ضرورت توسعه اقتصاد دیجیتال در بنادر کشور/ صاحبان کالا به بنادر نباید نگاه انبارداری داشته باشند

رییس قرارگاه گشت ارشاد مدیران کشور گفت: توسعه اقتصاد دیجیتال و استفاده از فناوری‌های به‌روز که بسیاری از بنادر دنیا از آن‌ استفاده می‌کنند باید در تمامی بنادر کشور مورد توجه باشد.

به گزارش آماج به نقل از ندای هرمزگان، “حجت‌الاسلام سیدعلی خان‌محمدی” به اهمیت جایگاه بندر شهید رجایی به عنوان راهبردی‌ترین بندر در توسعه اقتصادی کشور به بازدید امروز خود از بخش‌های مختلف این بندر اشاره و اظهار کرد: با توجه به نگاه کشور به این بندر راهبردی، دولت الکترونیک هم در بحث مقابله با فساد و هم تسهیل وارد و صادرات باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: حوزه‌هایی که نیاز به توجه ویژه دارد به خصوص در بخش کمبودها، رسوب کالا، جذب نیروی انسانی متخصص نکات بسیار مهمی مطرح شد که همه این‌ها بررسی و پیگیری خواهد شد.

رییس قرارگاه گشت ارشاد مدیران در بحث مشکلات رسوب کالاها به عنوان یکی از مطالبات جدی دولت گفت: در نگاه عمومی همه از بنادر و دریانوردی توقع برطرف شدن مشکلات دارند درحالی که بخش عمده مشکلات به ارگان‌های دیگر و خلاهای قانونی برمی‌گردد که این فرآیندها باید اصلاح شود.

حجت‌الاسلام خان‌محمدی افزود: همان طور که مطالبه از مسوولان اداره کل بنادر و دریانوردی این استان جدی است، سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها نیز باید همکاری لازم را بنادر و دریانوردی داشته باشند.

وی با بیان اینکه از برخی مجموعه‌ها و سازمان‌ها به دلیل ترک فعل‌های آنان در این بنادر گلایه داریم، تصریح کرد: در بعضی از بخشنامه‌ها که خود مجموعه‌ها دارند، بانک مرکزی، استاندارد، بانک‌ها و جی تی سی همه این‌ها باید قبل از ورود کالا به بندر باید باهم هماهنگ باشند.

رییس قرارگاه گشت ارشاد مدیران با اشاره به تلاش شبانه‌روزی کارگران و کارکنان مجموعه بنادر و گمرک در راستای تسهیل شرایط تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی، گفت: از مدیرکل بنادر هرمزگان خواسته‌ایم اگر سازمان همکاری لازم در این زمینه نداشته باشد، ترک فعل‌ها به قرارگاه اعلام تا از طریق بازرسی و قوه قضاییه پیگیری‌های لازم انجام شود تا شاهد انبارداری و رسوب کالاها نباشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا