برگزاری اجلاس سراسری نشان عالی مدیریت در سازمان صدا و سیما

اجلاس سراسری نشان عالی مدیریت با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی در سازمان صدا و سیما با حضور مسئولین و کسب و کارهای نمونه برگزار شد

به گزارش آماج، در این همایش دکتر بهمنی رئیس سابق بانک مرکزی, دکتر عباس شوکتی معاون مرکز کار ایران, دکتر مریم باقری معاون امور زنان و بین الملل ایران حضور داشتند

دکتر میثم شفیعی دانشیار و عضو هیات علمی دانشگاه تهران از سخنرانان و در حاشیه این همایش گفت: برای اینکه بتوان در جامعه توصیه ایجاد کرد وجود سه محور طرز فکر ,مهارت و دانش در جامعه بسیار مهم است که کارکرد دانش با دانشگاه, مهارت با صنعت و طرز فکر که با ایجاد چنین همایش هایی صورت میگیرد.

وی ادامه داد: هدفمان در این همایش این بود که برخی افراد نسبت به برخی موضوعات نگرش پیدا کنند و جای دانش و مهارت در اینجا نیست و صرفا طرز نگرش افراد آموزش داده می شود.

این مدرس بازاریابی و کسب و کار تصریح کرد : مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها از جمله موضوعات همایش بود و حرف من این است قرار نیست افراد هزینه کنند و برگشت نداشته باشد و انتظار من این است بدانند این جایگزین تبلیغات و آینده کسب و کارها است که البته در نتیجه توسعه برای خودشان ,جامعه و محیط زیست هم خواهد بود.

شفیعی تصریح کرد : هدف از این همایش ها تقویت آگاهی و ایجاد ذهنیت است که در کنار دانش و مهارت آموزش داده می شود.
در ادامه سید عبدالمجید زواری دکتری روابط بین الملل در حاشیه این همایش به خبرنگار ما گفت: همایش پیش رو در حوزه مدیریت با رویکرد مسئولیت اجتماعی و موضوع ما کارکرد های هوش مصنوعی در مدیریت است.

مدیر اندیشکده بین الملل ادامه داد: در سال های اخیر هوش مصنوعی حوزه های مختلف را تحت تاثیر خود قرار داده است و به طور کل متحول کرده است که یکی از این حوزه ها مبحث کسب و کار است.

وی افزود:هوش مصنوعی هم فرصت های جدیدی را در اختیار مدیران کسب و کار قرار داده است و هم چالش هایی را پیش رو قرار داده است.

این پژوهشگر در حوزه هوش مصنوعی
یکی از حوزه‌های بسیار مهم هوش مصنوعی این است می تواند منابع انسانی بهتری را در اختیار مدیران کسب و کار قرار داد و بواسطه هوش مصنوعی اطلاعات بیشتری در اختیار مدیران قرار می گیرد همچنین مبحث ارتباط با مشتریان و تعامل با آن ها و تجربه خرید و نظرات را بررسی کند و نهایتا متناسب با خدمات کسب و کار را بهبود دهد.

زواری در همین راستا ادامه داد: هوش مصنوعی تصمیم گیری را با سرعت بیشتری انجام می دهد و ارتباط با ذی نفعان, تنظیم خدمات پس از فروش از دیگر خدمات هوش مصنوعی است.

این پژوهشگر به چالش های استفاده از هوش مصنوعی هم اشاره کرد و گفت: کاهش وابستگی به نیروی انسانی بواسطه ماشینی شدن خدمات آن که نهایتا وابسته ما به انسان کاهش پیدا میکند که در کوتاه مدت حاشیه سود شرکت ها بالا می رود اما در بلند مدت مشکلاتی را به وجود می آورد.
وی نقض حریم خصوصی را در هوش مصنوعی مهم و به آن اشاره کرد: یکی دیگر از چالش های هوش مصنوعی این است که حریم خصوصی و نقض داده ها ممکن است صورت بگیرد که نمونه آن افشای اسرار در شرکت فیسبوک در سال ۲۰۱۸ بود.

مدیر اندیشکده بین الملل تصریح کرد:مبحث هوس مصنوعی موضوع نو و امروزی است و حتی مدیران ارشد کشور هنوز ذهنیت بازی روی این موضوع ندارند اما هدف این است کسب وکار ها با مبحث هوش مصنوعی آشنا شوند و منافع کوتاه مدت و بلند مدت را با برنامه ریزی به سرانجام برسانیم.
در پایان در این مراسم از چهره های نمونه کسب و کارها تقدیر به عمل آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هشت =

دکمه بازگشت به بالا