عبور از وابستگی و رسیدن به خودکفایی در گهرزمین

معاون مهندسی شرکت سنگ آهن گوهر زمین با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت شرکت‌های بزرگ برای پایان دادن به وابستگی و رسیدن به خودکفایی گفت: شرکت‌های بزرگ به خاطر سرمایه بزرگی که دارند، میتوانند پیشران بحث‌های دانش و فناوری در کشور باشند.

به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، علی زهرودی به تشریح ظرفیت گهر زمین برای رسیدن به دانش و فناوری گفت: اگر کارخانه‌ها را به صورت منحصر در نظر بگیریم، کارخانه‌ها به صورت عمده و درنگاه کلی، محل انتقال تکنولوژی هستند.

وی با تاکید بر اینکه در بحث‌های دانشی میتوانیم شرکت‌های بزرگ را وارد بومی‌سازی در تحقیقات، فناوری و بحث‌های بهره‌وری کنیم گفت: به عبارت بهتر می‌توانیم در شرکت‌های بزرگ، بحث‌های دانش و فناوری را به خوبی تبیین کنیم و بتوانیم شرکت‌ها را در این راستا رشد بدهیم.

معاون مهندسی شرکت سنگ آهن گوهر زمین با یادآوری اینکه از سال ۹۵ در گهرزمین در بحث بومی سازی و ساخت داخل، یک عنایت بسیار ویژه‌ای شده گفت: نتیجه این توجه، تولید ماشین آلات و فناوری‌هایی است که در نوبه خود منحصر به فرد بوده است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های معدنی به بومی سازی و ساخت داخل که ریسک‌های بالایی هم دارد، توجه ویژه‌ای دارند گفت: پایان دادن به وابستگی و رسیدن به خودکفایی، مدیریت بسیار ریسک‌پذیری می‌طلبد، مدیریتی که باید از بومی سازی پشتیبانی و حمایت کند.

زهرودی با تاکید بر اینکه مدیریت گهر زمین در پایان دادن به وابستگی و رسیدن به خودکفایی باور و اعتقاد جدی دارد گفت: از بومی سازی حمایت خیلی خوبی در گهرزمین شده به نوعی که توانستیم تقریبا در مهندسی معکوس و تولید قطعات کارخانجات کنسانتره و گندله، به خودکفایی بالای ۹۰ درصد برسیم.

وی به تشریح روند مهندسی معکوس پرداخت و گفت: در گام اول همه‌ی نیاز‌هایی که گهر زمین به ماشین آلات یا قطعات داشته، برآورد شده و سپس بررسی کرده ایم که امکان تولید آن را از طریق مهندسی معکوس داریم و پس از آنکه بدین باور و توانمندی رسیدیم، با پشتکار از طریق مهندسی معکوس به تولید آن‌ها رسیدیم.

معاون مهندسی شرکت سنگ آهن گوهر زمین به تشریح روند و دستاورد‌های مهندسی معکوس پرداخت و گفت: نه تنها توانسته ایم به تولید نیاز‌های معمول شرکت بپردازیم، بلکه توانسته ایم به مرز‌های دانش جدید دست یابیم به نوعی که الان در خیلی از موارد، بحث‌های فناورانه‌ی قطعات جدید و طراحی جدید را انجام می‌دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا