سبقت بیمه البرز از رقبا در کورس قهرمانی

بیمه البرز با رشد ۱۲۳ درصدی در صدر جدول مقایسه وضعیت سودآوری شرکت‌های بیمه‌ای قرار گرفت.

به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، برای آنکه یک فعالیت اقتصادی صورت بگیرد، باید رابطه منطقی بین خریدار و فروشنده برقرار شود تا در قالب این رابطه، فروشنده، کالا یا خدمت خود را عرضه کند و خریدار نسبت به خرید آن رغبت نشان دهد. این خرید و فروش در قالب عرضه و تقاضا تعریف می‌شود. اما چالش زمانی اتفاق می‌افتد که رابطه منطقی بین عرضه و تقاضا نباشد. بدین معنا که یا عرضه کنندگان زیاد باشند یا متقاضیان کم باشند که در هر دو صورت با بحران‌هایی همچون انباشت کالا و خدمت رو به رو می‌شویم.

نقش آفرینی رقابت

در شرایطی که رابطه عرضه و تقاضا متعادل نباشد یا توازن لازم را نداشته باشد، رابطه اقتصادی از حالت انحصار خارج می‌شود و بحث رقابت پیش می‌آید. رقابت بهترین حالت برای خریدار یا مصرف کننده است، زیرا فروشندگان برای بدست آوردن بازار، ناچار می‌شوند کالای با کیفیت و ارزان عرضه کنند. در این شرایط هر چقدر عرضه کننده کالا یا خدمات بتواند محصولی با کیفیت بیشتر و قیمت پایین‌تر عرضه کند، می‌تواند مشتریان بیشتری را جذب کند و سود بیشتری از بازار بدست بیاورد.

برندسازی در رقابت

اتفاق مبارکی که در رقابت اتفاق می‌افتد، برندسازی است. وقتی عرضه کننده یک محصول بتواند در کیفیت و قیمت حرف اول را بزند، بازار را مال خود می‌کند و استقبال مصرف کننده از محصولی خاص، باعث اعتماد مردم به آن محصول می‌شود. اعتماد خرید بیشتر را رقم می‌زند و آن محصول به شهرت می‌رسد که از آن به عنوان برند یاد می‌شود، وضعیتی که تولیدکنندگان بدنبال رسیدن به آن هستند.

تفاوت کالا با خدمت

عرضه در تجارت به دو صورت کالا یا خدمات انجام می‌شود. بدست آوردن بازار در عرضه کالا بدلیل ماهیت وجودی که دارد، آسانتر صورت می‌گیرد. خرید یک خودرو، رفتن به یک رستوران و مواردی از این دست تاثیرگذاری مستقیمی دارد، زیرا مصرف کننده بسادگی می‌تواند کالایی که خریده را ببیند و انتخاب کند، اما گرفتن خدمات بدین سادگی نیست. در بحث خدمات از عرضه تا مصرف، مسیر‌هایی طی می‌شود که انتخاب را برای مشتری سخت می‌کند و باعث می‌شود ارایه دهنده خدمات نیز برای جلب رضایت مشتری به تلاش بیشتری نیاز داشته باشد.

چالش بیمه نامه

یکی از بخش‌های اقتصادی که با چالش‌های بسیاری رو به رو می‌شود، عرصه بیمه است. امروزه ۳۰ شرکت بیمه به ارایه خدمات بیمه‌ای می‌پردازند، اما این آخر ماجرا نیست، زیرا بیمه مرکزی اعلام کرده تقاضا‌های بسیاری برای راه اندازی بیمه‌های جدید ارایه شده که در آستانه صدور مجوز هستند. از سوی دیگر خدمات بیمه‌ای از تنوع بسیاری برخوردار نیست و در چند بخش مشخص همچون خودرو، آتش سوزی، سیل، زلزله، زندگی و چند مورد دیگر خلاصه می‌شود. بنابر این فروش بیمه نامه چالش بزرگی است.

کسب رتبه نخست

یکی از شرکت‌هایی که توانست سابقه درخشانی داشته باشد، بیمه البرز است. با وجود آنکه البرز به نسبت بسیاری از بیمه‌های با سابقه، جوان است، رکوردزنی‌های قابل توجهی را رقم زده به نوع که شرکت بیمه البرز در ۹ ماهه منتهی به آذر سال ۱۴۰۲، ۲۱۰۲ میلیارد تومان سود خالص محقق کرده و بدین ترتیب توانست با رشد ۱۲۳ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل در صدر جدول مقایسه وضعیت سودآوری شرکت‌های بیمه‌ای قرار گیرد. این در حالیست که حق بیمه خالص (سهم نگهداری) به ۸۳۹۷ میلیارد تومان، درآمد بیمه‌ای شرکت به ۹۶۹۸ میلیارد تومان و در نهایت سود هر سهم به ۶۰۱ ریال رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + ده =

دکمه بازگشت به بالا