بیمه درمان تکمیلی بیمه دی آخرین و بهترین راهکار

از هنگامی که وارد سال نو شده ایم، افزایش لحظه‌ای قیمت دلار و طلا به مشغله ذهنی همگان تبدیل شده است. در حالی ادعای مدیریت داریم که دلار از مرز ۶۵ هزار تومان و سکه ا ز ۴۶ میلیون تومان عبور کرده و این تازه نقطه آغاز فاجعه است و زمزمه‌ها از بحرانی بزرگتر و جدی‌تر خبر می‌دهد.

به گزارش آماج، دلار همه چیز را دنبال خودش می‌کشد و شاهد رکوردشکنی گرانی و تورمی هستیم که ریشه در دلار دارد.

افزایش تورم شوکه کننده

قیمت‌ها مرز‌های تعجب را پشت سرمی گذارد و به عرصه حیرت و شوک وارد شده است. زمانی در این مملکت تورم تک رقمی بود و اگر افزایش قیمتی اتفاق می‌افتاد، در حد و اندازه تک رقمی بود، اما امروزه افزایش قیمت‌ها هم متناسب با تورم دو رقمی بالا می‌رود.

ناتوان در مقابل بیماری

شاید بتوان ماشین‌های فرسوده سالیان قبل از انقلاب را سوار شد، شاید بتوان در خانه‌های فرسوده زندگی کرد، شاید بتوان مسافرت نرفت یا لباس نو نپوشید و حتی می‌توان بسیاری از اقلام خوراکی را از سفره‌ها پر داد و با نان خالی سر کرد، اما آیا می‌توان نسبت به درمان بی تفاوت بود؟ “چو عضوی بدرد آورد روزگار، دگر عضو‌ها را نماند قرار” سعدی بدرستی توان انسان را در مقابله با بیماری‌ها به تصویر کشیده است. ساده‌ترین بیماری، زندگی را برای هر فردی با هر میزان مقاومت و توان جسمی به جهنم تبدیل می‌کند.

گرانی بر گلوی درمان

اما تورم آنقدر بی رحم شده که هیچ تفاوتی بین بخش‌های زندگی قایل نیست و بی رحمانه در عرصه دارو و درمان یکه تازی می‌کند. تورم کاری ندارد که فرد بیمار کارگری با حداقل دستمزد است یا بازنشسته‌ای حداقل بگیر که از شرمندگی حقوق پایین، جرات سربلند کردن مقابل زن و فرزند را ندارد. خبر وحشتناک افزایش ۴۶ درصدی هزینه‌های درمان زندگی را برای مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه تلخ کرد، اما در نهایت هیات دولت افزایش ۳۵ درصدی هزینه‌های درمان را تصویب کرد، عددی که هیچ منطقی برای مردم به ویژه حقوق بگیران ندارد.

ناتوانی شرکت‌های بیمه

اگر چه سازمان‌های بیمه گر همچون خدمات درمانی، تامین اجتماعی یا بیمه سلامت بخشی از هزینه‌های درمان را بر عهده دارند، اما تعداد بیماران هیچ تناسبی با مراکز درمانی ندارد. برای گرفتن نوبت پزشک عمومی باید صبح زود مراجعه کرد و برای گرفتن نوبت پزشک متخصص، باید دعا کرد. این شرایط نشان می‌دهد که هزینه‌های درمان تهدیدی جدی بر زندگی و معیشت تمامی مردم است.

ضرورت بیمه تکمیلی

با توجه به هزینه‌های درمان، بیمه تکمیلی تنها راهکار باقیمانده است. این پوشش بیمه‌ای برای جبران هزینه‌های درمان مازاد بر تعرفه‌های بیمه خدمات درمانی، تأمین اجتماعی و بیمه‌های مشابه ارایه می‌شود و نگرانی بیمه‌شدگان را از پرداخت هزینه‌های هنگفت درمان برطرف می‌کند. پوشش‌های این بیمه عبارت از جبران هزینه‌های اعمال جراحی، بیمارستانی و بستری شدن در بیمارستان، زایمان طبیعی، سزارین و برخی از هزینه‌های پاراکلینیکی از قبیل سونوگرافی، ماموگرافی، رادیولوژی، انواع اسکن، اندوسکوپی، ام. آر. ای، اکوکاردیوگرافی، سنگ‌شکن کلیه و رفع عیوب انکساری چشم، لیزیک و لیزر درمانی است.

نقش افرینی بیمه دی

اما بدلیل هزینه‌های بالایی که بیمه تکمیلی دارد، شرکت‌های بیمه زیر بار آن نمی‌روند، اما یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین شرکت‌های بیمه که در زمینه بیمه درمان بخوبی عمل کرده و درخشیده، شرکت بیمه دی است. بیمه دی در توضیحاتی جامع نسبت به نقش آفرینی خود در عر صه بیمه اعلام حضور کرده و در توضیحاتی گفته بیمه‌گر اول و بیمه‌گر تکمیلی هر یک بخشی از هزینه‌های درمان را تحت پوشش قرار می‌دهند که گاهی نیز هم‌پوشانی دارد. مثلاً بخشی از هزینه‌های بستری را بیمه‌گر اول و بخشی نیز تا سقف تعهدات، توسط بیمه‌گر تکمیلی پرداخت می‌شود. بدیهی است که بخشی نیز ممکن است بصورت فرانشیز توسط بیمه‌شده پرداخت شود. بیمه درمان تکمیلی یک نوع مازاد است که جنبه اختیاری دارد و معمولاً به صورت گروهی بوده و کارکنان یک مؤسسه را تحت پوشش قرار می‌دهد. حق‌بیمه آن توسط بیمه‌گذار و شرکت مورد نظر (با کسر از حقوق پرسنل) پرداخت می‌شود.

بیمه درمان گروهی

یکی از مهمترین مواردی که می‌توان به خرید بیمه تکمیلی درمان اقدام کرد، بیمه درمان گروهی است. این نوع از بیمه برای شرکتها، کارخانه و آن دسته از بنگاه‌های اقتصادی تعریف شده که از نیروی انسانی قابل توجهی برخوردار هستند. شرکت بیمه دی شرایط خرید بیمه تکمیلی درمان گروهی را بسیار ساده تعیین و اعلام کرده برای خرید این نوع بیمه نامه، تکمیل فرم پیشنهاد درمان تکمیلی، بررسی توسط بیمه‌گر و ارائه نرخ کارشناسی، موافقت بیمه‌گذار با مبلغ حق بیمه و صدور بیمه‌نامه درمان گروهی و شروع خدمات کافی است که در سریعترن زمان ممکن انجام می‌شود.

گروه بیمه‌شدگان

بر مبنای اعلام بیمه دی کارکنان رسمی، پیمانی یا قراردادی بیمه‌گذار و اعضای خانواده‌شان که بیمه‌گذار آن‌ها را به عنوان اعضای گروه معرفی کرده و حداقل ۵۰ درصد آن‌ها باید همزمان تحت پوشش بیمه قرار گیرند و تعداد نفرات باید حداقل ۵۰ نفر باشد، یکی از بندهاست و در بند دیگر آمده ارائه پوشش بیمه درمان به سایر گروه‌ها (از قبیل اصناف، اتحادیه‌ها و انجمن‌ها) به این شرط مجاز است که با هدفی غیر از دریافت پوشش بیمه موضوع این بیمه‌نامه تشکیل شده، پرداخت حق‌بیمه سالانه توسط بیمه‌گذار تضمین شده باشد و بیش از ۵۰ درصد اعضای گروه به طور هم‌زمان بیمه شوند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − سه =

دکمه بازگشت به بالا