روایت تاریخ و تمدن از کشورهای مقاومت در برج میلاد

در سرزمین تمدن زیارت مجازی از حریم سیدالشهدا در عراق و حرم حضرت زینب در سوریه تعبیه شده است. همچنین توسط هوش مصنوعی، اتاقی در کشور فلسطین راه‌اندازی شد که افراد می‌تواند با ابوعبیده سخنگوی حماس گفت و گو کنند که هر شب از ساعت ۲۱:۳۰ از پارک تمدن‌ها برگزار ‌شد.

به گزارش آماج، ایمان قاسم پور مجری و راوی سرزمین تمدن ها، گفت: پارک تمدن‌ها نوعی شهر آیینی که سنبلی از 6 کشور با محوریت مقاومت ، فلسطین آزاد و قدس شریف است که سرشار از ثقافت و ریشه دار درفرهنگ‌ اسلامی و در حوزه مقاومت و پایداری را در برگرفته است.

وی ادامه داد: در این سرزمین شاهد برگی از اتفاقات تاریخ جهان هستیم که شامل قسمت‌های نمایشی با روایت داستان مقاومت و ماکت‌هایی که نشان دهنده نماد و آداب و رسوم هر کدام از این کشور نشان می‌دهد. این پارک تمدن واقع در ضلع جنوبی برج میلاد است که 5 مرداد ماه شروع و تا ۲۶ مرداد و از ساعت 17 تا 23 ادامه داشت.

وی افزود : در این برنامه طراحان حرفه ای سینما گرد هم آمدند و بعد از بررسی طرح و فضا، پیش‌بینی شد که بیش از‌ ۶ ماه زمان برای اجرا داشتند؛ اما در ۹۰ روز ساخت اجرا و پیاده سازی شد. تا کنون بسیاری از خانواده جانبازان و شهدا ایران وغزه به ویژه شهید اسماعیل هنیه چندساعت قبل از شهادت، بازدید و حس همزاد پنداری‌ کردند.

قاسم پور خاطر نشان کرد: در بیوگرافی پارک تمدن تمام تلاش بکار رفته تا تمام نمادهای هر سرزمین نمایش داده شود.

در ابتدا قسمت ورودی پارک تمدن، قسمت ورودی کشور ایران با نماد تخت جمشید، سمت راست کشور سوریه با نماد قلعه پالمیرا و سمت چپ کشور عراق با نماد قلعه بابل.

درمرکز فلسطین با نماد مسجد الاقصی، در انتهای پارک تمدن، سمت چپ کشور یمن با نماد باب الیمن – قلعه سنعا و سمت راست کشور لبنان با نماد معبد بعبلک .

تعریف هرقسمت اتاق های نمایش مجزا وبصورت موشن گرافیک وجود دارد.

لازم به ذکر است ایمان قاسم پور ویژه برنامه آئینی استیج سرزمین تمدن ها را برای مخاطبین اجرا کرد. ایشان کارگردان رسانه ملی و گوینده رادیو و برنامه ساز در حوزه های مختلف است.

گفتنی است؛ بالغ بر 60 هزار نفر در ایام برگزاری ویژه برنامه سرزمین تمدن ها از این نمایشگاه و همایش آئینی، بازدید کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا