قلدری های شرکت آتی ساز وابسته به بنیاد مستضعفان تمامی ندارد

در پی اطلاع از قطع آب یک مجتمع مسکونی 650 واحدی با یکی از اعضای هیئت مدیره این مجتمع تماس گرفتیم و متوجه شدیم که مالکین این مجتمع دل پر دردی از بنیاد مستضعفان به عنوان سازنده و فروشنده این مجتمع دارند.

به گزارش آماج ، خبرنگار ما کسب اطلاع نمود که مجتمع تجاری مسکونی آتی ساز 2 معروف به شاهین دژ بیش از بیست سال قبل توسط شرکت آتی ساز از شرکتهای تابع بنیاد مستضعفان ساخته شده است و آپارتمانهای این پروژه بیش از 18 سال قبل توسط این شرکت به خریداران فروخته شده و با نواقص زیاد تحویل شده است.

و با وجود پیگیری های فراوان در این مدت شرکت آتی ساز نه تنها نواقص را برطرف ننموده بلکه از تحویل اسناد واحدهای فروخته شده نیز خودداری کرده است. یکی از اعضای هیئت مدیره این مجمتع به خبرنگار ما گفت که اخیرا آب این مجتمع در دو نوبت توسط سازمان آب و فاضلاب به دلیل بدعهدی و عدم ایفای تعهدات شرکت آتی ساز قطع شده است و قریب به 2500 نفر ساکنین در گرمای طاقت فرسای تابستان دچار زحمت و تشویش فراوان گردیده اند.

متاسفانه عدم اجرای توافقات سال 1381 شرکت آتی ساز و سازمان آب و فاضلاب و نپرداختن حق انشعاب، علت اخطارهای مکرر و قطعی آب در روزهای اخیر شده است.

شرکت آتی ساز مدعی است که در قراردادهای فروش آپارتمان تعهد به تهیه انشعاب فاضلاب ندارد و به همین دلیل هزینه 13 میلیارد تومانی خرید انشعاب را باید خریداران پرداخت نمایند. در حالیکه نماینده مالکین میگوید قرارداد سال 1381 نشان میدهد که شرکت آتی ساز در ساخت این مجتمع اقدام به حفر چاه جذبی و ایجاد انبار های مناسب ننموده و طراحی دفع فاضلاب مجتمع بر اساس خرید انشعاب و دفع فاضلاب شهری بوده است اما شرکت آتی ساز به دلیل سوء مدیریت و خلف وعده تا کنون، موجب افزایش هنگفت هزینه انشعاب فاضلاب شده است و اکنون باید وظیفه خود را به قیمت روز انجام دهد.

از طرفی به دنبال پیگیری های طولانی مالکین در خصوص رفع نواقص اجرایی استخرها، دریافت استانداردهای آتشنشانی و آسانسور، پایان کار، سند تفکیکی و … این شرکت در سال 1395 مجددا متعهد به پرداخت کلیه هزینههای لازم برای دریافت پایان کار و سند تفکیکی گردیده اما در این 7 سال نیز اقدام موثری برای انجام تعهدات خود نمینماید و به بهانه های مختلف هزینه های لازم را متوجه خریداران میکند.

یکی دیگر از اقدامات ناعادلانه این شرکت دریافت مبالغ هنگفت از فروشنده و خریدار جهت ثبت قرارداد فروش در شرکت است که در سال جاری بالغ بر صد میلیون تومان به ازاء هر خرید و فروش است که خریدار و فروشنده علاوه بر پرداخت هزینه مشاوره املاک دو برابر این مبلغ را باید به شرکت آتی ساز پرداخت نماید.

علاوه بر این فروشنده و خریدار ناچار هستند که حق هرگونه ادعا و مطالبه نسبت به شرکت آتی ساز در خصوص تاخیر در تحویل واحد و تاخیر در تنظیم سند را از خود سلب نمایند. با این توضیحات به نظر میرسد سوء مدیریت، در تنگنا گذاشتن و قلدری این شرکت نسبت به خریداران اولیه و خریداران فعلی تمامی ندارد و خریداران بعد از سالها انتظار هم چنان پیگیر اقدامات لازم و دریافت سند هستند و شکایتهای ایشان به مسئولین بالادست تا کنون بی نتیجه مانده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هفده =

دکمه بازگشت به بالا