رونق گردشگری در دستورکار منطقه آزاد ماکو

نماینده ماکو در مجلس شورای اسلامی از ظرفیت‌ها و جذابیت‌های ماکو خبر داد و گفت: مدیریت منطقه آزاد ماکو بخوبی در شناساندن ظرفیت‌های ماکو عمل کرده و بسیاری از آنها را به بهره برداری رسانده است.

به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، محمد علیپور رحمتی با تاکید بر اینکه ماکو در بسیاری از عرصه‌ها تاثیرگذار بوده است گفت: ماکو با ظرفیت‌هایی که در زمینه‌های گوناگون اقتصادی دارد، می‌تواند تحولی بزرگ در منطقه، اقتصاد کشور و ارتباط با همسایگان رقم بزند.

وی با اشاره به شرایط ایده آل جغرافیایی، ماکو را به سوییس تشبیه کرد و گفت: در شرایطی گردشگران از سراسر جهان به کوه‌های آلپ سوییس می‌روند که همان شرایط در ماکو وجود دارد.

نماینده ماکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش روزافزون ارزش پول ملی گفت: در حالی که ریال در برابر دلار روند شدید سقوط را طی می‌کند، دلار در دیگر کشور‌های جهان ثابت مانده، وضعیتی که می‌تواند باعث جذب گردشگر به ایران شود. چرا که امروزه گردشگر خارجی می‌تواند با مبالغی بسیار جزیی به کشورمان سفر کند در حالی که این دلار‌ها برای ما ارزشمند است.

وی از عملکرد تاثیرگذار مدیریت منطقه آزاد ماکو بر گردشگری خبر داد و گفت: منطقه آزاد ماکو برنامه‌های گسترده‌ای برای ایجاد ظرفیت‌های گردشگری تعریف و اجرایی کرده است.

بیشتر بخوانید:
علیپور از احداث تله کابین به عنوان یکی از جذابیت‌های جدیدی که منطقه آزاد ماکو برای کسب درآمد از طریق گردشگری تعریف کرده، خبر داد و گفت: برنامه ریزی منطقه آزاد ماکو بر این است که تله کابین راه اندازی شود و با این وسیله گردشگران را به کوه‌های اطراف ماکو ببرد.

وی از تعریف محلی برای احداث آسانسور به عنوان اقدام دیگر منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت: این آسانسور نیز برای گردشگران است تا آنان را به ارتفاعات منتقل کند.

نماینده ماکو در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه زیبایی‌های جغرافیایی ماکو از بالا دیدنی‌تر است گفت: بسیاری از گردشگران توان بالا رفتن از کوه و رسیدن به ارتفاعات را ندارند، اما هدف مدیریت منطقه آزاد ماکو از احداث تله کابین و آسانسور، این است که گردشگران را به سرعت به ارتفاعات ببرد تا از بالا مناطق زیبای ماکو را ببینند.

وی از راه اندازی قطار برقی به عنوان برنامه جذاب دیگری یاد کرده که از سوی مدیریت منطقه آزاد ماکو پیگیری می‌شود و گفت: قطار برقی نیز برای گردشگران تعریف شده تا در مدت کوتاهی بتوانند در منطقه آزاد ماکو گردش کنند که در صورت راه‌اندازی می‌تواند جذابیت‌های خاص خودش را داشته باشد.

علیپور با تاکید بر اینکه طرح‌های جامع گردشگری ماکو آینده درخشانی را برای این منطقه ایجاد می‌کند گفت: خوشبختانه این روند رو به رشد است و اقداماتی که از سوی منطقه آزاد صورت می‌گیرد، تحولات بسیاری را رقم می‌زند.

وی با اعلام اینکه منطقه آزاد ماکو در تمامی بخش‌های اقتصادی ظرفیت‌های تاثیرگذاری دارد گفت: قبول داریم که منطقه آزاد ماکو با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد، شکوفا نشده و تا رسیدن به ایده‌آل‌ها فاصله داریم، اما نباید اقدامات موثری که از سوی مدیریت منطقه آزاد ماکو صورت گرفته، نادیده گرفته شود.

نماینده ماکو در مجلس شورای اسلامی خطاب به مدیریت منطقه آزاد ماکو گفت: از آنجا که بسیاری از ظرفیت‌های بالقوه ماکو بالفعل شده، انتظار داریم در آینده تحولات بیشتر و گسترده‌تری صورت پذیرد و البته در زمینه تبلیغات و اطلاع رسانی نیز اقدامات بیشتری صورت پذیرد تا مردم ایران و جهان از ظرفیت‌های گردشگری ماکو باخبر شوند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 5 =

دکمه بازگشت به بالا