دکتر داوود منظور داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری شد

به گزارش خبرنگار اختصاصی پایگاه خبری اقتصاد کشور، دکتر داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور در وزارت کشور برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

دکتر منظور در جمع خبرنگاران مستقر در وزارت کشور گفت: امیدوارم با کسب اعتماد مردم مسیر طی‌شده در دولت شهید رئیسی را با هدف حل مشکلات ادامه دهم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: برای ادامۀ مسیر دولت رئیس‌جمهور شهید پا به عرصۀ انتخابات گذاشتم. این گفتمان پایانی بر ترس‌های خودساخته، شیشه‌های دودی و تاراج هپکوها و هفت‌تپه‌هاست.

وی گفت: در این گفتمان با تمام توان به کارهای خستگی‌ناپذیر متمرکز شده و دولت میدان‌ساز است. دولت مسائل را تا حل نکند رها نمی‌کند.

دکتر منظور تاکید کرد: ماموریت من عملی‌کردن وعده‌های باقی‌ماندۀ رئیس‌جمهور شهید است.

گفتنی است؛ دکتر داود منظور، زاده ۱۳۴۳ در تهران و دانش آموخته دوره دکترای علوم اقتصادی گرایش اقتصادسنجی و اقتصاد بخش عمومی از دانشگاه تهران با کوله باری از تجارب ارزشمند در مسئولیت های اقتصادی و برنامه ریزی چند وزارتخانه و سازمان و تالیف و ترجمه ۵ اثر علمی با موضوعات اقتصاد و انرژی، هم اکنون هدایت سازمان برنامه و بودجه کشور، به عنوان تخصصی ترین  دستگاه متولی برنامه ریزی و توزیع بهینه منابع مالی کشور را عهده دار است. پیش از پذیرش این مسئولیت، رشد ۵۹ درصدی و تحقق ۱۱۳ درصدی درآمدهای مالیاتی، افزایش ۵۰ درصدی تعداد اظهارنامه‌های دریافتی، ایجاد پایگاه اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی مؤدیان مالیاتی، توسعه سامانه مؤدیان و ایجاد کارپوشه برای بیش از ۱۰ میلیون مؤدی، شناسایی بیش از ۱۸.۸ میلیون پذیرنده بانکی و الصاق بیش از ۹.۳ پذیرنده به سازمان مالیاتی را در کارنامه دارد و توانسته است گلوگاه‌های فرار مالیاتی را ببندد، مودیان جدید را شناسایی  و سامانه مودیان را راه‌اندازی کند ، قانون پایانه‌های فروشگاهی را اجرایی کند و وصول درآمدهای مالیاتی را نسبت به سال‌های اخیر افزایش دهد. این مدیر ارشد نظام در مسئولیت فعلی هم به اصلاحات ساختاری در نظام بودجه‌ریزی می اندیشد ، تعریف تازه ای از بودجه ریزی دارد و  نظام برنامه‌ریزی کشور را  نیازمند یک تحول راهبردی از جنس تغییر گفتمان و مبتنی بر اطلاعات دقیق، هدف‌گرا و هوشمند میداند. با ورود دکتر منظور به عرصه مهم رقابت های انتخاباتی برای تصدی قوه مجریه ، به عنوان یکی از آگاه ترین مسئولان ارشد اقتصادی کشور ، امیدواری ها را برای پیشرفت اقتصادی کشور در دولت چهاردهم افزایش می دهد. دکتر منظور که در مسئولیت های پیشین خود همواره با طرح ها و برنامه های  نو و اثرگذار حرکت کرده و منشاء تغییرات منجر به بهبود شرایط بوده است، به طور قطع و یقین با برنامه مشخص، مدون و قابل اجرا در شرایط کنونی کشور ، پا به این رقابت خطیر نهاده است تا با طرحی نو، ادامه دهنده حرکت پرشتاب نظام به سمت تعالی و پیشرفت کشور باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا