کاهش نرخ سرقت با کمک یک مخترع جوان

یک مخترع ایرانی گفت ، روی دیوار خانه برخی هنرمندان سیم های نازکی هست که برخلاف تصور سارقان ، از هرگونه دزدی جلوگیری می کند.

به گزارش آماج، محسن خدادادی مخترع و مهندس ایرانی با اشاره به نحوه کارکرد دستگاه حفاظتی که ۳ سال برای اختراع آن زمان صرف شده ، گفت : فنس الکتریکی یکی از قوی‌ترین سیستم حفاظت پیرامونی هوشمند و پیشرفته‌ترین سیستم‌های بازدارنده ورود غیر مجاز و شناسایی محل سرقت است.
وی افزود : فنس الکتریکی می‌تواند خود به صورت یک حصار مستقل یا به‌عنوان حفاظ مکمل با نصب بر روی دیوار، کنار حصار توری، نرده یا دیوارها به کار رود .
خدادادی با بیان اینکه در این سیستم حفاظتی برای فراری دادن سارقان از شوک الکتریکی استفاده می شود ، افزود : شوک این دستگاه تا ولتاژ 10KV قابل تنظیم است.
وی گفت : انرژی خروجی آن، کنترل شده و تا حداکثر 5 ژول است که در مقایسه با شوک پایه 30 ژولی دستگاه های شوک دهنده پزشکی، بسیار پایین است .
این مخترع جوان با بیان اینکه حصار الکتریکی یا فنس شوک دهنده، دارای استانداردهای کیفی و سلامت اتحادیه اروپا است، اظهار کرد: به علت عرض پالس بسیار کم (حدود یک ده هزارم ثانیه) سیگنال ولتاژی سیستم، این سیگنال، به هیچ عنوان باعث تحریک مستقیم عضلات فرد متعارض یا تاثیراتی مانند گرفته شدن توسط حصار یا پرت شدن متعارض نخواهد شد

وی افزود: در عین حال در ولتاژ حداکثر، شوک باز دارنده و بسیار دردناکی را به متعارض وارد خواهد کرد.

محسن خدادادی با اشاره به اینکه در اماکنی که این سیستم نصب شده ، آمار سرقت به صفر رسیده است، گفت: ولتاژ برق در کنار روشن شدن نورافکن ها و هشدار آژیر ها باعث شده تا سارقان پس از ناکامی در اولین سرقت دیگر به محل سرقت بازنگردند.

این مخترع جوان با بیان اینکه تمام قطعات این سیستم حفاظتی توسط تیم خودمان اختراع و تولید شده است ، افزود: داخلی بودن دانش این سیستم و استفاده از تجهیزات ایرانی باعث شده تا قیمت این محصول بسیار پایین تر از فنس های معمولی و شاخ گوزنی موجود در بازار باشد .
وی افزود : با توجه به قیمت بسیار پایین این محصول و امنیت بالای آن ، تعدادی از ارگان های خصوصی و غیر خصوصی کشور از این سیستم حفاظتی استقبال کرده اند.

وی گفت: همین الان هم در خانه تعدادی از هنرمندان کشور این سیستم محافظتی نصب شده تا هنگامی در تور خارجی و یا استان های دیگر اجرای برنامه دارند ، منازلشان مورد سرقت قرار نگیرد.

وی افزود : روی دیوار خانه برخی هنرمندان سیم های نازکی هست که برخلاف تصور سارقان ، از هرگونه دزدی جلوگیری می کند.

محسن خدادادی با بیان اینکه ، افزایش آمار اشتغال در کشور یکی از اهداف من است، افزود: در مجموعه ما بیش از ۱۰۰ نفر مشغول به کار هستند و سن آن ها زیر ۲۵ سال است.
وی افزود : ما در سه استان کارخانه تولیدی داریم که با حمایت دولت می توانیم در همه استان ها کشور نیروی مختصص بگیرم و آمار را به ۲۹ استان برسانیم .

انتهای خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا