ششمین برنامه (ایران ۴۵) به خلبانان شهید نیروی هوایی تقدیم شد

به گزارش آماج، حسن بلورخانی پدر شهید علی بلورخانی از خلبانان نیروی هوایی ارتش جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ در برنامه ایران ۴۵ حضور یافتند و از قهرمانی ها و عملیات های پیروزمندانه فرزندش به مخاطبان گفتند.

موفقیت یک کارآفرین پله پله شکل می گیرد
در ادامه برنامه مهندس محسن خدادادی از کارآفرینان دهه هفتادی و جوان کشورمان در برنامه حضور یافت و گفت : موفقیت یک کارآفرین پله پله شکل می گیرد و اصل اول در کسب و کاری علاقه است و اگر علاقمند باشی خستگی معنایی ندارد ، پشتکار اصل اول موفقیت است. وقتی هدفت بزرگ باشد دنبال این هستی که چند نفر کنارت سهمیم باشند و دعای خیر دیگران بدرقه راهت باشد.
وی با اشاره به اینکه کار ما تولید زغال از ضایعات بازیافتی درختان حرص شده کشاورزان و خرده چوب های نجاران است افزود: کشور ما بزرگترین تولید کننده زباله های چوبی است ، ما از چوب های ضایعاتی بدون آسیاب کردن با پرس کردن در دمای استاندارد زغال فشرده تولید می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اوایل کار مشکل داشتیم چون تکنولوژی فشرده و پرس کردن چوب را در کشور نداشتیم و تکنولوژی تولید زغال فشرده در دست آلمان، چین و کره بود‌. در نتیجه با دوستان و همکارانم با دیدن نحوه کار این ماشین آلات و آنالیز از فیلم ها نمونه اولیه اش را تولید کردیم که ایراد هایی داشت و میزان تولید پایینی داشتیم تا سال ۱۳۹۵ اولین دستگاه تولید زغال فشرده از ضایعات چوبی را تولید کردیم .


وی ادامه داد: تا اندازه ای تولیدات مان بالا رفت که دیگر واردات زغال فشرده معنایی نداشت ، قیمت تولیدات مان پایین ، با کیفیت و صادراتی بود ، هزینه گاز و حامل های انرژی در ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس بالاست و تولید زغال فشرده برایشان به صرفه نیست این کشورها سال ۱۴۰۰ بیشترین مصرف زغال فشرده را داشتند و ما صادرات خوبی داشتیم.
وی اظهار داشت: رشته تحصیلی ام مهندسی مکانیک بود و از ابتدا دنبال کارآفرینی بودم و اول هم دنبال پشت میزنشینی نبودم ، همکاران من در دمای مثبت ۱۸ درجه کار می کنند که خیلی گرمای بالایی دارد و نیم ساعت هم نمی توان کار در آن را تحمل کرد. بچه پولدار نبودم و شرایط مالی خانواده ما متوسط بود، وقتی کارآفرین می شوی باید محکم باشید ، کارآفرینی شکست دارد .
وی تأکید کرد : در مسیر کارآفرینی ام با چالش های زیادی رویرو بودم و خانواده ام از روی دلسوزی من را تشویق می کردند که چون در دانشگاه با رتبه بالا پذیرفته شدم درس بخوانم و دنبال کاری که دیگران شکست خورده اند نروم اما امروز خوشبختانه کارخانه ای را راه اندازی کردم که ۲۸۳ نفر در لیست بیمه ای تامین اجتماعی به طورت مستقیم مشغولند.
گروه سرود پسران بشری نیز در شب ششم برنامه (ایران ۴۵) به اجرای سرود های انقلاب برای ایران قوی در چند بخش پرداختند.

کشاورزی کار طاقت فرسایی است
میثم غریبی از کارآفرینان صادرات گل داودی و نرگس در رباط کریم از دیگر میهمانان حاضر در این برنامه بود که از قصه شروع کارش گفت : ۴۵ سال پیش پدرم با مادرم تصمیم می گیرند گلخانه ای تاسیس کنند به نام گل باغ و در آن سالها استقبال چندانی از آن نشد اما کارشان را متوقف نمی کنند و به تولید کنند گل داودی در منطقه رباط کریم مشغول می شوند ،
من از نه سالگی در کار خانوادگی مان قسمتی از کار را به عهده گرفتم و کار توزیع گل نرگس به بازار عهده دار شدم.
وی ادامه داد : کشاورزی کار طاقت فرسایی است جوان ها اگر همت کنند به سمت تولید و کشاورزی بروند اقتصاد کشاورزی ایران رشد خوبی خواهد داشت.
و در پایان نیز حسین کربلایی طاهر به ارایه آخرین اخبار از روز پایانی اکران فیلم های جشنواره چهل و دوم پرداخت.

با تشکر از تیم رسانه ای آقای دکتر هادی گرجی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا