نقش بی بدیل فولاد آلیاژی ایران در کشور و منطقه(+فیلم)

سیدرضا سیفتی در گفتگو با پول نیوز از نقش انکار ناپذیر فولاد آلیاژی در صنعت فولاد ایران صحبت کرد.

به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، سید رضا سیفتی؛ مدیر امور بازاریابی و فروش شرکت فولاد آلیاژی ایران: شرکت فولاد آلیاژ ایران که یکی از شرکت‌های معتبر و مهم تولید کننده انواع فولاد‌های آلیاژی در کشور استبا توجه به طیف وسیع محصول انواع گرید‌ها و اشکالی که دارد نیاز وسیعی از صنایع تولیدی کشور را برطرف می‌کند و ما نیاز بیش از ۱۵ شرکت مادرتخخصی را تامین می‌کنیم و باتوجه به این خصوصیتی که عرض کردم، طیف وسیع اشکالی که داریم مانند میلگرد، تسمه، کلاف و… می‌توانیم در همه صنایع داخلی حضور داشته باشیم که مثال عمده آن صنعت خودرو سازی، صنایع دریای و صنایعی که نیاز به فولاد آلیاژی دارند حتی صنایع معدنی را هم نیازهایشان را تامین کنیم و به خاطر همین نیاز است که ما فلسفه وجودی فولاد آلیاژی ایران بر مبنای تامین نیاز صنایع داخلی قرار گرفته؛ که خدا را شکر با توجه به تناژی که ما در سال تولید می‌کنیم که بالغ بر ۴۴۰ هزار تن انواع محصولات تولیدی را تولید می‌کنیم و نیاز صنایع را خوشبختانه برآورد می‌کنیم.

سیفتی افزود: طی این سال‌های اخیر به خصوص حرکت‌های خوبی با مشارکت خود صنایع در زمینه بومی سازی آنچه که نیاز صنایع داخلی است انجام شد و می‌شود گفت بیش از ۹۵ درصد نیاز واردات محصولات فولاد آلیاژی را برطرف کنیم. ابتدا و مبنای شکل گیری فولاد آلیاژی دانش فنی بود که از معتبرترین شرکت تولید فولاد خریداری شد و باتوجه به تخصص و دانش متخصصین داخلی ما تا الان توانستیم بیش از ۴۴۰ گرید فولادی را تولید و در مجموعه محصولات فولادی خود عرضه کنیم. ما تنها تولید کننده‌ای هستیم که در داخل کشور و حتی کشور‌های منطقه که خطوط تست کنترل کیفی را داراست. از ابتدای تولید فولاد آلیاژی که در تولید ذوب همه کوارد کنترل کیفی رعایت می‌شودت ا انتها که محصول با تمام تست‌های مورد نیاز فولاد آلیاژی انجام می‌شود. همچنین ما به طور تقریبا انحصاری در کشور و منطقه از نظر کنترل کیفیت بالاترین کیفیت را داریم، محصولات ما از نظر کیفیت مورد تایید استاندارد‌های جهانی است با هر نوع استاندارد جهانی ما امکان تولید محصول را داریم. حتی ما می‌توانید بالاتر از استاندارد‌های جهانی محصول تولید کنیم.

سید رضا سیفتی؛ مدیر امور بازاریابی و فروش شرکت فولاد آلیاژی ایران خاطر نشان کرد: اساسا شرکت‌های تولیدکننده داخل باتوجه به سیاست گذاری نظام مبنی بر تامین نیاز‌های داخل به این سمت حرکت کرد. ما حتی یک واحد به عنوان واحد بومی سازی داریم که با شرکت‌های دانش بنیان این همکاری را داریم و تمام نیاز‌ها را به آن‌ها اعلام می‌کنیم و نیاز‌ها را به سمت بومی سازی می‌بریم وحتی نیاز‌های ها تک را به این سمت رفتیم و بومی سازی کردیم خیلی از فناوی‌ها را. تمام تلاش ما بر این است که از مواد اولیه و مصرفی داخلی استفاده کنیم، عمدتا هم خدارا شکر موفق بودیم باتوجه به اینکه شرکت‌های دانش بنیان به خصوص در این سه چهار ساله خوب فعالیت کرده‌اند رشد خوبی داشتند. ما هم خود دانش بنیان هستیم و تامین کننده نیاز‌های مواد اولیه شرکت‌های دانش بناین و در ارتباط نزدیک هستیم. هر ساله از طرف انجمن تولیدکنندگان داخلی فولاد ایران یک نمایشگاه بومی سازی در برج میلاد برگزار می‌شود که دستاورد‌های بومی سازی شکرت‌های داخلی آنجا عرضه می‌شود و گفتنی است بخش عمده نیاز‌های کشور تامین شده است و ما هم در صنعت خودرو و هم صنعت ریلی و دیگر صنعت‌ها تلاش خودمان را کردیم که بخش عمده نیاز‌ها را تامین کنیم. تقریبا می‌شود گفت نوع فولادی وجود ندارد که فولاد آلیاژی ایران نتواند تولید کند.

خوشبختانه اگر به سوابق سهام فولاد آلیاژی در بورس با نماد فولاژ توجه کنید رشد خوبی داشه و اقبال خوبی را از سمت خریداران داشته و همیشه در میان چند شرکت برتر فولادی در بازار سرمایه بوده همچنین در شاخص گروه فولادی هم تاثیر خوبی دارد. ما در سال جاری و سال قبل حتی شروع کردیم به عرضه محصولاتمان در بورس کالا و از این طریق رونقی که در بورس کالا اتفاق می‌افتد و محصول بدون واسطه به دست مصرف کننده می‌رسد. در این حوزه هم موفق بودیم و خدا را شکر اقبال خوبی هم در سهام و هم در بورس کالا شاهد هستیم. فولاد آلیاژی ایران با توجه به اینکه دارای فناوری به روز است از حضور رقبا در این صنعت اقبال می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + نه =

دکمه بازگشت به بالا