تکریم بازنشستگان با جشنواره بیمه

بیمه ملت در قالب جشنواره تکریم بازنشستگان، فرصت یک ماهه‌ای ایجاد کرده که بازنشستگان با خرید بیمه نامه در رشته‌های عمر و حوادث انفرادی، آتش‌سوزی منازل مسکونی، بیمه مسافرتی و مسئولیت مدنی دوچرخه سواران، در قرعه‌کشی جوایز ۵۰ میلیون ریالی شرکت می کنند.

به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، توجه ویژه به بهداشت، افزایش علم، دستیابی به فناوری‌های جدید، روش‌های جدید درمان، راه‌های مقابله با بیماری‌های سخت و بسیاری تحولات ریشه‌ای باعث شده تا مرگ و میر کاهش جدی داشته و در نتیجه سن امید به زندگی بالا برود. این شرایط افزایش سن سالمندی را رقم زده به نوعی که امروزه بسیاری از جوامع از این وضعیت به عنوان بحران سالمندی یاد می‌کنند.

سالمندی سوال برانگیز در ایران

با وجودی که در کل جهان بین سال‌های ۱۹۵۰ و ۲۰۲۰ جمعیت سالمند بیش از ۵ برابر شد، در ایران شدت آن بیش‌تر از سطح جهانی و به میزان بیش از ۶ برابر بود. افزایش سن سالمندی بحران‌های سوال برانگیزی را رقم زده است.

افسردگی چالش سالمندی

افسردگی در سالمندان یک بیماری شایع است؛ اما بدان معنا نیست که می‌تواند بخشی از فرایند پیری به حساب بیاید. در واقع اتفاقاتی که با پیر شدن در انسان رخ می‌دهد می‌تواند باعث احساس غم، ناآرامی و استرس در آن‌ها شود. برای مثال مرگ عزیزان، بازنشستگی یا بیماری‌های خطرناک می‌تواند باعث ایجاد احساس غم و اضطراب در فرد شود. با گذشت زمان بسیاری از سالمندان می‌توانند به تعادل روانی برسند؛ اما سایر آن‌ها نمی‌توانند خود را با شرایط جدید وفق داده و به افسردگی سالمندی دچار می‌شوند.

سالمندان نیازمند تکریم و احترام

اگرچه روش‌های درمانی بسیاری همچون مراجعه به روانپزشک یا دارو درمانی برای درمان افسردگی سالمندان وجود دارد، اما روش‌های دیگری نیز وجود دارد که بسیار کم هزینه‌تر و تاثیرگذارتر است. نکته مهمی که همواره نسبت به آن غفلت می‌شود، اجرایی کردن جمله معروف “پیشگیری بهتر از درمان” است. متاسفانه اجازه می‌دهیم یک مشکل کوچک به بحرانی جدی تبدیل شود و سپس برای درمان آن بحران، ناچار می‌شویم هزینه‌های کلانی را بر بدنه اقتصاد کشور تحمیل کنیم که در خصوص سالمندان نیز چنین است. در حالی که مهمترین و تاثیرگذارترین روش‌ها برای جلوگیری از بروز افسردگی در دوران سالمندی، احترام گذاشتن به سالمندان و تکریم آنهاست.

روش‌های گوناگون تکریم و احترام

باید بپذیریم که سالمندان و بازنشستگان نیازمند توجه هستند و هر چقدر این توجه جدی‌تر و گسترده‌تر باشد، تاثیرگذارتر است. این تعریف تمامی بخش‌های جامعه را درگیر می‌کند، به نوعی که هر کدام باید در حیطه مسولیت اجتماعی که دارند، به نقش آفرینی بپردازند. نیازی نیست اقدامات زیاد و هزینه بری انجام شود، همین قدر که با اقدامی درخور توجه، اثبات کنیم به یاد سالمندان و بازنشستگان هستیم، کفایت می‌کند. در این صورت آن‌ها مطمئن می‌شوند که فراموش نشده و اضافه نیستند.

تکریم با بیمه

بیمه نیز در تکریم و احترام گذاشتن به سالمندان و بازنشستگان می‌تواند ایفای نقش کند. کافی است در قالب طرحی تحول آفرین، سالمندان و بازنشستگان را در امر بیمه دخیل کنیم. می‌توان به مناسبت روز سالمند یا بازنشسسته، طرحی تهیه و تخفیفی ویژه ارایه کرد و بدین وسیله این قشر عظیم جامعه را مورد مخاطب قرار داد.

جشنواره تکریم

بیمه ملت در این زمینه درک درستی داشته و با ارایه جشنواره تکریم بیمه ملت، با اهدای جوایز ۵۰ میلیون ریالی به بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی، در مسیر بزرگداشت این قشر تاثیرگذار گام برداشته است. در این جشنواره، به ۱۰ نفر از بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی که بیمه‌نامه‌ای با حق بیمه بالای ۲ میلیون ریال خریداری کنند، به قید قرعه ۵۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد. شرط ورود به قرعه کشی، خرید بیمه نامه حداقل به میزان ۲ میلیون ریال و هر یک میلیون ریال به عنوان یک امتیاز برای شرکت در این قرعه کشی لحاظ می‌شود.

فرهنگسازی با تکریم بازنشستگان

از آنجا که سالمندان و بازنشستگان در بین اعضای خانواده جایگاه ویژه‌ای دارند و هر جمله‌ای که بکار می‌برند، می‌تواند تاثیرگذار باشد، باید از این ظرفیت در فرهنگ سازی استفاده کرد. بیمه نیز با چالش جدی بی توجهی رو به رو است. بی شک مردم نسبت به ظرفیت بیمه آگاهی لازم را ندارند و باید مدیریت ریسک با بخش‌های بیمه را محقق کرد. بیمه ملت در قالب جشنواره تکریم بازنشستگان، فرصت یک ماهه‌ای را از ۲۳ تیر ۱۴۰۲ به مدت یک ماه ایجاد کرده که بازنشستگان می‌توانند در رشته‌های عمر و حوادث انفرادی، آتش‌سوزی منازل مسکونی، بیمه مسافرتی و مسئولیت مدنی دوچرخه سواران خدمات خریداری کنند و با خرید این بیمه‌نامه‌ها، در قرعه‌کشی جوایز ۵۰ میلیون ریالی شرکت کنند.

۲۰۰ هزار برای ۵ میلیون

بیمه ملت شرط شرکت در قرعه کشی را خرید ۲۰۰ هزار تومان حق بیمه تعیین کرده، آن هم بیمه نامه‌هایی همچون آتش سوزی یا حوادث که در صورت بروز هر کدام، زندگی یک بازنشسته به زیر خط فقر سقوط می‌کند. مهمتر اینکه بازنشسته توان یا فرصتی برای تهیه آن‌ها ندارد. از سوی دیگر این قرعه کشی مانند لاتاری نیست. در لاتاری فردی که بلیت خریدار می‌کند، در صورتی که در قرعه کشی برنده نشود، پولی که بابت خرید بلیت داده را از دست می‌دهد، اما خرید بیمه نامه همچون در یک لاتاری است که دو سر برد است. بدین معنا که اگر فرد در قرعه کشی برنده شود، در قبال خرید بیمه نامه ۲۰۰ هزار تومانی پنج میلیون تومان بدست آورده و اگر هم در قرعه کشی برنده نشود، ریسک‌های بزرگ زندگی خود را با خرید بیمه نامه مدیریت کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا