نقش‌آفرینی بیمه ها در رونق بازار سرمایه(+فیلم)

مدیرعامل بیمه کوثر از تاثیر شرکتهای بیمه بر تحولات و معاملات گسترده اقتصادی خبر داد گفت: شرکت‌]ای بیمه نقش بزرگی در رونق بازار سرمایه ایفا می‌کند.

به گزارش آماج به نقل از خبرداری، ابوالفضل آقادادی مدیرعامل شرکت بیمه کوثر افزود: یک شرکت بیمه دو جنبه بیمه‌گری و سرمایه‌گذاری دارد، این نمایشگاه B.to.B است؛ یعنی بیزینس تو بیزینس، همکار با همکار، همکار با تأمین‌کننده. اینجا بیزینس با مشتری خرد که بیمه‌نامه بخرد نیست. مثلاً ما با بانک‌ها جلسه می‌گذاریم قرار می‌گذاریم. با کارگزاری‌های مختلف در زمینه بورس. یک شرکت بیمه‌ای به دو شکل می‌تواند در سرمایه داشته باشد؛ یک اینکه سبدی دست خود دارد که می‌تواند چند هزار میلیارد تومان و سهام خریدوفروش کند هم سود آن برای خودش تضمین می‌شود و هم تأثیرگذار است. این پول بزرگی که در بازار سرمایه دست بیمه‌ها است؛ یعنی این پول در جامعه جذب شرکت‌های بیمه شده و به‌راحتی این پول بزرگ می‌تواند تأثیرگذار باشد در بازار سرمایه.
ایشان همچنین خاطرنشان کرد: خود صنعت بیمه و شرکت‌های آن خیلی بزرگ نیستند و سهامشان در صنعت خودشان و کل بازار خاص نیست؛ اما ابزاری که دستشان است ابزار بزرگی است که تأثیرگذار است. این تعاملات در این نمایشگاه دقیقاً این تأثیرگذاری را نشان می‌دهد که درخواست می‌آید، هم صندوق‌ها انتظار دارند ما اوراق از آن‌ها بخریم هم انتظار حمایت از سهم‌ها را دارند. هم اینکه با نقشی که ایفا می‌کنیم حتی روی یک صنعت خاص تأثیرگذار هستیم و به نظر من این نمایشگاه بانک، بورس، بیمه این جنبه تعاملی‌اش خیلی مهم است که بعضاً دیده نمی‌شود و با همکاران وقتی در جلسات یک کار مشترکی همین‌جا اتفاق می‌افتد. واقعاً قدر نمایشگاه دانسته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 12 =

دکمه بازگشت به بالا