توجه به اقتصاد مقاومتی رهبری حائز اهمیت است

تفکرات اقتصادی اسلامی بر پایه قرآن و مکتب اهل بیت و اصول حاکم بر سیره اقتصادی امام حسین(ع) را با وضعیت اقتصادی حال حاضر وفق دهیم.

به گزارش آماج، دکتر علی پاک باخته گان زنجانی در گفت و گو با خبرنگار رادیو اربعین گفت: به اعتقاد من کسانی که باعث و بانی شبیه سازی بین الحرمین و به طور کل واقعه کربلا در میدان آزادی تهران بودند اتفاق خوبی را رقم زدند و این حرکت زیبا باعث شد افرادی که نمی توانند مشرف به کربلا شوند در این مکان معنوی عشق بازی کنند

وی ادامه داد: به هر حال اون حس و حال که در پیاده روی اربعین در بین زائران وجود دارد در این مکان ایجاد شده است و مداحان و ذاکرین خوبی هم مدیحه سرایی می کنند.

این کارآفرین تصریح کرد: اتفاق زیبایی است که هر کسی در حد توان خود برای این خاندان مقدس خرج می کنند و اینجا کشوری است که مهد اسلام پروری در آخرزمان است بنابراین می بایست به سیره اقتصادی امام توجه کنیم و اینکه صرفا به وقایع روز عاشورا متمرکز بشویم خیلی شاهکار نیست.

وی تاکید کرد: وقتی به حضرت می گویند چرا به دعوت شما لبیک نمی گویند در جواب می فرمایند: شکم هایشان از مال حرام پر شده است و ما کمتر به این سخن پرداخته ایم و پیرو این مطلب باید بدانیم از کجا آورده شده و در کجا هزینه کنیم

وی بیان کرد: تفکر اهل بیت تاریخ انقضا ندارد و می توان تفکرات اقتصادی اسلامی بر پایه قرآن و مکتب اهل بیت و اصول حاکم بر سیره اقتصادی امام حسین(ع) را با وضعیت اقتصادی حال حاضر وفق دهیم. وقتی مقام معظم رهبری از اقتصاد مقاومتی صحبت می کنند یعنی همان سیره اقتصادی امام حسین (ع) و اهل بیت که باید مورد توجه قرار بگیرد.

پاک باخته گان به آياتى از قران اشاره کرد و گفت: هر مالی که انسان دارد مطلقا از آن خداوند است و ما هیچ اراده ای از خودمان نداریم و این اصل مالکیت در کلام امام حسین است و اگر امروزه مشکلات و فاصله طبقاتی است به خاطر دوری از کلام اهل بیت است.

این فعال حوزه رمز ارز خاطرنشان کرد: به مشکلات اقتصادی طبقات پایین جامعه با الگوبرداری از سیره امام حسین که همیشه یاور مظلومان و محرومان بودند بايد نگاه ویژه ای شود و به جای خلق پول در نظام بانکی, وام های زودبازده به بنگاههاى كوچك اقتصادى مردم بطن جامعه اعطا شود و معتقدیم مسلمان نباید در تنگنا قرار بگیرد.

زنجانی اشاره کرد: لزوم توجه به اقتصاد سالم در مکتب امام حسین(ع) باید الگو و منبع برای کسب و کارها باشد تا بتواند به اقتصاد سلامت محور ختم شود.

این کارآفرین فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال در پایان افزود: فناوری ها اگر نتوانند مشکلى را از مردم حل کنند ارزشى ندارند و متاسفانه به تفکرات و کسب و کارهای نوآورانه و لين استارتاپ ها کمتر در کشور ما توجه شده است و این خود عامل بروز مشکلات است.

پایان خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا