استاندارد سازی محصولات صنایع دستی در جهت صادرات

استاندارد سازی محصولات صنایع دستی و به روز کردن با توجه به سلیقه روز جامعه برای صادرات از جمله اقدامات مهم است.

به گزارش آماج، پروانه حیدری, معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان تهران, ضمن گرامیداشت هفته صنایع دستی و روز ملی فرش ,به خبرنگار ما گفت: هدف از این نشست همکاری ما با اتاق تعاون و اینکه صنعتگران ما در قالب تعاونی بیشتر فعالیت کنند تا هم افزایی شکل گیرد و شناخت مشکلات و مسائل صنایع دستی با جلسات مختلف برطرف شود.

وی به اهم جلسه اشاره کرد و گفت:ما معتقدیم بایستی توان و قدرت ادارات و سازمان ها در کنار یکدیگر قرار گیرد تا از ظرفیت ها درجهت حمایت صنعتگران صنایع دستی استفاده شود

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان تهران مسئله فروش محصولات صنایع دستی را مهم برشمرد و اظهار کرد: در جلسه ای که با اتاق تعاونی داشتیم فروش داخلی و خارجی بسیار مدنظر بود که این نیازمند شناخت ظرفیت ها است.

وی ادامه داد: کارگاه های آموزشی با همکاری نهادها برای شاغلین صنایع دستی و تشکیل تعاونی و ترتیب آن ها در قالب تشکل از جمله مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد.

حیدری تصریح کرد: مبحث همگرایی با سایر ادارات دولتی و غیردولتی را در برنامه خود قرار داده ایم تا بتوانیم از ظرفیت یکدیگر استفاده کنیم.

وی ارتقای کیفیت و استاندارد سازی محصولات در جهت صادرات را مهم دانست و با بیان این مطلب افزود: برطرف کردن مشکلات در راستای ارتقای تولید با کیفیت و استاندارد سازی محصولات صنایع دستی و به روز کردن با توجه به سلیقه روز جامعه برای صادرات از جمله اقدامات مهم است.

پرویز نوروزی نائب رئیس کمیسیون صنایع دستی فرش اتاق تعاون ایران گفت: چالش فروش و صادرات مهمترین مسائل پیش رو در این نشست بود
جدای مسائل تولید و مواد اولیه در فرش و صنایع دستی، مهمترین دغدغه و چالش هنرمندان و صنعتگران مبحث فروش و صادرات بوده است
پرویز نوروزی نائب رئیس کمیسیون صنایع دستی فرش اتاق تعاون ایران در حاشیه این نشست به خبرنگار ما گفت: نشست امروز نشست تخصصی آموزشی نقش تعاون در صادرات صنایع دستی و فرش دستباف بوده است. به طور یقین صنایع دستی مبحث مهم در سطح کشور است که می‌طلبد مسئولین محترم حمایت‌های بیشتر داشته باشند.
مدیرعامل تعاونی فرش دستباف، چالش فروش و صادرات را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: جدای مسائل تولید و مواد اولیه در فرش و صنایع دستی، مهمترین دغدغه و چالش هنرمندان و صنعتگران مبحث فروش و صادرات بوده است، متاسفانه میزان صادرات فرش دستباف و صنایع دستی بسیار پایین و میزان آن 60 میلیون دلار در سال بوده است و ما در این جلسه به دنبال راهکارها بوده ایم.
نوروزی تصریح کرد: یکی از راهکارهای حل معضل فروش و صادرات، ایجاد کارگروه مشخص و نمایشگاه فصلی و سالی است که بسیار می‌تواند به تولید کننده و هنرمند کمک شایانی کند و این خود نیازمند حمایت دولت است.
وی ادامه داد: صنعت فرش یک صنعت ملی است که کشور ما را با این صنعت می‌شناسند و باید با حمایت دولت ،امید بافنده دوچندان شود تا صادرات هم بهتر شکل بگیرد.

وی ارزش فرش و هنرمند را بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: جایگاه فرش و هنرمند بافنده باید حمایت و ارزش گذاری شود تا همچون گذشته در سطح جهان رتبه اول را کسب کنیم و امیدوارم روزی جایگاه این هنرمندان و صنعتگران پیدا شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا