نخستین آیین گرامیداشت پاسداشت روز ملی خیاط برگزار شد

نخستین نکوداشت روز ملی خیاط در ساختمان اتاق بازرگانی ایران با حضور پیشکسوتان،طراحان، خیاطان، فعالین ومسئولین مربوطه و حمایت مالی جناب آقای محمدرضا صادقی مدیرعامل محترم شرکت نصر دوخت ماشین نمایندگی چرخهای صنعتی زوجی در ایران برگزار گردید.

به گزارش آماج، این مراسم باحضور حامی مالی این برنامه آقای محمد رضا صادقی، مسئولین و نمایندگان برگزار گردید و میهمانان وسخنران ها خبر از حمایت با قول مساعد به خیاطان عزیز در این مراسم حاضر گردیدند واما در ادامه این همایش پیشکسوت صنعت نساجی و نسل چهارم نساجی کشور حمیدرضا نیک طبع حضور داشت ودر بخشی از سخنان خود به این نکته اشاره کرد: با توجه به اینکه امروز روز مرحوم شیخ رجبعلی خیاط بود این مراسم برگزار گردیده

وی به موضوع مهم برکت در کسب و کار خیاطان اشاره کرد و گفت: شیخ رجبعلی خیاط مبحث کسب و کار در خیاطی و دوزندگی و راز برکت را می دانست و باید ما از برکت ها استفاده کنیم و اگر امروزه خیاطی لباسی تهیه میکند به این فکر باشد به هر قیمتی با مشتری حساب نکند و رفتار با کارگر و نوع حقوق دادن را در واقع یاد بگیریم.

وی ادامه داد:رجبعلی خیاط نمادی از برکت در تاریخ پوشاک و دوخت و دوز ما بود و متاسفانه این ذهنیت دچار اشکال شده و در برخی مزون ها قیمت های بالا عرصه می شود و این باعث این می شود راز برکت از کسب و کار ها خارج شود.

نیک طبع تصریح کرد: این سالروز به این دلیل گرفته شد تا گوشه چشمی از نگاه آن مرحوم به ذهن ها نمایان شود و اینکه من چگونه می توانم به اندازه نیازم از مشتری پول بگیرم.

وی افزود:چرا کشور چین تمام دنیا را گرفته است به این علت که سود کمی می گیرد و این را باید تولید کننده های ما هم بیاموزند تا برکت جاری شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار که رمز موفقیت در کار چیست پاسخ داد: به اندازه نیازت از مشتری پول بگیر و این مفهوم برکت است.

همچنین در این همایش از خانواده شهدای آتش‌نشان پلاسکو به نمایندگی از جامعه زحمتکش و پرتلاش آتش‌نشان میهمان ویژه یعنی خانواده شهید ناصر مهرورز حضور داشتند که برادراین شهید والامقام فریدون مهرورز به خبرنگار ما گفت: شهید در روز حادثه یکی از فرماندهان این حادثه بود و در محل اعزام و برای نجات مردم جان خود را از دست می دهد.

وی ادامه داد: من هم به نوبه خودم روز خیاط را به هنرمندان عزیز این حوزه به خصوص همسر خودم تبریک می گویم و انشالله قدمی باشد که مشکلات این صنف برداشته شود.

مهرورز تصریح کرد: مشکلات با همدلی باید برطرف شود و این نیازمند همکاری بانک ها و مجلس است و واقعا شغل این عزیزان به سختی می گذرد و من از نزدیک شاهد مشغله این عزیزان هستم

همچنین در ادامه دیگر میهمان این برنامه یعنی آقای سجاد لطفی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس به خبرنگار ما درحاشیه این بزرگداشت گفت:این توفیق را داشتم امروز در گرامیداشت روز ملی خیاط شرکت کنم و هر گونه حمایت خود را اعلام میداریم و دست پرتوان آن ها را می بوسیم.

وی ادامه داد: یکسری برنامه ها در ساماندهی کارگروه مد و لباس کشور داریم اعم از جشنواره مد و لباس فجر که دستور العمل را تغییر دادیم که ریل گذاری جدید را دارد و طراحان مد و لباس به تیم های طراحی و برندها تغییر کرده اند لذا امسال شاهد حضور اتاق های طراحی هستیم و معتقدیم طراحی یک کار تیمی است و از عهده یک نفر خارج است

لطفی به جشنواره فجر اشاره کرد و گفت: انشالله ۲۹ دی تا پنجم بهمن در هفته مد فجر در کاخ سعدآباد نمایشگاه برگزار می شود و در تالار وحدت اختتامیه نمایگشاه در زادروز میلاد امیرالمومنین خواهد بود.

دبیر کارگروه مد و لباس افزود: در خصوص برنامه بین المللی انشالله در اردیبهشت ماه در شهر شیراز در حوزه مد باوقار با حضور کشورهای خارجی برگزار می شود .

وی تصریح کرد: در وزارت آموزش و پرورش مصوبه ای داشتیم مبنی بر اینکه در هفته فرهنگ و هنر, یک روز را دانش آموزان و اولیا و مدیران و مربیان با لباسی که در بومی شهرشان است با آن لباس حاضر شوند. همچنین شاهد حضور حرفه ای تر هنرستان ها در چهار حوزه اقوام ,پوشاک مدارس,پوشاک مشاغل و پوشاک ورزش خواهیم بود که مصوبه دوم ما بود.

وی در پاسخ به اینکه حضور افراد چهره و سلبریتی ها در صنف مد و لباس چقدر تاثیربخش است به ما گفت: بی شک اثربخش خواهد بود و ما در چرخه مد با حضور رسانه و شبکه های اجتماعی اثر چهره های مشهور بسیار زیاد است.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای سطح طراحی باعث پیشرفت این صنعت است و این در حالی است که ما نظام رتبه بندی طراحان را تدوین کردیم و سامانه طراحان با همین نگاه تدوین شده که ورود به یک اتاق و محیطی که می تواند پایه های زیادی را تجربه کند.

وی به بخش رسانه توجه شایانی افزود و گفت: ما بخش مد و رسانه را در جشنواره امسال فجر اضافه کردیم که بخش تیزر,کاتالوگ,سایت ها و صفحات و دیگر بخش ها را داریم و جایزه ویژه طراحی لباس را در بخش تولید آثار نمایشی فیلم داریم

همچنین در پایان این مراسم سرکار خانم ولد روابط عمومی شرکت نصر دوخت ماشین حامی مالی این همایش به نمایندگی از آقای محمدرضا صادقی با خبرنگار ما مصاحبه ای انجام داد و پیام مدیرعامل محترم این مجموعه را به مناسبت روز ملی خیاط با حمایت مالی و تبریک این روز بیان نمودند و حمایت همه جانبه آقای صادقی را از خیاطان این قشر زحمتکش و هنرمند جامعه را به تمامی فعالین این صنف مژده دادند

خاطر نشان کردد ، آقای مهندس صادقی یکی از حامیان، خیرین، زحمتکشان و کارآفرینان پر سابقه ترین و البته از افراد تاثیرگذار در حوزه نساجی میباشد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + هشت =

دکمه بازگشت به بالا