بیمه دی در مسیر شکوفایی

بکارگیری مدیری با تجربه و مسلط به حیطه مربوطه، باعث تحولات، عبور از یک نواختی گذشته و حرکت مجموعه با سرعتی بیشتر و در مسیر اهداف می‌شود.

به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، یکی از بزرگترین چالش‌هایی که همواره نظام مدیریتی کشور را آزار می‌دهد، بکارگیری مدیرانی با مدارک غیر مرتبط، کم تجربه و حتی بی تجریه در بخش‌هایی است که به تخصص و تجربه نیاز دارد. این روش انتصاب مدیر، لطمه‌های جبران ناپذیری به زیرمجموعه مدیریت می‌زند. اما بکارگیری مدیری با تجربه و مسلط به حیطه مربوطه، از یک سو باعث تحولات و عبور از مدیریت یک نواخت گذشته می‌شود و از سوی دیگر حرکت مجموعه با سرعتی بیشتر و در مسیر اهداف تعیین شده ادامه می‌یابد.

مدیر درد آشنای انقلاب و نظام

بیمه دی یکی از شرکت‌هایی است که جامعه مخاطب ویژه‌ای دارد و به همین دلیل یکی از پر چالش‌ترین بیمه‌های کشور است، زیرا مخاطب اصلی بیمه دی، خانواده‌های ایثارگران، جانبازان و شهدا هستند که تکریم آنان در اولویت نظام قرار دارد. بنابر این حساسیت در این بیمه بسیار بالاست و می‌بایست مدیری بر این مجموعه مدیریت کند که دردآشنای انقلاب و نظام باشد، حساسیت‌ها را بخوبی بشناسد و بداند چگونه بر این مجموعه مدیریت کند. بی شک مدیری که این تسلط را نداشته باشد، عملکرد او باعث نارضایتی خانواده ایثارگران، شهدا و جانباران می‌شود که در نهایت تیشه به ریشه می‌زند.

اهمیت ثبات مدیریتی

از آنجا که بی ثباتی در مدیریت یکی از جدی‌ترین چالشهاست، این معضل را در بیمه دی شاهد نبودیم، زیرا محمدرضا کشاورز از شهریور ۱۳۹۷ سکان مدیریت بیمه دی را بدست گرفت و نزدیک به پنج سال توانست این مجموعه را بخوبی و با کمترین چالش مدیریت کند. اما قانون نانوشته ضرورت تحول در مدیریت، باعث شد تا طاهر موهبتی که سابقه درخشانی در امور اجرایی و مدیریتی کشور دارد، جایگزین کشاورز شود.

تسلط بر بخش درمان

بی شک مهمترین و اصلی‌ترین چالش خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان، مسایل درمانی است. به همین منظور بیمه‌های خاصی برای این افراد تعریف شده که بیمه دی مسوولیت اساسی در این رابطه دارد. بیمه دی قرارداد‌های بسیاری با بیمارستانها، داروخانه و مراکز درمانی دارد به نوعی که تمامی جامعه تعریف شده می‌توانند در هر گوشه از کشور بتوانند به مراکز درمانی دست یابند و از خدمات ویژه بهره‌مند شوند. این مهم بیانگر آن است که مدیریت بیمه دی باید تسلط کافی و جامعی نسبت به مسایل دارو و درمان داشته باشد که سابقه مدیریت موهبتی بر بخش پر چالش بیمه سلامت می‌تواند این امید را به جامعه هدف بدهد که در بخش درمان مشکلی نخواهند داشت.

تسلط بر امور ایثارگران

اگرچه بیمه دی در سطح کلان خدمات رسانی می‌کند و در همه زمینه خدمات بیمه‌ای به تمامی آحاد جامعه ارایه می‌دهد، اما ارایه خدمت به خانواده‌ای ایثارگران، جانبازان و شهدا و در صدر مسوولیت‌های بیمه دی قرار دارد. طاهر موهبتی با این مقوله بیگانه نیست، زیرا پیش از تصدی مدیریت بیمه دی، در بخش‌های مدیریتی بنیاد شهید انجام وظیفه کرده و با چالش‌ها و مشکلات مراجعه کنندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران نه تنها آشنایی بلکه تسلط کافی و جامع دارد، به همین دلیل انتظار می‌رود چالش‌های بیمه دی در این زمینه مدیریت شود.

آشنایی با زبان مجلس

ارتباط مثبت و موثر با مجلس یکی از جدی‌ترین اولویت‌های دستگاههاست. قدرت چانه زنی و تعامل مجلس با دستگاه‌ها به اندازه‌ای بالاست که حتی بخش خصوصی نیز بدنبال برقراری ارتباط موثر با نمایندگان مجلس است. بیمه دی نیز از این مساله مستثنی نیست و ارتباط نمایندگان با بیمه دی می‌تواند بسیار راهگشا باشد. طاهر موهبتی که سال‌ها در کسوت معاون پارلمانی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها فعالیت داشته، با ادبیات مجلس شورای اسلامی آشنایی کامل دارد و می‌تواند تعامل دو سویه بین مجلس شورای اسلام و بیمه دی برقرار کند.

در انتظار شکوفایی

ظرفیت‌ها و توانمندی‌های طاهر موهبتی در تمامی زمینه‌های مدیریتی این نوید را می‌دهد که بیمه دی به روز‌های اوج نزدیک است و باید منتظر شکوفایی ظرفیت‌های بر زمین مانده بیمه دی باشیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا