تبلیغات عجیب و غریب جراحی‌های زیبایی در فضای مجازی

به نقل از اماج – حامد باطنی رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انجام جراحی‌های غیرقانونی اظهار کرد: اخیرا مشاهده می‌شود در مورد مداخلات و جراحی‌های زیبایی تبلیغات و اطلاع رسانی‌های دقیقی انجام می‌گیرد و بیماران تشویق به انجام اعمال جراحی زیبایی می‌شوند.

او گفت: دوران همه‌گیری کووید ۱۹ همچنان ادامه دارد و ملاحظات سخت گیرانه نحوه انجام جراحی‌های زیبایی منتفی نشده است؛ بنابراین در این رابطه هرگز نباید ساده انگاری کنیم یا با تصور فروکش کردن پیک بیماری که ناشی از اعلام آمار فوت روزانه است  عمل به دستورالعمل‌ها را قطع کنیم.

باطنی بیان کرد: اعضای انجمن جراحان پلاستیک ایران به طور دقیق دستورالعمل‌های مربوط به نحوه انجام مداخلات وجراحی‌های زیبایی در دوره همه گیری را رعایت کرده و به این ترتیب از ابتلای بیماران و پرسنل درمانی، اتلاف منابع بیمارستانی و مراکز درمانی جلوگیری می‌کنند.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران بیان کرد: علاوه براین موضوع در برخی از تبلیغات و آگاهی ها در فضای مجازی درمان‌های تضمینی و بدون بازگشت اعلام می‌شود و باید تاکید کرد که هیچ  از یک مداخلات جراحی‌های زیبایی به صورت تضمینی و بدون بازگشت قابل انجام نیست.

او گفت: انجمن جراحان پلاستیک توصیه می‌کنند به جای اعتماد و تبلیغات کذب و اطلاعات گمراه کننده فضای مجازی به اطلاعات ارائه شده در پایگاه‌های قانونی و مجاز از قیبل وب سایت انجمن جراجان زیبایی ایران یا وب سایت نظام پزشکی ایران مراجعه و اطلاعات مورد نیازدرمورد عمل جراحی مد نظر و اقدام کننده به جراحی را از این طریق کسب کنند.

باطنی گفت: قابل توجه است که بسیاری از صفحات فضا مجازی مانند صفحات اینستاگرامی در مورد جراحی زیبایی به زبان فارسی اساسا متعلق به پزشکان نبوده و ازطریق افراد و موسسات تایید نشده اداره می‌شوند.

او تصریح کرد: چنانچه عمل جراحی زیبایی با اطلاعات کافی و صحیح پیش از عمل توسط افراد سودجو و کار آزموده در یک مرکز درمانی معتبر انجام پذیرد افزایش کیفیت زندگی را در پی دارد در حالی که انجام جراحی‌های مناسب یا غیر معمول توسط افراد غیرمتبحرممکن است موجب آسیب‌هایی شوند که غیر جبران و زمان بر خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

دکمه بازگشت به بالا