نقش فراپیشخوان با اجرای طرح ساتک کد در تامین كالا،باهمکاری اتاق اصناف سبب كاهش قیمت کالاها می شود

سعید شبانیان درگفتگو با خبرنگار ما: اصناف محلی محرکی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی محلات به شمار می ایند
به گزارش آماج، شبانیان افزود موضوع شهرسازی اسلامی واصولی ، بر محله محوری و مرکزیت آن در محله با اختلاط کاربری‌ها در اطراف آن، تأکید دارد. محله در اسلام، واحد پایه‌ی برنامه‌ریزی شهری است و باید خودکفا باشد. یکی ازچشم اندازها واهداف هم دفاتر فراپیشخوان محله، همین خودکفایی محله است.
سعیدشبانیان در ادامه عنوان می‌کند: غریبگی، یکی از آسیب‌هایی است که امروزه شهرسازی ما را به‌طورجدی تهدید می‌کند که در مقابل آن، تعریف یا تعارف که قرآن کریم هم بر آن تصریح نموده است (لتعارفوا) مطرح است. با تقویت حضورومشارکت شهروندان در محلات و مرکز محله و همیستگی درایجاد اشتغال وتوسعه اقتصاد محلی وحمایت از کسب وکارهای خورد محلی که عرصه‌ی حضور فعال همه خانواده‌ها به‌عنوان فروشنده و خریدار است، وشناخت بین اهالی محله افزایش‌یافته و بسیاری از آسیب‌های ناشی از غریبگی کاهش می‌یابد.
نقش اجرای طرح ساتک کد توسط دفاتر فراپیشخوان سبب کاهش قیمت کالاها میشود

طرح “ساتک کد”بصورت رایگان توسط دفاتر فراپیشخوان برای تمامی اصناف انجام می شود. در واقع اولین مرحله هوشمند سازی اصناف محلی اجرای این طرح است

بر اساس این گزارش ؛ سعید شبانیان _مدیر عامل فراپیشخوان گفت : به استنادمصوبه کارگروه کانون توسعه اقتصاد محلات( تام) ، درراستای ساماندهی وتامین کالا، صاحبین کسب وکار وکسبه ، همچنین توسعه اقتصاد محلات درخصوص کالاهای اساسی همه ی واحد های صنفی می توانند توسط دفاتر فراپیشخوان محله خود از مزایای این طرح بهره مند شوند.

شبانیان افزود: این طرح درراستای سیاست های اشتغال وتوسعه اقتصاد محلات توسط بخش خصوصی انجام میشود.

از مزایای این طرح میتوان به موارد ذیل اشاره نمود

این طرح ،باتوجه به ضرورت توجه به نیاز خدمات وکالاهای ضروری شهروندان وساماندهی آن باتوجه به شرایط سخت اقتصادی تامین کالای کسبه باشرایط آسان بصورت اقساطی وباهدف کاهش هزینه های واسطه گری ودلالی وایجاد رقابت بین تولید کنندگان وخدمات دهندگان توانمند کشور با به وجود آوردن دسترسی آسان متقاضیان به کالا وخدمات مورد نظر وتسهیل درپرداخت هزینه های مرتبط با نیاز خانوارها صورت گرفته است.
بنابراین اصناف باید هم در بخش تامین کالا کمک کنند و هم در بحث نظام توزیع کمک کنند که کالاها به ویژه کالاهای اساسی به قیمت‌های متعادل در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.
در حوزه توزیع کالا مشکلاتی به چشم می‌خورد به طوری که در بسیاری از مواقع در تولید، مسئله‌ای وجود ندارد اما در مرحله توزیع با نواقص و خلاء‌هایی روبه‌رو هستیم که موجب گران شدن کالا و دسترسی نامناسب مردم به آن می‌شود.که باایجاد این طرح دست دلالان وواسطه کوتاه میشود
ساماندهی واحدهای صنفی و پروانه‌دار کردن واحدهای بدون پروانه با جدیت در دستور کار اصناف قرار دارد و باید در این خصوص شاهد همکاری و جدیت اتحادیه‌ها و اتاق اصناف باشیم.ولی فراپیشخوان هم درراستای صیانت واحترام به قانون خدمات خود را تنها به اصنافی واگذارمیکند ودرواقع اصنافی میتوانند پذیرنده باشند که پروانه کسب داشته باشند

پایان خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + هفده =

دکمه بازگشت به بالا