تحول در مدل‌های تجاری بانک صادرات بر اساس نیاز و توقع مشتری

مدیرعامل بانک صادرات ایران راهبرد‌ها و سیاستگذاری‌های هدفگذاری شده را تشریح و بر تحول در مدل‌های تجاری بانک صادرات بر اساس نیاز و توقع مشتری تاکید کرد.

به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، در عرصه اقتصاد از تولید تا بازاریابی و فروش، مشتری حرف اول را می‌زند. اگر یک کارآفرین یا سرمایه گذار بدون توجه به خواسته یا نیاز مشتری اقدام به تولید کالا یا خدمات کند، هرچقدر در آن زمینه توانمند باشد، نمی‌تواند فعالیت اقتصادی تاثیرگذاری داشته باشد. مشتری به اندازه‌ای اهمیت دارد که سرمایه گذار یا کارآفرین قبل از هر اقدامی، ابتدا باید نیازسنجی کند و براساس آن نیاز اقدام به فعالیت اقتصادی کند.

مشتری مداری در صدر

هرچقدر برای آغاز یک فعالیت اقتصادی به درک درست از جامعه و توقعات آن نیاز داریم، ادامه روند فعالیت یک بنگاه اقتصادی نیز باید بر اساس توقعات مشتری برنامه ریزی شود. بنگاه‌های اقتصادی در بخش‌های گوناگون تولیدی و خدماتی تعریف می‌شود که هر کدام چالش‌های خاص خودش را دارد. بنگاه اقتصادی تولیدی باید به کیفیت محصولی که ارایه می‌کند توجه داشته باشد و البته کیفیت باید به اندازه‌ای باشد که بتوان خدمات پس از فروش را نیز ارایه کرد. اما در بخش خدمات ماجرا تفاوت دارد. خدمات در بخش‌های گوناگون گسترده می‌شود به نوعی که امروزه گردش مالی در بخش خدمات به اندازه‌ای گسترده شده که از تولید پیشی گرفته است.

اهمیت نظام بانکی

یکی از بخش‌های خدماتی که تمامی قسمت‌ها را درگیر خود کرده، نظام بانکداری است. امروزه هیچ فرد حقیقی یا حقوقی را نمی‌توان یافت که با بانک سروکار نداشته باشد. از پرداخت قبوض تا دریافت حقوق و خرید با نظام بانکی سروکار داریم. اهمیت نظام بانکی باعث شده تا تنوع بسیاری در بانکداری شکل بگیرد. بانک‌ها بر اساس خدماتی که ارایه می‌دهند، تقسیم بندی می‌شوند و هر کدام بخشی از جامعه را مخاطب قرار می‌دهند، با این وصف نمی‌توان هیچ بانکی را مثتثنی کرد.

تاثیرات تعدد بانک

تعدد بانک‌ها باعث شده تا مردم حق انتخاب گسترده تری داشته باشند که مهمترین عامل جذب مشتری، خدماتی است که یک بانک ارایه می‌دهد. ارایه خدمات در فضای مجازی، در صدر مزیت‌های بانک قرار گرفته و تمامی بانک‌ها در فضای مجازی به صورت گسترده فعال شده اند. اما پرداخت تسهیلات، سود سپرده، بهره بانکی و… می‌تواند در جذابیت برای مشتری اهمیت داشته باشد.

ضرورت تعامل

برای آنکه یک مجموعه بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد، لازم است مدیران از نزدیک در جریان عملکرد کارکنان قرار گیرند که برای تحقق این امر، شاهد سفر‌های استانی مدیران برای برقراری ارتباط مستقیم با کارکنان هستیم. بانک صادرات در این زمینه بسیار گسترده عمل کرده به نوعی که مدیرعامل بانک صادرات ایران به همراه هیات عالی رتبه به استان سمنان سفر کرد و در دیداری رسمی، با مدیران استانی به دیدار و گفتگو پرداخت.

محسن سیفی در این دیدار با قدردانی از زحمات همکاران در بانک صادرات گفت: خدمات و زحمات همکاران برای بانک، مردم و نظام اقتصادی کشور دیده می‌شود، اما واقعیت و مشکلات موجود بانک باید مطرح و جدی گرفته شود. وی نگاه مدیریت بانک صادرات را حرکت در مسیر تحول و احیای جایگاه بانک توصیف کرد و در بیان اهداف سفر‌های جامع استانی، مجموعه بازدید‌ها در قالب پروتکل سفر‌های جامع استانی را با هدف دیدار مدیران ارشد بانک از تمامی شعب در دورافتاده‌ترین نقاط کشور عنوان کرد. وی دیدار مستقیم مدیران با مسوولان شعب را موجب نتایج مثبت در بانک دانست و گفت: باید عمق استراتژیک را از ستاد به سطح شعب منتقل کنیم.

پشتیبانی ستاد از شعب

مدیرعامل بانک صادرات ایران وظیفه تمامی کارکنان ستاد بانک را پشتیبانی از شعب توصیف کرد و گفت: گذشته و آینده کارکنان بانک صادرات ایران، در گرو سربلندی و موفقیت این بانک در نظام بانکی و اقتصادی کشور است و باید با تحمل زحمات مضاعف برای بالندگی و ارتقای آن تلاش کنیم.

ضرورت تغییر تفکر

سیفی در این دیدار آینده سیاستگذاری شده را ترسیم کرد و خطاب به همکاران خود گفت: هر بانکی که بنا به نیاز و توقع مشتری به سمت تغییر و تحول در مدل‌های تجاری خود حرکت کرده، توانسته به موفقیت دست یابد. وی با تاکید بر اینکه مدل‌های بانکداری عوض شده گفت: کسب و کار شبکه بانکی تغییر کرده و باید تفکرمان نسبت به بانکداری تغییر یابد.

اصلاح زیرساخت‌های فناوری

یکی از مهمترین مباحثی که سیفی مطرح کرد، مباحث مربوط به زیرساخت‌ها بود. مدیرعامل بانک صادرات روند اصلاح زیرساخت‌ها در بخش فناوری اطلاعات برای ۴۰ میلیون مشتری بانک را تشریح کرد و از ارتقای تقریبا ۴ برابری ظرفیت زیرساخت پردازشی تراکنش‌های بانک خبر داد. توجه به تعهدات همراستا با ارائه تسهیلات ریالی، فروش اموال مازاد و عملیاتی کردن پلتفرم نوین بانکداری دیجیتال، از دیگر موارد مورد توجه مدیرعامل بانک صادرات ایران در این نشست بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا