آغوش باز منطقه آزاد انزلی بروی سرمایه گذار (+فیلم)

مدیر سرمایه گذاری بانک و بیمه منطقه آزاد انزلی به تشریح عملکرد منطقه در سال ۱۴۰۱ پرداخت و گفت: در سال گذشته ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی محقق شده داشتیم.
به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، جواد کشلی با اعلام اینکه ۳۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی در کارکرد‌های مختلف گردشگری، تجاری، بندری و لجستیک، تفریحی و ورزشی بوده گفت: مبلغ ۴۵ میلیون دلار نیز سرمایه‌گذاری محقق شده خارجی داشتیم که در کارکرد‌های تولیدی، صنعتی، تجاری و لجستیکی بوده است.

وی در خصوص نحوه انتخاب سرمایه گذاران گفت: در وهله اول بر اهلیت سرمایه گذاران تاکید داشتیم و سعی کردیم سرمایه‌گذارانی که متقاضی پروژه‌های سرمایه‌گذاری انزلی هستند را به صورتی اهلیت سنجی کنیم که سرمایه گذاران توانمند وارد منطقه شوند.

مدیر سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه امکانات، تجهیزات و منابع منطقه بسیار محدود است گفت: بدلیل محدودیت‌ها سعی می‌کنیم بهترین سرمایه گذاران را برای استفاده از این منابع محدود انتخاب کنیم.

وی از دعوت بانک‌ها و بیمه‌ها برای تامین مالی پروژه‌های سرمایه گذاری و تامین سرمایه مورد نیاز به منطقه خبرداد و گفت: در منطقه آزاد انزلی ۱۲ شعبه بانکی فعال داریم.

کشلی از حضور شرکت‌های مدیریت سرمایه در منطقه آزاد انزلی خبرداد و گفت: هدف از دعوت این است که شرکت‌های مدیریت سرمایه بتوانند نیاز منطقه را به سرمایه تامین مالی کنند.

وی با اعلام اینکه شرکت‌هایی که در منطقه فعال هستند، می‌توانند هم به صورت بانکی و هم به صورت استفاده از بازار سرمایه از منابع تامین مالی پروژه‌های سرمایه گذاری استفاده کنند گفت: سعی کرده ایم نیاز سرمایه گذاران را تا حد امکان مرتفع کنیم.

مدیر بانک و بیمه منطقه آزاد انزلی با تاکید بر اینکه فلسفه وجودی مناطق آزاد، صادرات محصولات است گفت: بدلیل رویکرد صادرات محوری، به دنبال جذب آن دسته از سرمایه گذاران و استقرار واحد‌های تولیدی هستیم که بتوانند صادرات و ارزآوری برای کشور داشته باشند.

وی در پاسخ به اینکه امکان سرمایه گذاری در صنایعی همچون نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و… در منطقه آزاد انزلی وجود دارد گفت: بعضی از پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها به لحاظ جغرافیایی در منطقه وجود دارد که محدودیت ایجاد می‌کند و باید با دقت بیشتری نسبت به صدور مجوز برای برخی تولیدات اقدام کرد.

کشلی با تاکید بر اینکه به لحاظ زیست محیطی، برخی از صنایع قابل استقرار در مناطق شمال کشور به ویژه منطقه آزاد انزلی نیستند گفت: به غیر از صنایعی که محدودیت زیست محیطی دارند، از همه طرح‌های سرمایه گذاری استقبال می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 14 =

دکمه بازگشت به بالا