پایان رنج خام فروشی با تکمیل زنجیره تولید در جهان فولاد

نماینده سیرجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولید شمش و میلگرد در جهان فولاد گفت: رنج خام فروشی با تولید محصول به پایان می‌رسد.

به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، شهباز حسن پور بیگلری با اشاره به انتقاد‌هایی که سالهاست نسبت به اقتصاد وابسته به نفت صورت می‌گیرد گفت: همواره کشتی‌های حامل نفت ایران مورد تهدید قرار می‌گیرد و بار‌ها شاهد توقیف کشتی‌های نفتی ایران بوده ایم.

وی با اعلام اینکه تحریم‌ها دست ایران را برای معاملات نفتی بسته است گفت: در حالی که بسادگی می‌توانند رد معاملات نفتی را بزنند و برای اقتصاد وابسته به نفت کشورمان مشکل ایجاد کنند، اقتصاد معدنی هیچ مشکلی ندارد و بسادگی می‌توانیم از ظرفیت معادن بخوبی استفاده کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی گفت: رهبر انقلاب نسبت به وابستگی اقتصاد به نفت بار‌ها هشدار داده و معادن را بهترین جایگزین نفت تعیین کرده اند.

وی با اعلام اینکه رهبر انقلاب بار‌ها از خام فروشی گلایه کرده اند گفت: یکی از جدی‌ترین مشکلاتی که در زمینه خام فروشی شاهد هستیم، خام فروشی در حوزه معادن است.

حسن پور با اشاره به اینکه معادن سنگ آهن بخش مهمی از اقتصاد کشور را تعریف می‌کنند گفت: متاسفانه مدت‌ها سنگ آهن را خام فروشی می‌کردیم که خوشبختانه این روند متوقف شده است.

وی از توسعه فولادسازی‌ها و تاثیر آن‌ها در جلوگیری از خام فروشی خبر داد و گفت: امروزه زنجیره تولید به سوی تکامل می‌رود و هر روز بخشی از مواد اولیه به محصول تبدیل و عرضه می‌شود.

نماینده سیرجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه معادن سنگ آهن بزرگی همچون گل گهر در زمینه تولید فعالیت می‌کنند گفت: خوشبختانه گل گهر در اندیشه تبدیل سنگ آهن به محصول نهایی است که این مهم در کارخانه جهان فولاد محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه جهان فولاد با تولید شمش و میلگرد، گام‌های بلندی در جلوگیری از خام فروشی برداشته گفت: تولید محصول می‌تواند ارزش افزوده را در داخل کشور نگه دارد و میزان بهره وری را بالا ببرد.

حسن پور با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای جهان فولاد گفت: خوشبختانه جهان فولاد در مسیر توسعه گام بر می‌دارد که پروژه‌های در دست اجرای این مجموعه، بیانگر حرکت در مسیر پویایی و رونق است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 7 =

دکمه بازگشت به بالا