هوش مصنوعی روی خواننده حرفه ای تاثیری ندارد/ پاویون را راهی جشنواره فجر کردم

گفت وگوی اختصاصی با محمد یاوری بعد از هفت سال دوری از هنر

به گزارش آماج، محمد یاوری معتقد است اگر خواننده ای حرفه ای و درجه یک و اجرای زنده داشته باشد دیگر هوش مصنوعی خطری برای او نیست

محمد یاوری بیشتر خودش را برای مردم عزیز معرفی نماید؟

محمد یاوری متولد ۲۵ شهریور سال ۱۳۶۰ و زاده مسجد سلیمان هستم .در هنر و در رشته های تئاتر, سینما و موسیقی تدریس دارم.

مدتی است که دیگر خبری از محمد یاوری نشد, و برخی از طرفداران شما نگران بودند, برای اولین بار از زبان خودتان توضیح بفرمایید؟

در سال ۱۳۹۶ به دلیل عارضه شدید گوارشی به مدت پنج سال تحت درمان و عمل های زیاد بودم تا اینکه به لطف خداوند در سال ۱۴۰۲ بهتر شدم و ممنون بابت کسانی که بیاد بنده بودند و البته نبودند, به هر حال به این فکر می کنم که خداروشکر محمد یاوری با قدرت باز گشته است.

هنرمندان به طور معمول روحیه لطیفی دارند, از اینکه خیلی ها از احوال شما خبر دار نبودند احساس ناراحتی نداشتید؟

به صراحت نمیتوان گفت که ناراحت نبودم اما به هر حال شرایط زندگی ها سخت شده است و من هم آدمی نیستم که بخواهم به یکسری مسائل دامن بزنم چرا که تمام فکر و ذهن من پیشرفت و تعالی در مسیر هنر است.

همین ابتدا در رابطه با شباهت شما با محسن چاوشی سوال کنم که برای اولین بار در این گفت وگو در مورد آن توضیح بفرمائید؟

من از سال ۸۰ کار خوانندگی را شروع کردم و ماقبل آن هم میخواندم. من و جناب چاووشی هر کدام سبک خاصی داریم و کسی نمی تواند بگوید من محمد یاوری سبک ایشان را تقلید می کنم و بالعکس آن هم منتفی است. من خودم به شخصه کارهای محسن چاوشی را دنبال می کنم و جنس صدای محسن چاوشی را دوست دارم.

زمان خوانندگی محمد یاوری در اوج یادم است خیلی صحبت از مافیا و پول و پارتی نبود,خبر از دنیای این روزهای مافیا و پارتی دارید؟

آن روزها صدای خوب, استعداد و مهمتر از همه دل پاک و عاشق خیلی مهم و اساسی بود ,بله خبر دارم و چه کسی است که خبر ندارد, مافیای موسیقی بسیار زیاد است و طرف با هزینه کردن یک شبه بولد می شود و این برای خواننده هایی که تجربه دارند و سالیان سال کار خوانندگی کردند ناخوشایند است. به نظر من این نوع افراد تاریخ مصرف دارند. خواننده باید اول محبوب باشد و البته مردم باهوش هستند و فرق اینگونه تفاوت ها را متوجه می شوند.

شعر و ترانه چه جایگاهی در کارهای محمد یاوری دارد؟

اول برای من شعر و ترانه خوب مهم است تا من با آن ارتباط کلامی و احساسی برقرار کنم وگرنه در غیر اینصورت نمیتوانم خوانندگی کنم.

شنیده ایم این روزها سر از کار فیلم سازی و بازیگری درآورده اید.داستان چیست؟

قابل توجه شما دوست عزیز و مردم,من از بچگی با پدر مرحومم تئاتر کار می کردم.پدرم روحش شاد باشد هم معلم هم کارگردان تئاتر در ایذه و مسجد سلیمان بود.یادم است بچه بودم پدرم در سن شش سالگی من را جلوی دوربین برد و من بازی کردم.پس محمد یاوری از سن شش سالگی به هنر بازیگری و دوربین رو آورده است.

از کار جدیدتان بیشتر توضیح می دهید؟
در ابتدا بگویم فیلم سازی جز علایق من است.نا گفته نماند در حال حاضر سر پروژه ای هستم که هم کارگردانی و هم در مقام بازیگری هستم و خودم به شخصه تهیه کنندگی آن را به عهده گرفته ام که در مصاحبه های بعدی بیشتر از آن برای مردم عزیز خواهم گفت.

کدام را بیشتر دوست دارید خوانندگی یا کارگردانی و بازیگری؟

هر دو مقوله های جدا از هم نیستند و زیرمجموعه هنر محسوب می شوند, گفتم که من از بچگی تجربه دوربین و عوامل را دارم و هم خوانندگی و هم شاید رشته های هنر را علاقه دارم .

احساس می کنید در صنعت ساخت فیلم هم موفق باشید؟
سعی کرده ام هر کاری را شروع میکنم با علم و آگاهی و البته پشت آن تجربه و مشاوره باشد,به مردم عزیز قول میدهم خبرهای خوشی در راه است.

قصد برگزاری کنسرت ندارید؟

در رابطه با کنسرت با دوست خوبم علی صالحی درخواست چند تا شهر را داده ایم از جمله شهر تهران, اصفهان, شهر کرد, شیراز و کیش و چند شهر دیگه به امید خدا بعد ایام فاطمیه کلید می خورد.

بهترین اثر از دید محمد یاوری در آثارش؟

همه کارهایم را دوست دارم اما اگر بخواهم به سوال شما پاسخ بدهم بهترین کار از دید خودم و مردم گریه نکن و تا دیدمت دوباره را دوست دارم.

از خوانندگان چه هنرمندانی؟

صدای مرحوم شجریان را عاشقانه دوست دارم. صدای رضا صادقی هم می پسندم.

نظرتان در مورد هوش مصنوعی و تقلید صداها و آیا این شما را نگران نکرده است؟

هوش مصنوعی اسم آن روش است.من معتقدم خواننده زمانی خواننده است که بتواند روی استیج اجرا کند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

دکمه بازگشت به بالا