پایان چالش‌های پرداخت با سکه به پرداخت

در کوتاه ترین زمان ممکن با نصب سامانه کیف همراه به پرداخت (سکه)، می توان به چالش‌های پرداخت و نقل و انتقال پول پایان داد.

به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، فناوری اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا این امکان را فراهم می‌کند که با سریعترین روش ممکن، بسادگی از انجام امور پیچیده بر بیاییم. فقط کافی است از فناوری استقبال کنیم و به سوی آن حرکت کنیم. اما نقل و انتقال پول در شرایط کنونی به چالشی جدی تبدیل شده است. اگرچه مدتهاست مبادله کالا با پول بسیار کمرنگ شده، اما همچنان این روش خرید ادامه دارد. این در حالی است که روش‌های کم دردسرتری همچون خرید با کارت در اولویت قرار دارد. زیرا انتقال پول به بانک بسیار وقت گیر است در حالی که خرید با کارت، دردسر شمارش و انتقال پول به بانک را از بین برده است.

سامانه کیف همراه

یکی از مهمترین ابزار‌هایی که پا را یک قدم فراتر گذاشته، سامانه کیف همراه یا کیف پول الکترونیکی است. امروزه کیف پول الکترونیکی یکی از مهم‌ترین بخش‌های دنیای دیجیتال است، زیرا وجود بیش از ۲ میلیارد کاربر تلفن همراه، این نوید را می‌دهد که بکارگیری از تلفن همراه در پرداخت، یک روش خیلی آسان برای معاملات روزانه است.

کیف همراه به پرداخت

هنگامی که فناوری پا به عرصه می‌گذارد، مسوولیت شرکت‌هایی که در زمینه امور مالی نقش آفرین هستند، بیشتر می‌شود. این قبیل شرکت‌ها برای جلب رضایت مشتری با تحمل هزینه‌های سنگین، نرم افزار‌های لازم را ایجاد و به صورت رایگان در اختیار مشتریان خودشان قرار می‌دهند. شرکت به پرداخت ملت یکی از شرکت‌هایی است که در زمینه ارایه خدمات مالی، جایگاه بالایی دارد، به همین دلیل هر در زمینه بکارگیری نرم افزار‌های راهگشا، گام‌های بلند و بروزی بر می‌دارد که یکی از کاربردی‌ترین آنها، کیف همراه به پرداخت است. با سامانه کیف همراه به پرداخت ملت، امور پرداخت مشتریان به سادگی و با سرعت انجام می‌شود. این کیف همراه که با عنوان سکه فعال شده، جایگزینی مطمئن برای کیف پول است. از جمله قابلیت‌های سکه می‌توان به امکان پرداخت قبض، استعلام قبض موبایل و شارژ سیم کارت با استفاده از کارت‌های شتاب اشاره کرد.

اطلاعات سکه

برای آنکه به اهمیت و نقش آفرینی کیف همراه به پرداخت (سکه) پی ببریم، باید با روش نصب و ظرفیت‌های آن آشنا شویم. مهمترین مساله در سکه، سازگاری است. امروزه وجود مدل‌های مختلف گوشی باعث شده تا نرم افزار‌ها برای برخی کارآیی نداشته باشند، اما سکه با آیفون و آیپد سازگاری دارد. نکته دیگر تعریف رده سنی است که سکه برای رده سنی بالای ۱۶ سال تعریف شده است. نکته دیگری که باعث بی رغبتی در بکارگیری نرم افزار‌ها می‌شود، حجمی است که در گوشی اشغال می‌کنند. اما سکه با توان بالایی که در ارایه خدمات دارد، تنها ۵۱.۵ مگابایت حجم دارد که باری برای گوشی نیست

پرداخت الکترونیکی

نکته مهمی که باید در مورد کیف پول‌ها بدانیم تا با اشتیاق به سوی آن‌ها برویم، کابرد‌های آنهاست. کیف پول‌ها کاربرد‌های گوناگونی دارند. پرداخت به کمک فناوری (NFC) یکی از آنهاست. (NFC) اجازه می‌دهد اطلاعات پرداخت از تلفن همراه مشتری به دستگاه پرداخت فروشنده انتقال یابد که برای این مهم کافی است تلفن در چند سانتی‌متری دستگاه پرداخت قرار گیرد. همین‌طور می‌توان با استفاده از اسکن کردن کد (QR) و استفاده از اپلیکیشن کیف پول الکترونیکی پرداخت را تکمیل کرد. کیف پول الکترونیکی امکان پرداخت به جای استفاده از کارت‌های گوناگون را از طریق گوشی تلفن همراه مهیا می‌کند.

پرداخت بدون کارت

مورد دیگر کیف پول الکترونیکی، امکان پرداخت بدون دراختیارداشتن شماره کارت (یا حساب) مقصد و یکپارچه کردن حساب‌ها و کارت‌های بانکی برای استفاده در هرگونه تراکنش مالی و پرداخت‌های روزمره افراد است. فرض کنید شما یک کیف پول الکترونیکی دارید که مبلغی را در آن قرار می‌دهید (به اصطلاح آن را شارژ می‌کنید) و تمام پرداخت‌های خود را از طریق آن انجام می‌دهید. به این ترتیب دیگر برای انواع پرداخت‌های روزمره‌ی خود از قبیل پرداخت کرایه تاکسی، خرید از فروشگاه‌ها، دادن بدهی خود به دوستان، پرداخت اینترنتی و …. از دردسر نداشتن پول خرد، صف خودپرداز‌های بانکی، کارمزد کارت به کارت، وارد کردن انواع اعداد از قبیل شماره کارت مبدا و مقصد، رمز دوم، cvv۲ و تاریخ انقضای کارت خود رها می‌شوید. تنها با واردکردن نام یا نام خانوادگی یا نام کاربری یا شماره موبایل و با یک کلیک عملیات پرداخت انجام می‌شود و مبلغ مورد نظر از کیف پول الکترونیکی یک فرد به فرد دیگر منتقل می‌شود.

سهولت استفاده

ایجاد کیف پول الکترونیکی تنها چند دقیقه طول می‌کشد. کافی است که اپلیکیشن آن را دانلود کنید و طبق دستورالعمل آن، جزییات حساب بانکی را به آن اضافه کرد. همان طور که پول نقد جای خود را به کارت بانکی داد، پرداخت از طریق موبایل جایگزین پرداخت از طریق کارت بانکی شده‌است و به مرور زمان فروشگاه‌های بیشتری از پرداخت‌های موبایلی پشتیبانی می‌کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا کیف پول‌های الکترونیکی را بپذیرند. در زمان پرداخت تنها کافی است گوشی خود را نزدیک دستگاه پرداخت قرار دهید یا کد (QR) را اسکن کنید یا نام کاربری آن را در اپلیکیشن وارد کنید؛ بنابراین دیگر نیاز نیست چندین کارت خود را در همه‌جا همراه خود داشته باشید. تنها چیزی که نیاز دارید گوشی موبایل و دسترسی به اینترنت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 13 =

دکمه بازگشت به بالا