اخرین نظر سنجی های انتخابات ریاست جمهوری 1403

به گزارش آماج، به شدت معتقدم انتخابات یک فرایند تصمیم‌گیری رسمی و بین المللی است که طی آن مردم کشورهای مختلف جهان یا بخشی از مردم برای ادارهٔ امور عمومی خود شخص یا اشخاصی را برای مقامی رسمی به مدت معلوم با ریختن رأی به صندوق‌های انتخاباتی برمی‌گزینند.

از سدهٔ ۱۷ میلادی به این سو، برگزاری انتخابات سازوکار معمول برای تحقق مردمسالاری نیابتی بوده است.

سالها است که در پروسه انتخابات به این مهم می پردازم که نظر سنجی در سطح کل کشور و تمام استانها با توجه به سه دهه فعالیت انتخاباتی را بصورت خصوصی برگزار می کنم.

پرسوجو در شبکه های اجتماعی و در این سایت که بصورت روزانه حدود 1000 نفر بازدید ثابت داشته و دارد و همچنین تماس های تلفنی با فعالان کارگری و همچنین فعالان اقتصادی و مذهبی و همچنین جامعه هنر مندان و ورزشکاران و ….

جمع بندی تمامی این موارد و تا تاریخ 27 خرداد 1403، انتخابات ریاست جمهوری ایران با چالش‌های بسیار متعددی روبرو است و آخرین نظرسنجی‌ها حاکی از حضور پر رنگ مردم در انتخابات است.

براساس نظرسنجی‌های اخیر، تیم مشاوره انتخاباتی میزان رضایت عمومی از عملکرد دولت یابق و مجلس شورای اسلامی رضایت بخش نبوده است.

بیش از چهل درصد از مردم از عملکرد دولت قبل راضی هستند و حدود چهل درصد از اعلام نظر اجتناب نمده یا نظری نداشتند کمتر از ده درصد نارضایتی خود را ابراز کرده‌اند.

به علاوه، میزان رضایت از عملکرد مجلس نیز درصد کمی است، در حالی که درصد زیادی از مردم نارضایتی دارند.

در یک نظرسنجی فرضی، دکتر سعید جلیلی با 59.5 درصد حمایت در برابر مسعود پزشکیان با کمتر از 16 درصد حمایت، بسیار جلوتر و قالی باف فقط با 9.5 درصد و بقیه با درصدهای بسیار ناچیزی پیشگام است.

با این حال، میزان حمایت از دکتر سعید جلیل در مقایسه با نظرسنجی‌های قبلی ما بسیار افزایش یافته است. در سال 2021، جلیلی با درصد بسیار زیادی بالاتر از همه رقبا بود که البته در نهایت به نفع شهید رئیسی کنار رفت.

یکی دیگر از مشکلات بزرگ انتخابات پیش‌رو، احتمال پایین حضور مردم در انتخابات است. براساس نظرسنجی‌ها، تنها 34 درصد از مردم احتمالا در انتخابات مجلس مشارکت خواهند کرد که این پایین‌ترین میزان مشارکت در تاریخ انتخابات ایران است. عوامل اصلی این عدم مشارکت شامل بی‌اعتمادی به نامزدها و دولت، و احساس بی‌تاثیری رای‌ها در تصمیم‌گیری‌های مجلس است.

نامزدهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری شامل محمد باقر قالیباف،مسعود پزشکیان و سعید جلیلی هستند که هر یک با

چالش‌های بسیار سخت و خاص خود روبرو هستند.

قالیباف از جناح محافظه‌کار و دکتر جلیلی از جناح اصولگرا و دکتر مسعود پزشکیان از جناح‌های میانه‌رو و اصلاح‌طلب محسوب می‌شوند.

با توجه به این شرایط، پیش‌بینی نتیجه نهایی انتخابات بسیار سخت است، اما به نظر می‌رسد رقابت اصلی میان دکتر حلیلی و مسعود پزشکیان است.

البته با این نظر سنجی های هر روز و روزانه که پس از تائید صلاحیت ها روزانه در حال اخذ از سرتاسر کشور هستیم به نظر می رسد جلیل یک سرو گردن بلند بالاتر از تمام رقبای انتخاباتی قرار گرفته و پیش گام است.

به نظر می رسد که میزان مشارکت مردم و نحوه برخورد چناح بندی های سیاسی مختلف با مسائل احتمالی پیش رو ، نقش کلیدی در تعیین نتیجه نهایی انتخابات خواهد داشت….

دکتر مازیار میر مشاور حرفه ای انتخاباتی

 

آنجا كه استراحت كامل حكمراني مي كند ديگر جايي براي نفوذ

نيروهاي مهاجم و كنشهاي عصبي وجود ندارد.((ادموند جاكبسون))

با ارزوی موفقیت برای همه کاندیداهای محترم

 

هیچ نظریه انقلابی بدون عمل انقلابی و بالعکس وجود ندارد.لنین

ما موفقیت نفوذ شما را در انتخابات تضمین می کنیم 09120054873

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا