نقش آفرینی ایمیدرو در رونق صنعت پتروشیمی

رئیس هیات مدیره پتروشیمی ستاره هرمز از ظرفیت بالای صنعت پتروشیمی در اقتصاد کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه منطقه ویژه اقتصادی لامرد درک درستی از این ظرفیت دارد و نهایت همکاری و هماهنگی را برای احداث پتروشیمی‌ها به عمل آورده است.

به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، صمد کارگر که سرمایه گذاری و مدیریت چندین پروژه پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد دارد، با تاکید بر اینکه صنعت پتروشیمی برای توسعه همه جانبه به مدیریتی منطقی دارد گفت: متاسفانه پتروشیمی‌ها در بحران موازی کاری و تعدد مدیریت دولتی سرگردان هستند.

وی با انتقاد از اینکه پتروشیمی‌ها با سه وزارتخانه نفت، اقتصاد و صمت سروکار دارند گفت: وزارت صمت میخواهد بازار پتروشیمی را با قیمت گذاری دستوری کنترل کند، بورس کالا که محل عرضه و فروش محصولات پتروشیمی است، زیر مجموعه وزارت اقتصاد قرار دارد، در بحث صدور مجوز نیز وزارت نفت بالاسر پتروشیمی هاست و در بحث واردات یا صادرات نیز گمرک با پتروشیمی‌ها درگیر است.

مدیرعامل پتروشیمی نگین الماس با اعلام اینکه صنعت پتروشیمی صنعت بسیار بزرگی است گفت: وزارتخانه‌ها ودستگاه‌های بسیاری در بحث پتروشیمی‌ها دخیل هستند، اما مهم این است که شرکت ملی پتروشیمی همچنان متولی صنعت پتروشیمی است و تمامی مجوز‌ها از آنجا صادر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید حمایت همه جانبه و گسترده‌ای برای پتروشیمی‌ها صورت پذیرد گفت: پتروشیمی‌ها ۳۰ درصد سرمایه گذاری جانبی دارند که کمترین انتظار این است که در بحث سرمایه گذاری حمایت مناسبی صورت پذیرد.

کارگر از ایمیدرو به عنوان بازوی حمایتی از صنعت پتروشیمی یاد کرد و گفت: خوشبختانه هر سرمایه گذاری که در زمینه پتروشیمی به منطقه ویژه اقتصادی لامرد مراجعه می‌کند، با نهایت همکاری مدیریت منطقه ویژه اقتصادی لامرد رو به رو می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پتروشیمی‌ها از ایمیدرو بیش از این‌ها انتظار مساعدت و همکاری دارند گفت: اگر ایمیدرو ۳۰ درصد سرمایه گذاری جانبی پتروشیمی‌ها را بر عهده بگیرد، امید فعالان پتروشیمی بیشتر می‌شود و رغبت پتروشیمی‌ها برای حضور بیشتر در لامرد افزایش می‌یابد.

رئیس هیات مدیره پتروشیمی ستاره هرمز از نیاز بخش خصوصی به سرمایه و حمایت دولت خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری و مشارکت دولت در پروژه‌های بخش خصوصی می‌تواند نقطه قوتی برای بهبود شرایط شود.

وی با تاکید بر اینکه این رویکرد بسیار خوبی است که قوانینی وضع شود تا بتواند بخش دولتی را به بخش خصوصی متصل کند و گفت: تعامل و همکاری دولت با بخش خصوصی به شرطی خوب است که چابکی بخش خصوصی حفظ شود و دست و پای بخش خصوصی از سوی دولت بسته نشود.

کارگر با اشاره به حمایت‌هایی که ایمیدرو از سرمایه گذار بخش خصوصی در منطقه ویژه لامرد به عمل می‌آورد گفت: مالکیت منطقه ویژه لامرد با ایمیدرو است که خوشبختانه ایمیدرو در ایجاد زیرساخت‌ها و تخصیص زمین به تولیدکنندگان عملکرد بسیار خوبی داشته است.

وی از گسترش منطقه ویژه اقتصادی لامرد خبر داد و گفت: خوشبختانه هر مشکلی که برای بخش خصوصی به وجود می‌آید ایمیدرو به سرعت وارد می‌شود و مشکلات بر طرف می‌شود.

رئیس هیات مدیره پتروشیمی ستاره هرمز با اعلام اینکه چالش اصلی صنایع پتروشیمی خوراک است گفت: اکنون شاهد لوله گذاری و انتقال گاز به منطقه هستیم که گام بزرگی برای رفع مشکلات پتروشیمی هاست و از آنجا که انتقال گاز نیاز به همکاری و هماهنگی‌های بسیاری دارد، منطقه ویژه اقتصادی لامزد و ایمیدرو در این زمینه بسیار خوب عمل کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − شانزده =

دکمه بازگشت به بالا