چتر بیمه پارسیان بر سر مدیران و مربیان مهد‌های کودک

بیمه پارسیان در قالب جشنواره تابستانی بیمه مسوولیت، به حمایت از مدیران و مربیان مهد‌های کودک در قبال کودکان پرداخته است.

به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، تحولات گسترده باعث برنامه‌ها و رویکرد‌های جدید می‌شود که این امر مشاغل جدید را به وجود آورده است. تنوع مشاغل چالش‌های خاص خودش را دارد که هر چالش می‌تواند به بحران تبدیل شود. البته قرار نیست چالش‌ها به بحران تبدیل شود، اما مدیریت آن به حمایت‌های فراسازمانی نیاز دارد که در این زمینه بیمه‌ها به یاری کسب وکار‌ها آمده و مدیریت ریسک را بر عهده دارند. آنچه بیمه‌ها انجام می‌دهند، در قالب بیمه‌های مسوولیت حرفه‌ای تعریف می‌شود که جبران خسارات ناشی از شغل و حرفه افراد به دیگران را در دستور کار دارد و این جبران خسارت را جبران می‌کند.

تبعات فرزندآوری

داشتن فرزند یکی از بخش‌های جذاب زندگی است، اما فرزندآوری مسوولیت‌های خاص خودش را دارد و البته چالش‌هایی را رقم می‌زند. از جمله مهمترین چالشها، اشتغال همزمان پدر و مادر است که باعث محدودیت‌هایی در زندگی آنان می‌شود. پدر و مادر ناچار هستند راس یک ساعت برای انجام امور محوله از خانه خارج شوند و تنها گذاشتن فرزند برای مدت طولانی به هیچ عنوان عاقلانه به نظر نمی‌رسد. بنابر این مهد‌های کودک بهترین فرصت است که این امکان را در اختیار والدین قرار می‌دهد تا فرزندان خود را به محلی امن بسپارند. البته لازم نیست پدر و مادر شاغل باشند، بلکه کافی است برای ارتقای توانمندی و رشد فکری فرزند، مهد کودک برگزیده شود که امروزه شاهد بروز این شرایط هستیم.

مسوولیت سنگین مهد‌های کودک

هنگامی که خانواده‌ها فرزندان خود را به مهد کودک می‌سپارند، بدنبال این هستند که بهترین شرایط برای فرزندانشان فراهم شود و از سوی دیگر کمترین چالش برای آنان پیش بیاید. پرداخت شهریه این حق را به خانواده‌ها می‌دهد که انتظار داشته باشند فرزندانشان با هیچ مشکلی رو به رو نشوند. اما واقعیت این است که در بسیاری از موارد برخی چالشها، مشکلات و حوادث غیر قابل پیش بینی است که البته در بیشتر موارد به صورت غیر ارادی رخ می‌دهد. در این شرایط اگر بخواهیم مهد‌های کودک را مقصر و مستحق مجازات بدانیم، شاید کم لطفی باشد و از سوی دیگر مهد‌های کودک در بسیاری از موارد توان تامین و پرداخت هزینه‌های پیش آمده را ندارند. به همین دلیل باید به وسیله بیمه این موارد غیر قابل پیش بینی مورد آینده نگری قرار گیرد.

بیمه مهد کودک

واقعیت این است که مسوولیت مدنی مدیران و مربیان مهد‌های کودک در قبال کودکان بسیار سنگین است و، چون هزینه‌های ناشی از آن بسیار سنگین است، الزام دارد از بیمه مسوولیت مدنی مدیران و مربیان مهد‌های کودک در قبال کودکان استفاده شود. این بیمه نامه جبران خسارت جانی و هزینه‌های پزشکی احتمالی وارده به کودکان تحت مراقبت مهدکودک را که ناشی از مسوولیت مدیر مهدکودک باشد، پوشش می‌دهد. برای استفاده از این ظرفیت مدیر مهدکودک می‌تواند با پرداخت حق‌بیمه اضافی مسوولیت مربیان در قبال کودکان تحت مراقبت مهدکودک، کودکان استثنایی و تور‌های یک روزه را نیز تحت پوشش قرار دهد.

آینده نگری بیمه پارسیان

از آنجا که مهد‌های کودک تعطیل بردار نیست، نمی‌توان آن را به صورت فصلی نگاه کرد، به همین دلیل بیمه پارسیان جشنواره طرح فروش محصولات بیمه‌ای در رشته مسوولیت در تابستان را کلید زده است. جشنواره بیمه پارسیان (به استثنای بیمه‌نامه مسوولیت حرفه‌ای پزشکان و پیراپزشکان) در قالب سه طرح اجرایی می‌شود. طرح اول با ارایه ۱۵ درصد تخفیف به بیمه‌گزاران جدید یا پروژه‌های جدید بیمه‌گزاران قدیم اجرایی می‌شود. طرح دوم با ارایه ۲۵ درصد تخفیف به بیمه‌گزاران جدید یا پروژه‌های جدید بیمه‌گزاران قدیم است و طرح سوم با ارایه ۴۵ درصد تخفیف به بیمه‌گزاران جدید یا پروژه‌های جدید بیمه‌گزاران قدیم انجام می‌شود.

فرهنگسازی با تخفیف

از آنجا که درک درست از بیمه و مدیریت ریسک با پوشش خسارت‌ها هنوز مورد توجه قرار نگرفته، بیمه پارسیان در قالب جشنواره طرح فروش محصولات بیمه‌ای در رشته مسوولیت به فرهنگ سازی پرداخته است. این جشنواره توجه خاصی به مسوولیت در رشته‌های گوناگون دارد که مسوولیت مدنی مدیران و مربیان مهد‌های کودک در قبال کودکان یکی از مهمترین آنهاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 8 =

دکمه بازگشت به بالا