بزرگداشت حج و حیدر با استفاده از ظرفیت بیمه

بیمه ملت با ارایه تخفیف های ویژه در قالب جشنواره عید تا عید، بزرگداشت حج و حیدر را با استفاده از ظرفیت بیمه در دستور کار قرار داد.
به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، حج حرکتی بزرگ برای به نمایش گذاشتن وحدت مسلمانان است. مسلمانان در ماه ذی الحجه به سوی کعبه حرکت می‌کنند تا عظمت اسلام را به رخ جهانیان بکشانند. از زمانی که به سوی حج حرکت می‌کنی، برای آنکه قطره‌ای از دریای مسلمانان باشی، همت کرده ای. اما زمانی که احرام می‌بندی، یعنی از همه بند‌های دنیوی فارغ شده ای. در ادامه تمامی مناسک حج را به ترتیب و با دقت به جای می‌آوری تا اتحاد مسلمانان را با نظم مناسک به نمایش بگذاری. گرمای سوزان عربستان را تحمل می‌کنی، اما دم نمی‌زنی تا مبادا به نفاق متهم شوی. نمی‌دانی زمان چگونه سپری شده، اما یک باره چشم می‌گشایی و باید تقصیر کنی تا از عالم روحانی به عالم دنیوی بازگردی. عید قربان فرا رسیده و به تبعیت از ابراهیم باید قربانی کنی تا مجوز خروج از حال و احوالات حج را بدست بیاوری. اما این پایان کار نیست. در مسیر بازگشت، ناچار به توقفی لذت بخش در غدیر هستی تا سرسلسله امامانت را که به وسیله پیامبر اکرم تعیین شده، بشناسی. فاصله عید قربان تا غدیر دوره جذابی است، زیرا هنوز در عالم زیبای انسانیت و روحانیت محض هستی و یک باره به تو فرمان می‌دهند که باید از علی (ع) پیروی کنی و این زیباترین آغاز برای ادامه راه است.

اهمیت عید تا عید

فاصله عید تا عید در تمامی سال‌های پس از حجت الوداع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و هر کس در هر کسوت و جایگاهی سعی در بزرگداشت این ایام داشته است. اگرچه دیر، اما عید تا عید به صورت جدی مطرح شده و گویا قرار است عید تا عید به یک فرهنگ در جامعه اسلامی تبدیل شود.

عید تا عید نیازمند فرهنگسازی

برای آنکه عید تا عید به یک فرهنگ ماندگار تبدیل شود، نیاز به همکاری و همراهی تمامی گروههاست. بیمه‌ها نیز سعی دارند در این فرهنگ سازی نقش آفرینی کنند. اما به نظر می‌رسد بیمه ملت با طرحی ویژه، خود را به عنوان سرآمد بیمه‌ها مطرح کرده و طلایه دار فرهنگ سازی در این زمینه خواهد شد.

گام بیمه‌ای برای فرهنگسازی

بیمه ملت اعلام کرده به مناسبت فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر، جشنواره عید تا عید بیمه ملت با ارائه تخفیف‌های ۲۵ تا ۷۰ درصدی در رشته‌های بدنه خودرو، عمر و حادثه، آتش‌سوزی منازل مسکونی و مهندسی برگزار می‌شود. از آنجا که همواره تخفیف برای جامعه اهمیت ویژه‌ای دارد، بیمه ملت با ارایه تخفیف‌های قابل توجه، مردم را به سوی بیمه جلب کرده است.

فرهنگ سازی بیمه بدنه

یکی از چالش‌هایی که همواره مردم را تهدید می‌کند، این است که برای خسارت‌های احتمالی به شخص ثالث، احساس وظیفه می‌کنند، اما در فکر مدیریت ریسک برای خسارت‌های احتمالی به خودرو خود نیستند، اما بیمه ملت در جشنواره عید تا عید، به مشتریان اعلام کرده که می‌توانند بدنه خودروی خود را در صورتی که ارزشی بالای یک میلیارد تومان دارد، با تخفیف ۵۰ درصدی بیمه کنند، تخفیفی که مشتریان برای خرید این بیمه قلقلک می‌دهد.

توجه به بحران آتش سوزی

چالش دیگری که همواره گریبانگیر مردم می‌شود و توجهی به آن ندارند، بیمه آتش‌سوزی منازل مسکونی است. بار‌ها شاهد بوده ایم که آتش سوزی نه تنها جان، بلکه مال خانواده‌ها را تهدید کرده و توجهی هم به آن نشده است. این در حالی است که می‌توان با مبلغی جزیی، خانه را برای یک سال بیمه کرد. در اینکه مبلغ بیمه آتش سوزی جزیی است، شکی وجود ندارد، اما مشکل اینجاست که مردم در پرداخت همین مبلغ جزیی نیز خست به خرج می‌دهند، اما بیمه ملت همین مبلغ جزیی را به دو نیم تقسیم کرده و در روز‌های عید قربان تا عید غدیر، بیمه آتش‌سوزی منازل مسکونی را با تخفیف ۴۵ درصدی تا سقف ۷۰ درصد به مشتریان ارائه می‌دهد.

توجه به حوادث انفرادی

بخش دیگری که مورد بی توجهی قرار می‌گیرد، توجه به خود فرد است. با وجود آنکه همواره شاهد حوادثی هستیم که خودمان هیچ نقشی در آن نداریم، اما مدیریت این ریسک که همواره افراد را تهدید می‌کند، از ظرفیت بیمه استفاده نمی‌کنیم. بنابر این از یک سو نیاز به فرهنگ سازی و از سوی دیگر نیاز به جذابیت برای استفاده از این بیمه‌ها وجود دارد. به همین دلیل بیمه ملت به بهانه جشنواره عید تا عید به مشتریان اعلام کرده که می‌توانند از مزایای بیمه حوادث انفرادی و بیمه تور‌های مسافرتی داخلی بیمه ملت با تخفیف ۲۵ درصدی بهره ببرند.

مهندسین نیازمند حمایت بیمه

اگرچه به نظر می‌رسد بیمه مهندسی اهمیت زیادی ندارد، اما کافی است بدانیم پروژ‌های زیر بنایی، عمرانی، سازه‌های صنعتی و ساختمانی در تمام مراحل ساخت، از شروع پروژه و تمام مدت نصب تجهیزات و ماشین آلات و همچنین در دوره آزمایش و راه اندازی تا تحویل موقت، در معرض خطرات گوناگون و آسیب‌های ناشی از وقوع حادثه و از بین رفتن سرمایه بوده و این احتمال نیز وجود دارد که پیمانکار و عوامل بیمه‌گذار در نتیجه سهل انگاری یا خطا‌های انسانی باعث زیان‌هایی نیز به اشخاص ثالث گردند که قانوناً مسئول شناخته شوند. بیمه‌های مهندسی جزو بیمه‌های اموال بوده و برای تحت پوشش بیمه قرار دادن فعالیت مهندسین در رشته‌های گوناگون است. بنابر این بیمه ملت اعلام کرده در کنار مشتریان حقیقی، کسب‌وکار‌ها و فعالان حوزه صنعت و اقتصاد نیز می‌توانند در این جشنواره، بیمه مهندسی را با تخفیف ۵۰ درصدی دریافت کنند.

تسهیل استفاده از تخفیف

بیمه ملت اعلام کرده علاقمندان به استفاده از مزایای ویژه و کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره عید تا عید بیمه ملت و خریداری هر یک از این بیمه‌ها با مراجعه به آدرس http://apps.mellatinsurance.ir/AgentsSales/find-agent با هر یک از نمایندگان بیمه ملت در محل زندگی خود تماس بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 11 =

دکمه بازگشت به بالا