دعوت بیمه کوثر به طوفان فکری

بیمه کوثر فراخوان دهمین همایش مدیریت ریسک و بیمه را صادر کرد تا صاحب نظران را به طوفان فکری در زمینه بیمه دعوت کند.

به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، همایش‌ها فرصتی برای ارایه توانمندی‌ها مبتنی بر عملکردهاست. در همایش عملکرد گذشته مورد بررسی و نقد قرار می‌گیرد، شرایط حال بررسی می‌شود و مهمتر اینکه برای آینده ایده پردازی می‌شود. همایش‌ها محلی بررسی داخل و خارج و مقایسه آن‌ها با یکدیگر است. در همایش می‌توان عملکرد مسوولان را نقد و برای قوای سه گانه به صورت غیر مستقیم ریل گذاری کرد. در همایش می‌توان خواسته‌ها را مطرح و جامعه مخاطب را ملزم به تامین خواسته‌ها کرد.

دستیابی به دور دست ها

نکته مهمتر، میهمانان همایش است. اگرچه در همایش از افرادی به عنوان میهمان دعوت می‌شود تا به سخنرانی بپردازند، اما یک تعامل دو سویه اتفاق می‌افتد. بدین معنا که میهمانانی که دستیابی به آنان امکان پذیر نیست یا بسختی صورت می‌پذیرد، در همایش حضور پیدا می‌کنند و پس از آنکه چالش‌ها را شنیدند، موانع و مشکلات را مطرح می‌کنند. در پایان همایش نیز برای همگان مشخص می‌شود که مسوولان تا چه اندازه در بوجود آمدن چالش‌ها نقش داشته، کم کاری کرده یا عملکرد مثبتی داشته اند.

اهمیت موضوع همایش‌ها

انتخاب موضوع همایش نیز اهمیت خاص خودش را دارد. در همایش ظرفیت موجود در یک بخش مورد تاکید قرار می‌گیرد و به صورت تخصصی در مورد آن بحث می‌شود. بنابر این با انتخاب موضوع، تحقیق و بررسی، سخنرانی هدفمند و دیگر روش‌ها می‌توان به یک سیاستگذاری کلان در مورد همان موضوع دست یافت.

طوفان فکری

آنچه در همایش اهمیت می‌یابد، طوفان فکری است. هنگامی که همایش فراخوان می‌دهد و برای موضوع مورد بحث، جایزه تعیین می‌کند و از کارشناسان و صاحب نظران دعوت به ارایه گزاری می‌کند، این فرصت را برای خود ایجاد می‌کند که بدون دادن هزینه‌های کلان تحقیق و پژوهش، از باور‌ها و ایده‌های مطرح شده در قالب ارایه مقاله استفاده کند و چنانچه طرح یا پیشنهادی مناسب، تحول آفرین، کاهنده هزینه و افزاینده درآمد بود، با دعوت از فرد پیشنهاد دهنده، این طرح یا پیشنهاد در دستورکار قرار می‌گیرد.

مدیریت ریسک

یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی که گردش مالی مناسبی دارد، صنعت بیمه است. بیمه به اندازه‌ای تاثیرگذار است که می‌تواند فشار‌های ناشی از حوادث غیر قابل پیش بینی را کاهش دهد و بحران‌های اقتصادی را به شرکت‌های بیمه منتقل کند. بنابر این باید درک درستی از آن وجود داشته باشد، اما استقبال پایین مردم از بیمه ها، نشان می‌دهد که درک درستی از ظرفیت بیمه وجود ندارد و هنوز بسیاری از مردم نمی‌دانند که با پرداخت مبلغی پایین می‌توانند بحران‌های بزرگ آینده را مدیریت کنند.

همایش مستمر بیمه کوثر

با وجود این همه چالش که صنعت بیمه دارد و منافعی که از همایش بدست می‌آید، شرکت‌های بیمه ردیف اعتباری برای همایش، آموزش یا فرهنگ سازی ندارند که همین امر دست آنان را در ورود به این مهم بسته اند، اما بیمه کوثر گام‌های بلندی در این زمینه برداشته و تاکنون ۹ همایش مدیریت ریسک و بیمه را برگزار کرده که دهمین همایش را با موضوع نقش صنعت بیمه در رشد اقتصادی با رویکرد تحول دیجیتال، در هشت محور برگزار می‌کند. رویکردی که نشان می‌دهد بیمه کوثر تا چه اندازه از همایش و ظرفیتی که در برقراری ارتباط دارد، درک درستی داشته و دارد.

دیجیتال در دستور کار

اکنون که قرار است دهمین همایش مدیریت ریسک و بیمه برگزار شود، می‌بایست برای آن برنامه داشت. مدیر آموزش و پژوهش بیمه کوثر در این رابطه گفت: امروزه تاثیرات تحولات دیجیتال در بخش‌های مختلف تولیدی و خدماتی بیش از هر زمان دیگر مشاهده می‌شود و صنعت بیمه به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی از این امر مستثنی نیست. محمدسجاد میرزاخانی با تاکید بر اینکه تحولات دیجیتال و بهره گیری از فناوری‌های نوین یکی از مهمترین ابزار‌ها در راستای حمایت از کاربران صنعت بیمه محسوب می‌شود گفت: به همین علت فعالان صنعت بیمه باید تلاش کنند تا خدمات گسترده‌ای را از طریق سوار شدن بر موج این تحولات به صنعت بیمه بیفزایند.

انتخاب موضوع با رای بالا

مدیر آموزش و پژوهش بیمه کوثر با تاکید بر اینکه چنانچه صنعت بیمه بتواند از تحولات دیجیتال و بهره گیری از فناوری‌های جدید به منظور تسهیل و تسریع در فرایند‌های بیمه گری خود استفاده نماید و از این طریق سبب رشد ضریب نفوذ بیمه گردد، یقینا نقش مهمی در رشد و توسعه اقتصادی ایفا خواهد کرد گفت: با توجه به نقش صنعت بیمه در رشد اقتصادی و جایگاهی که بهره‌گیری از تحولات دیجیتال می‌تواند در ایجاد مزیت رقابتی در این صنعت به خود اختصاص دهد، شورای سیاستگذاری همایش موضوع “نقش صنعت بیمه در رشد اقتصادی با رویکرد تحول دیجیتال” را از میان موارد پیشنهادی توسط صاحبنظران برای دهمین همایش مدیریت ریسک و بیمه برگزید.

همایش با ۸ موضوع

میرزاخانی از تصویب هشت محور برای دهمین همایش خبر داد و گفت: این محور‌ها با عناوین «اثرات تحولات دیجیتال صنعت بیمه در رونق فعالیت‌های اقتصادی و رشد تولید»، «نقش دیجیتالی شدن صنعت بیمه در رشد سرمایه گذاری و ایجاد امنیت اقتصادی»، «بررسی اثرات تحولات دیجیتال صنعت بیمه در مهار تورم و بهبود شاخص‌های اقتصادی»، «نقش تحولات دیجیتال صنعت بیمه بر تسهیل/توسعه فضای کسب و کار»، «تاثیر متقابل تحولات دیجیتال صنعت بیمه بر رشد اقتصاد دیجیتال»، «بررسی اثرات تحولات دیجیتال صنعت بیمه در بهبود رفاه و افزایش توانمندی‌های اجتماعی»، «نقش مشوق‌های مالیاتی در توسعه تحولات دیجیتال صنعت بیمه»، «تاثیر طراحی محصولات نوآورانه صنعت بیمه در افزایش توانمندی اقتصادی» پیرامون مسایل ناظر بر نقش صنعت بیمه در رشد اقتصادی با رویکرد تحولات دیجیتال در این صنعت، طراحی و پیشنهاد شده است. در این راستا فعالان سایر صنایع و بخش‌های خدماتی نیز می ­‌توانند تجربیات خود را در موضوعات مرتبط با صنعت بیمه کشور به اشتراک بگذارند.

ایجاد انگیزه برای بهترین‌ها

برای آنکه همایش جذابیت داشته و مطالب ارسالی با دقت و مطالعه ارایه شود، دبیر همایش مدیریت ریسک و بیمه از همه اندیشمندان، علاقه‌مندان و فرهیختگان کشور به ویژه فعالان عرصه بیمه برای مشارکت در این همایش دعوت کرد و گفت: آثار و مقالاتی که تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ از طریق تارنمای همایش RMI.kins.ir دریافت شود، پس از بررسی و ارزیابی هیات داوران در سه بخش مقالات برتر، صرفاً چاپ و مقالات پوستری انتخاب می‌شوند. مقالات برگزیده همچون سنوات گذشته، علاوه بر اهدای جوایز ارزنده به نویسندگان مقالات برتر، در کتاب مجموعه مقالات همایش چاپ خواهند شد. علاقه‌مندان به شرکت در این همایش می‌توانند آثار خود را تا ۳۱ شهریور ماه از طریق مراجعه به تارنمای همایش به نشانی RMI.kins.ir ارسال کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

دکمه بازگشت به بالا