واکنش چمران به خبرسازی درباره شهرداری تهران

رئیس شورای شهر تهران گفت: متاسفانه روز گذشته خبری جعلی و دروغ از خارج از کشور مبنی بر قطع بن کارکنان شرکت واحد منتشر شد که این خبر از اساس دروغ و در راستای برهم زدن آرامش در شهرداری است.
به گزارش آماج و به نقل از تسنیم ، مهدی چمران در آغاز بیست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران ضمن تسلیت به مناسبت وفات حضرت معصومه(س)، اظهار کرد: امیدواریم از سجایای عالی و برکات این بزرگوار در زندگی به خوبی بهره ببریم.

وی همچنین ضمن اشاره به درگذشت سردار ملی ستارخان خاطرنشان کرد: 26 آبان ماه را نیز باید گرامی بداریم که در سال 1359 و در چنین روزی شاهد آزادسازی سوسنگرد بودیم. سوسنگرد یکی از شهرهای خوزستان و در 60 کیلومتری اهواز قرار دارد که با توجه به موقعیت این منطقه دشمن تلاش زیادی را برای گرفتن آن داشت اما با رشادت‌ها این اتفاق عملیاتی نشد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: تشکری نیز باید داشته باشم بابت ورود ریاست مجلس شورای اسلامی به موضوع حسابرسی از سوی شهرداری‌ها که مدتی قبل و در دوره‌ ‌های گذشته بحث‌هایی مبنی براینکه دیوان محاسبات عمومی صلاحیت رسیدگی به حساب شهرداری‌ها را دارد مطرح شده بود و در این زمینه نیز در ادوار گذشته جلسات مکرری را داشتیم اما هیچ گاه به نتیجه نرسیدیم.

چمران گفت: در این ارتباط استفساریه‌هایی از معاونت قوانین و حقوقی مجلس شورای اسلامی و همچنین شورای نگهبان اخذ شد ولی همچنان این اختلاف نظر بین دیوان محاسبات و شوراها باقی ماند.

وی ادامه داد: در نهایت در تاریخ 15 آبان ماه امسال نامه رسمی از سوی قالیباف ریاست مجلس شورای اسلامی به ریاست دیوان محاسبات ارسال شد که متن نامه حاکمی از آن است که براساس قانون اساسی و تفسیر شورای نگهبان نظارت مالی بر شهرداری‌ها جزو وظایف شوراها است و حسابرس نیز توسط آنها تعیین می‌شود مگر اینکه شهرداری‌ها از بودجه‌های دولتی بهره ببرند که در این بخش موضوع متفاوت خواهد بود؛ اما در سایر امور مالی شهرداری‌ها، دیوان محاسبات صلاحیت رسیدگی امور مالی آنها را ندارد و این اختلاف قدیمی در نهایت با نامه رئیس مجلس به پایان رسید.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به خبری کذب و دروغ در فضای مجازی در روز گذشته اشاره کرد و گفت: در روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی خبری مبنی بر تاکید بنده با عنوان قطع بن کارکنان شرکت اتوبوسرانی پخش شده بود به طوری که این خبر از اساس کذب بوده است چرا که بنده در این مدت هیچ اظهارنظری را در این حوزه نکرده و نداشته‌ام.

چمران با اشاره به حملات تخریبی در ارتباط با خبر اشاره شده گفت: شب گذشته ما این موضوع را از طریق روابط عمومی شورا پیگیری کردیم و ریشه آن مشخص شد به طوری که این خبر از خارج از کشور تهیه و نشر داده شده است.و این درحالی است که بنده باید به این نکته اشاره کنم که انتشار چنین اخباری در این روزها به دلیل این است که بخواهند آرامش را در مجموعه شهرداری و شهر برهم زنند.

وی ادامه داد: قطعا شورای شهر تهران عنایت ویژه‌ای را نه تنها به کارکنان اتوبوسرانی بلکه به سایر کارکنان در بخش‌های مختلف شهرداری خواهد داشت وانتظار داریم فریب چنین اخبار کذبی را نخورند و این اخبار جعلی و در راستای برهم زدن آرامش در مجموعه شهرداری و شهر است.

وی افزود این اخبار به دلیل این است که ما اخیرا چندین دستگاه اتوبوس را وارد کردیم و در آینده نیز بنا داریم چندین هزار دستگاه اتوبوس را وارد ناوگان عمومی پایتخت کنیم و برخی‌ها نگران آرامش فعلی هستند که در مجموعه شهرداری و شهر ایجاد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 2 =

دکمه بازگشت به بالا