همسایه ،شبکه حرفهای مشارکت و اولین شبکه اجتماعی صادرات محور.
مهمترین مزیت رقابتی ما که در دنیا منحصربهفرد است و تاکنون اجرانشده است، ساختار اکوسیستمی مشارکت و تعامل محور است که به هیچ عنوان برای رقابت ایجاد نشده است و دغدغه دارد تمامی ارکان موثر ساختارهای سنتی را به هم افزایی برساند.
به گزارش آماج، آرکا کاظمی، ایدهپرداز و بنیانگذار پلتفرم همسایه در حاشیه اولین نشست (به توان هم ) که به ابتکار هلدینگ وین با مشارکت اتاق تعاون ایران، اتاق تعاون تهران و شبکه تعاون تجارت (ایران) در اتاق تعاون ایران با حضور جمعی از فرهیختگان و فعالان حوزه های گوناگون برگزار شد با اشاره به مزیت این شبکه اجتماعی نسبت به سایر شبکهها برای کسبوکارها، اصناف و کلیه افراد حقیقی و حقوقی گفت: مهمترین مزیت رقابتی ما که در دنیا منحصربهفرد است و تاکنون اجرانشده است، ساختار اکوسیستمی مشارکت و تعامل محور است که به هیچ عنوان برای رقابت ایجاد نشده است و دغدغه دارد تمامی ارکان موثر ساختارهای سنتی را به هم افزایی برساند.
کاظمی ادامه داد: یکی از قابلیتهای بسیار مهم همسایه علاوه بر بارگذاری پست مربوط به فروش کالا و خدمت، ویژگی پرداخت دیجیتال است؛ این در حالی است که در سایر شبکههای اجتماعی که در ایران فعال هستند، به دلیل موضوع تحریم امکان دسترسی به این ویژگی وجود ندارد.
بنیانگذار همسایه افزود: یکی دیگر از ویژگیهای جذاب همسایه گسترده فعالیت آن است که شامل ۱۳۷ حوزه و ۳۰۰ خدمت می شود. در حال حاضر متاسفانه رقابت در ساختار استارتاپ های ایرانی بدلیل محدودیت بازار گاها وارد شکل ناسالم می شود اما همسایه بدعت گذار مشارکت و هم افزایی است تا همه ارکان موثر در کنار هم تجربه جدیدی خلق نمایند.
وی افزود: این قابلیت خصوصاً به ساختارهای مشاغل صنفی و خرد کمک زیادی خواهد کرد و فرصت حضور آنها در یک بازار بین المللی بزرگ را فراهم میکند و براساس بازار هدف میتوانند به مخاطب خدمات و محصول ارسال کنند.قاسمخواه معاون توسعه هلدینگ وین نیز با اشاره به نقش خدمات مکانمحور در توسعه فضای کسبوکار کشور گفت: شروع به کار «همسایه» بهعنوان شبکه حرفهای کسبوکار که براساس دادههای مکانی راهاندازی شده است، اتفاق بسیار بزرگی است که میتواند به نیاز مخاطب، فعالین و کسبوکارها براساس تحلیل دادههای مکانی پاسخ دهد.
وی افزود: نقطه قوت همسایه بهعنوان شبکه ای فراگیر ویژگی مکانمحور بودن آن است و کسبوکارهای ایرانی میتوانند در بستر این شبکه اجتماعی براساس دادههایی که در داخل و خارج کشور تولیدشده و توسعه پیداکرده و براساس نرمافزار مکانمحوری که تیم هلدینگ وین تولید کردند، فعالیت و از خدمات آن به گسترده ترین نحو استفاده کنند.
وی ادامه داد: در بستر این شبکه اجتماعی مکانمحور مخاطبان میتوانند کالا و خدمات موردنیاز خود را بر اساس موقعیت مکانی پیدا کنند و به نیاز کاربر، براساس دادههای مکانمحور پاسخ داده میشود که بسیار هوشمندانه است. کسبوکارها هم فرصت و امکان این را دارند که تبلیغات هوشمند بهصورت حرفهای داشته باشند.
وی ادامه داد: ما در عصر انفجار اطلاعات هستیم. ۸۰ درصد اطلاعاتی که در دنیا منتشر میشود در رابطه با اطلاعات نیازها، درخواست ها، خدمات، محصولات و فعالیت ها است. در حال حاضر جایگاه ایران در رابطه با این حوزه ها در دنیا رتبه ۴۷ ام و در غرب آسیا رتبه هفتم است.
قاسم خواه افزود: پلتفرم همسایه بر پایه اطلاعات مکانمحور تشکیلشده و میتواند به رونق اقتصادی کشور تا سطح بین الملل کمک شایانی کند.
همسایه بهعنوانِ شبکه اجتماعی مکانمحور تخصصی ویژه کلیه کسبوکارهای حقیقی، حقوقی، مشاغل خانگی، اصناف و کسبوکارهای محلی است که قصد دارند با استفاده از روشهای نوین راهی نو در توسعه خود را تجربه کنند.
به گفته بنیانگذاران این پلتفرم ، همسایه این امکان را به همگان میدهد که صفحه تخصصی و حرفهای تجاری ایجاد کنند و محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی کنند.
همچنین این امکان برای مشتریان فراهم است که خدمات و محصولات موردنظر خود را براساس موقعیت مکانی جستوجو کنند و از خدمات آن استفاده کنند.
تبلیغات مکانمحور و فعالیت بین المللی از جمله مزیتهای همسایه نسبت به سایر سایت و اپلیکیشن های مرسوم است. در همسایه انواع محتوی متنی، تصویری و ویدیویی به کمک فناوری مکانمحور و براساس موقعیت شما بهصورت ارسال پستهای تبلیغاتی، بیلبوردهای مجازی، ارسال تبلیغات منطقهای و … برای مشتریان و مخاطبان ارسال میشود. در این پلتفرم همچنین این امکان را دارند که کلیه تخفیفها، حراجها، کالاها و خدمات، آگهیهای جذب و استخدام یا شرایط تجاری خاص کسبوکار خود را به مشتریان و مخاطبان خود در لحظه و با سرعتبالا اعلام کنند. گفتنی است همسایه از ابتدا با رویکرد خلق ارزش مشترک (CSV ) ایجادشده و اهداف اقتصادی اجتماعی متعددی را دنبال میکند و در این راستا برای انجام مسئولیتهای اجتماعی خود ۹۰۰ طرح اشتغال را در دستور کار خود قرار داده است.
به گفته مؤسس همسایه این طرح در فاز اول به ایجاد شغل در فضای مجازی کمک میکند و پس از شناسایی استعدادها، آموزش دانشی، آموزش مهارتی و نظارت منتورها، نیروی کار آموزشدیده بامهارت را روانه بازار کار میکند. همسایه همچنین با رویکرد ارزشآفرینی اجتماعی در تعامل و همکاری مشترک با ذینفعان، مخاطبان و مشتریان کلیدی خود، طرح هم یار را به اجرا گذاشته است.
بهموجب این طرح هر یک از ذینفعان و مخاطبان حقیقی و حقوقی عضو همسایه که تمایل به انجام امور خیرخواهانه از طریق به اشتراکگذاری دارائی، کالا و خدمات، دانش، مهارت، کسب و حرفه خود بهصورت رایگان (بلاعوض) در حوزه کسبوکار را داشته باشند، میتوانند آی دی مجازی ویژه دریافت کرده و در پلتفرم همسایه، خود و خدمات خیرخواهانهشان را معرفی و ارائه کنند تا متقاضیان چنین خدماتی نسبت به درخواست و دریافت آن از طریق همسایه اقدام کنند. گفتنی است این سامانه در حال حاضر از طریق مایکت ، سیبچه و سایت www.hamsayee.ir در دسترس است.
خدمات حرفهای پرداخت، کیف پول، باشگاه مشتریان، بازی وارسازی (Gamification)، سامانه آموزش مجازی، نظرسنجی، قرعهکشی، تیک آبی، واقعیت افزوده(AR) و بسیاری از خدمات حرفهای برای این سامانه اجرا شده که بهمرور در بازار معرفی خواهند شد تا دغدغههای همه هموطنان برای فعالیت حرفهای در فضای مجازی را برطرف کند.