هجوم تماشاگران در پايان مسابقات کشتی صحنه تلخی را برای ورزش کشور رقم زد

هجوم تماشاگران در پايان مسابقات صحنه تلخی را برای ورزش کشور رقم زد _ به راستی امنیت ورزشکاران با کیست

به گزارش پایگاه خبری آماج : بعد از اينكه چند سالى به خاطر كرونا شور و حال از سالن‌هاى كشتى رفته بود و خبرى از حضور تماشاگران نبود، با تصميم فدراسيون كشتى و البته كادرفنى تيم‌هاى ملى امروز سالن ١٢ هزار نفرى ميزبان هزاران تن از علاقه‌مندان به كشتى بود؛ جايى كه ستاره هاى كشتى ايران در چند وزن روى تشك رفتند.

مسابقات انتخابى تيم ملى كشتى آزاد امروز در ٥ وزن ٦١،٨٦،٩٢،٩٧،١٢٥ كيلوگرم برگزار شد و در نهايت رضا اطرى (٦١ كيلو)، حسن يزدانى (٨٦ كيلو)، كامران قاسمپور (٩٢ كيلو)، محمدحسين محمديان (٩٧ كيلو) و اميرحسين زارع (١٢٥ كيلو) صاحب دوبنده تيم ملى شدند. در وزن ١٣٠ كيلوى كشتى فرنگى نيز امين ميرزازاده توانست به دوبنده تيم ملى دست پيدا كند.

اما بخش تيره ماجرا هم اتفاقاتى بود كه بعد از پيروزى حسن يزدانى رخ داد. تماشاگران زيادى به وسط تشك و كف سالن هجوم آوردند و باعث بى نظمى باورنكردنى شدند.

در ادامه اخبار و حواشى لحظه به لحظه از انتخابى تيم ملى كشتى را مى خوانيد:

* بعد از مدت‌ها سالن ١٢ هزار نفرى آزادى از اولين ساعات صبح امروز ميزبان هزاران نفر از علاقه‌مندان به كشتى است.

* هادى عامل و پدر حسن يزدانى هنگام ورود به سالن با استقبال تماشاگران مواجه شدند.

* كشتى‌ها بر روى يك تشك برگزار مى‌شود و نفرات برتر صاحب دوبنده تيم ملى در مسابقات جهانى صربستان مى‌شوند.

* در اولين كشتى امروز و در وزن ٨٦ كيلوگرم عليرضا كريمى دارنده مدال نقره جهان در يك كشتى سخت توانست ٦ بر ٣ از سد محسن مصطفوى عبور كند و حريف حسن يزدانى در فينال اين وزن شود.

* در يك مبارزه تماشايى و در وزن ٩٢ كيلوگرم، اميرحسين فيروزپور و مهدى حاجيلوييان مقابل هم قرار گرفتند. با اينكه پيش‌بينى مى‌شد فيروزپور، قهرمان آسيا، بتواند به راحتى حريف جوانش را شكست دهد، اما حاجيلوييان با نمايشى تماشايى توانست تا آخرين لحظات 4 بر 1 پيش بيفتد. با اين حال بى تجربگى و از نفس افتادن او، باعث شد تا فيروزپور در ثانيه هاى آخر پيش بيفتد. اعتراض مربيان حاجيلوييان هم فايده‌اى نداشت و كشتى ٦ بر ٤ به سود فيروزپور پايان يافت تا او رقيب قاسمپور در فينال شود.

* در اولين مبارزه وزن ١٢٥ كيلوگرم كشتى آزاد، اميررضا معصومى و يدالله محبى به مصاف هم رفتند. در وقت اول امتيازات كمى رد و بدل شد، اما در تايم دوم دو كشتى‌گير فعال‌تر روى تشك ظاهر شدند. محبى كه در فاصله يك دقيقه به پايان با راى داوران ٣ بر ٢ پيش افتاد و به نظر مى رسيد از نظر نفس وضعيت بهترى از معصومى دارد، اما اعتراض به موقع مربى معصومى همه چيز را تغيير داد. داوران به جاى امتياز به محبى به معصومى يك امتياز دادند و نتيجه ٤ بر ٢ شد. در ادامه معصومى با اجراى فنون زيبا ٤ امتياز ديگر هم گرفت و ٨ بر ٢ برنده شد. حالا معصومى در فينال بايد با زارع كشتى بگيرد.

* بعد از بازبينى صحنه و بازگشت راى داوران در كشتى ١٢٥ كيلو، برخى طرفداران و دوستان محبى از روى سكوها به شدت به تصميم داوران اعتراض كردند.

* غلامرضا محمدى، سرمربى سابق تيم ملى كشتى آزاد بعد از مدت‌ها در سالن حضور يافته است.

* از غلامرضا محمدى، سرمربى سابق تيم ملى كشتى آزاد و محمد بنا سرمربى تيم ملى كشتى فرنگى تقدير به عمل آمد.

* حدود ٥ هزار تماشاگر در سالن ١٢ هزار نفرى آزادى حضور دارند و از نزديك نظاره‌گر كشتى‌ها هستند.

* در كشتى وزن ١٣٠ كيلوگرم كشتى فرنگى، امين ميرزا زاده و على اكبر يوسفى به مصاف يكديگر رفتند. با اينكه تماشاگران و محمد بنا در انتظار اجراى فنون فرنگى بودند، اما اين كشتى با دو اخطار و دو امتياز و با نتيجه يك بر يك به سود ميرزا زاده به پايان رسيد تا او فقط به واسطه كسب امتياز آخر صاحب دوبنده تيم ملى شود.

* در وزن ٦١ كيلوگرم رضا اطرى با تجربه برابر داريوش حضرتقلى زاده جوان قرار گرفت. اطرى از همان ابتدا برترى خود را به حريف ديكته كرد و توانست در همان تايم اول ٥ بر صفر پيش بيفتد. اطرى كه به نظر مى‌رسيد قصد مديريت كشتى در تايم دوم را دارد، فقط يك امتياز به حريفش داد تا در نهايت ٥ بر يك به پيروزى رسیده و در وزن جديد به دوبنده تيم ملى برسد.

* در كشتى حساس وزن ٩٧ كيلوگرم مجتبى گليج، در حالى كه مى توانست با برنده شدن در كشتى اول مقابل محمديان به دوبنده تيم ملى برسد، سعى كرد كشتى را تا لحظات آخر اداره كند. نتيجه با دو اخطار و دو امتياز در يك دقيقه مانده به پايان يك بر يك بود و گليج به هواى گرفتن امتياز آخر مى‌خواست كشتى را اداره كند. محمديان با هوش بالاى خود توانست با يك سر زير بغل گليج را خاك کرده و پيش بیفتد. در نهايت محمديان با يك امتياز ديگر، ٤ بر 1 برنده شد تا كار به كشتى بعدى كشيده شود.

* در وزن 92 کیلوگرم مسابقات انتخابی تیم ملی، کامران قاسمپور، قهرمان مسابقات جهانی اسلو به مصاف امیرحسین فیروزپور رفت.

اگرچه در ثانیه‌های ابتدایی کشتی امیرحسین فیروزپور با تحرک خاصی وارد تشک شده بود، اما كامران كه طلاى جهانى ٢٠٢١ را در كارنامه دارد، با اداره كشتى و گرفتن اخطار از حريف و البته يك زيرگيرى ديدنى ٤ بر صفر برنده شد تا صاحب دوبنده تيم ملى شود.

* در ديدار نهايى وزن ١٢٥ كيلوگرم اميرحسين زارع قهرمان جهان و نفر سوم المپيك مقابل اميررضا معصومى قرار گرفت و با اينكه در لحظه اول مقابل اين حريف جوان غافلگير شد، در ادامه توانست اداره كشتى را در دست بگيرد و يكى پس از ديگرى بتواند امتيازات را به نام خودش ثبت كند. معصومى كه مقهور قدرت و فنون زارع شده بود، در ثانيه‌هاى پايانى توانست حريفش را خاك كند، اما در نهايت ١١ بر يك شكست خورد. بدين ترتيب زارع صاحب دوبنده تيم ملى در وزن ١٢٥ كيلوگرم شد.

* حسن یزدانی در مسابقه نهایی انتخابی وزن 86 کیلوگرم به مصاف علیرضا کریمی رفت که در دور قبل توانسته بود محسن مصطفوی را شکست دهد. یزدانی در وقت اول کشتی توانست با نتیجه 0-5 از سد کریمی عبور کند. در وقت دوم کشتی علیرضا کریمی که چیزی برای از دست دادن نداشت سعی کرد با حمله به پاهای یزدانی زیر یک خم او را بگیرد اما نتوانست از دستان پرتوان یزدانی عبور کند و هر دو اقدام او برای زیرگیری با بدل یزدانی همراه شد و دلاور جویباری کشورمان توانست از حریف خودش 0-8 پیش بیفتد. در دقیقه پایانی کشتی که کریمی به نظر از لحاظ بدنی کاملا تخلیه شده بود، دو امتیاز دیگر به یزدانی داد تا دارنده 7 مدال جهان و المپیک با نتیجه 0-10 حریف قدرتمندش را شکست داده و صاحب دوبنده تیم ملی در رقابت‌های جهانی صربستان شود.

* بعد از پيروزى حسن يزدانى برابر عليرضا كريمى، تماشاگران به شكل عجيبى به كف سالن هجوم آوردند و قصد نزديك شدن به يزدانى را داشتند. اين اتفاق صحنه‌هاى باورنكردنى را در سالن ١٢ هزار نفرى رقم زد.

* بعد از پيروزى حسن يزدانى برابر عليرضا كريمى، تماشاگران به شكل عجيبى به كف سالن هجوم آوردند و قصد نزديك شدن به يزدانى را داشتند. اين اتفاق صحنه‌هاى باورنكردنى را در سالن ١٢ هزار نفرى رقم زد. يزدانى خيلى سريع از ميان جمعيت فرار كرد.

* در آخرين كشتى امروز محمدحسين محمديان مقابل گليج در مبارزه دوم قرار گرفت. او كه در كشتى نخست برنده شده بود، اين بار هم با آمادگى روى تشك آمد. محمديان تا لحظات آخر برترى ميليمترى خود را حفظ كرد و در نهايت ٣ بر ٢ كشتى را به پايان رساند. اعتراض گليج هم سودى نداشت و فقط يك امتياز به جمع امتيازات محمديان اضافه كرد تا در نهايت كشتى ٤ بر ٢ به پايان برسد. محمديان با دو پيروزى صاحب دوبنده تيم ملى در وزن ٩٧ كيلو شد.

گزارش اختصاصی مازیارخویشوند سردبیر آماج

عکاس حسین شیرازی مقدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا