بیمه مرکزی بازیگر مهم صنعت مالی کشور(+فیلم)

پانزدهمین نمایشگاه صنعت بیمه با حضور دکتر مجید بهزار پور رییس کل بیمه مرکزی افتتاح شد و با بازدید ایشان از غرفه بیمه‌های مختلف ادامه یافت

به گزارش آماج به نقل از خبرداری، صنعت مالی کشور سه بخش مهم بیمه، بورس و بانک دارد که هر سه این بخش‌ها با یکدیگر همکاری و همپوشانی دارند. بیمه به عنوان مهمترین بازیگر صنعت مالی کشور محسوب می‌شود. یکی مهمترین وظایف صنعت بیمه، پوشش ریسک در مقیاس‌های خرد و کلان است؛ از طرفی آحاد مردم سرمایه ‌خود را بیمه می‌کنند تا در صورت بروز انواع حوادث، متضرر نشوند، از طرف دیگر بسیاری از صنایع نیز برای کم کردن ریسک تولید محصول، به پوشش‌های بیمه رو می‌آورند.

بیمه به عنوان یک صنعت استراتژیک، با بانک‌ها همکاری می‌کند و اکنون با‌نکهای مختلفی مثل پارسیان، پاسارگاد، تجارت، ملت و… شرکت بیمه تاسیس کرده‌اند. به خاطر این همکاری و تاسیس شرکت‌های بیمه‌ای توسط بانکها و طبق قانون، شرکت‌های بیمه باید سرمایه‌گذاری مستقیم در بازار سرمایه داشته باشند تا ارزش افزوده ایجاد کنند.

بیمه مرکزی به عنوان نهاد بالادستی و نظارتی بیمه‌های کشور نقش تدوین چشم‌اندازها و سیاست‌گذاری را در صنعت بیمه را بر عهده دارد، به همین خاطر بیمه مرکزی نقش پر رنگی در صنعت مالی کشور ایفا می‌کند. برای تبیین این مهم پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور با حضور سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و مجید بهزاد پور رییس کل بیمه مرکزی به صورت گسترده برگزار شد.

بیمه مرکزی به خاطر نقش نظارتی و تاثیرگذاری در رفع چالشها و مشکلات صنعت بیمه، با برگزاری سلسله جلسات و نشست‌های مختلف در طول نمایشگاه به دنبال رفع ابهامات و چالش‌های صنعت بیمه بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 9 =

دکمه بازگشت به بالا