بانک صنعت و معدن در خدمت تولید

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با حضور در جمع کارآفرینان و بازدید از صنایع استان یزد و ارایه آمارهای تسهیلات پردازی، از میزان خدمت رسانی بانک به تولید پرده برداشت.

به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، بانک‌ها همواره مورد انتقاد قرار می‌گیرند، زیرا نگاه به نظام بانکی، نگاهی بر پایه دریافت تسهیلات است. اشخاص حقیقی و حقوقی انتظار دارند هرگاه نیازی به نقدینگی داشتند، در اولین فرصت بتوانند به هر میزان که می‌خواهند، از هر بانکی تسهیلات دریافت کنند و، چون این توقع برآورده نمی‌شود، نظام بانکی با شدیدترین لحن تخریب می‌شود. برای مقابله با این چالش، بانک‌ها به بخش‌های تخصصی تبدیل شدند تا عملکردشان بر اساس وظایف تعیین شده مورد بررسی قرار گیرد.

تعریف بانک تخصصی

برای آنکه فعالیت بانک‌ها هدفمند شود و برای تقویت بخش خاصی هدفگذاری شود، برای هر بانکی مسولیت خاصی تعریف شد. بر این اساس بانک‌هایی همچون بانک رفاه کارگران برای خدمت به کارگران، بانک کشاورزی برای خدمت به کشاورزان، بانک توسعه تعاون برای خدمت به تعاونی‌ها و بانک صنعت و معدن نیز برای خدمت به صنعتگران و معدنکاران تعریف و تاسیس شدند. اگرچه برخی از بانک‌ها متفاوت با اهداف تعیین شده حرکت می‌کنند، اما برخی بانک‌های دیگر نیز در مسیر تعیین شده با قدرت و قوت گام برمی دارند که یکی از مهمترین آنها، بانک صنعت و معدن است.

بازدید هدفمند

از آنجا که بانک صنعت و معدن چشم امید فعالان بخش تولید در زمینه صنعت و معدن است، علی خورسندیان مدیرعامل بانک به استان یزد رفت و با صنعتگران، کارآفرینان و مسؤلان استان یزد دیدار و گفتگو کرد. خورسندیان که به اتفاق هیأتی متشکل از حسین عسکری عضو هیأت مدیره، شهاب گرجی معاون نظارت، حقوقی و وصول مطالبات، عبدالرضا، ولی الهی معاون ارزیابی طرح‌ها و اعتبارات و محمدحسن ترابی مدیر روابط عمومی و امور مشتریان بانک به استان یزد سفر کرده بود، در دیدار با کارآفرینان و صنعتگران گفت: در مجموع ۳۷۳ طرح با تسهیلاتی بالغ بر ۳۱۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در استان یزد تامین مالی شده که برای ۸ هزار و ۱۰۷ نفر اشتغال ایجاد می‌کند. مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به اهمیت اجرای دقیق سیاست‌های اقتصادی دولت گفت: تعداد ۱۹ طرح تولیدی نیز در سفر ریاست جمهوری به استان یاد شده مورد پیگیری قرار گرفت و به این طرح‌ها مبلغ یک هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال اختصاص یافت که در حال پرداخت است.

حمایت از دانش بنیان

از آنجا که دانش بنیان‌ها نقش موثری در بهبود شرایط و کیفیت تولید دارند و مقام معظم رهبری نیز بر این مهم تاکید کردند، مدیر عامل بانک صنعت و معدن بر حمایت بانک از طرح‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: به ۶ طرح دانش بنیان در استان یزد بیش از ۸۳۰ میلیارد ریال پرداخت شده است. وی افزود: برای تقویت بنیه اقتصادی و تولیدی کشور باید از نظرات دست اندرکاران بخش تولید کمک بگیریم و توأمان ما نیز به کمک آن‌ها بشتابیم؛ برای مساعدت به کارآفرینان و کسانی که قصد ورود به صنایع مختلف را دارند استفاده از تجربیات پیشکسوتان بخش صنعت و مشارکت آن‌ها در تصمیم‌گیری‌ها امری اجتناب ناپذیر است.

ضرورت قدردانی از تولید

خورسندیان با تاکید بر اینکه ظرفیت و توانایی بسیاری از نظر منابع طبیعی، سطح دانش، تجربه و فناوری در کشور وجود دارد گفت: با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توان در شرایط سخت تحریم نیز کار تولید را به خوبی به پیش برد. وی با تاکید بر اینکه عبارت “ما می‌توانیم” نباید در حد یک شعار باشد گفت: یکایک ما در این خصوص وظیفه داریم و باید حداکثر تلاش را در این مورد به کار بندیم.

بانک صنعت و معدن در کنار تولیدکنندگان

از آنجا که تولید برای کشور اهمیت ویژه‌ای دارد و سالهاست مقام معظم رهبری بر تولید تاکید می‌کنند، مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: کسانی که در این برهه، کار تولیدی می‌کنند؛ جهادگران عرصه صنعت و معدن کشور هستند که علیرغم همه مشکلات و موانع با انگیزه خدمت به مردم فعالیت می‌کنند و می‌توانند بانک صنعت و معدن را شریک و پشتیبان خود محسوب نمایند.

اولویت بر منافع ملی

از آنجا که نگاه نظام بانکی به هر فعالیتی، کسب سود است و همین امر با انتقاد رو به رو می‌شود، خورسندیان در موضع گیری متفاوتی اعلام کرد: بانک صنعت و معدن خود را ملزم به اجرای تعهدات برای تامین مالی طرح‌های زیربنایی و توسعه‌ای کشور می‌داند. هدف ما سودآوری صرف نیست، اما باید اطمینان حاصل کنیم متقاضی اهلیت، توانایی و اراده لازم برای اجرای طرح خود را دارد.

اهلیت در اولویت

یکی از چالش‌های بسیار بزرگی که در عرصه‌های کار و تولید شاهد هستیم، نداشتن تخصص و تجربه است. امروزه سرمایه گذاری‌های بزرگی صورت می‌گیرد که فرد بدلیل نداشتن پشتوانه علمی و عملی، ورشکست می‌شود و نه تنها دارایی خود را از دست می‌دهد، بلکه پرونده تولید را نیز سیاه می‌کند، به همین دلیل باید اهلیت را با جدیت در نظر گرفت. در این رابطه مدیرعامل بانک صنعت و معدن خطاب به کارآفرینان گفت: باید اهلیت بررسی شود تا مشخص شود که فرد می‌تواند شریک خوبی برای منابع مالی کشور که در دست بانک‌ها به امانت گذارده شده، باشد. همچنین طرح و زمینه سرمایه گذاری وی نیز از توجیه لازم برخوردار باشد و تمامی جوانب اقلیمی منطقه اجرای طرح، توجیه اقتصادی، فنی و مالی آن مورد تایید کارشناسان بانک قرار گیرد.

بازدیدی میدانی برای اطمینان

خورسندیان در جریان سفر به یزد به اتفاق هیات همراه از شرکت‌های کاشی میلاد (تولید انواع کاشی و سرامیک)، طرح‌های تصفیه پساب مهریز (بازیافت پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب شهر مهریز) و کاشی پرسپولیس (تولید انواع کاشی و سرامیک) در شهرک صنعتی مهریز و آهن اسفنجی ایساتیس (انواع شمش فولاد سبک آلیاژی و غیر آلیاژی) در مهریز بازدید کرد. وی با حضور در استانداری یزد با استاندار و مسؤلان استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد شرایط شرکت‌های تامین مالی شده توسط بانک صنعت و معدن که در مدار تولید قرار گرفته یا خواهند گرفت، به همفکری و رایزنی پرداخت و پس از آن از شرکت‌های پترو پالایش نیک (تولید هیدروکربن سبک و سنگین) و شرکت الیاف گستر (تولید انواع الیاف پلی استر) در منطقه ویژه اقتصادی یزد بازدید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 12 =

دکمه بازگشت به بالا