فعالیت بیش از ۱۸ هزار اقامتگاه در جاباما

جاباما به عنوان یکی از بازیگران بازار اجاره ویلا و اقامتگاه برای اولین بار گزارش عملکرد خود را منتشر کرده است. گزارشی که در آن ضمن نمایش جایگاه این کسب‌وکار در سال ۱۴۰۱ در بازار اجاره اقامتگاه، وضعیت فروش اقامتگاه‌ها به شکل آنلاین را هم نشان می‌دهد.

طبق این گزارش براساس اعلام جاباما تعداد کاربران این پلتفرم در سال ۱۴۰۱ به ۲.۳ میلیون نفر رسیده و تعداد کل شهر‌های فعال در جاباما ۳۶۱ شهر است. همچنین تعداد کل اقامتگاه‌های فعال آن نیز به بیش از ۱۸ هزار اقامتگاه می‌رسد که به گفته این پلتفرم نسبت به سال قبل آن ۱۵۰ درصد رشد داشته است. همچنین در این گزارش به تحولات جامعه در سال ۱۴۰۱ و تاثیر آن بر این کسب‌وکار نیز اشاره شده است. جاباما می‌‌گوید در پاییز سال گذشته همزمان با تحولات جامعه، تمام فعالیت‌های بازاریابی جاباما، متوقف شده است و از همین روی هم میزان فروش جاباما در نیمه دوم سال ۱۴۰۱، در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ کاهش چشم‌گیری داشته است. همچنین یکی دیگر از آمارهای جالب این گزارش این است که در ایران تنها ۷ درصد فروش اقامتگاه‌ها آنلاین شده است.

رشد کند آنلاین شدن فروش اقامتگاه‌ها

در بخش اول این گزارش به رشد اندک اندازه بازار فروش اقامتگاه‌های ایران به صورت آنلاین اشاره شده است. در این گزارش آمده با وجود افزایش ضریب نفوذ اینترنت، همچنان بخش قابل توجهی از بازار اقامت در ایران آنلاین نشده و نتایج تحقیقات بازار جاباما نشان می‌دهد تنها ۷ درصد از کل اقامتگاه‌های ایران به صورت آنلاین به فروش می‌رسد.

براساس گزارش جاباما در ایران ۱۰۰ هزار اقامتگاه وجود دارد و تعداد میزبان‌ها به ۵۰ هزار میزبان می‌رسد. از سوی دیگر متوسط مدت زمان اجاره ۱.۷ روز است و متوسط تعداد مهمانان در هر سفر ۳.۲ نفر است.

این گزارش با تکیه بر اطلاعات مرکز آمار نقشه پراکندگی ظرفیت اقامتگاه‌ها را براساس تعداد تخت نیز به نمایش گذاشته است. طبق این نقشه خراسان رضوی، اصفهان، مازندران، گیلان، فارس و هرمزگان بیشترین ظرفیت اقامتگاهی در ایران را دارا هستند و کمترین ظرفیت اقامتگاه‌ها براساس تعداد تخت به استان‌هایی مانند خراسان جنوبی، یزد، سمنان، خراسان شمالی، قزوین، زنجان ، همدان، لرستان، ایلام، کردستان و … می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا