بالاخره پای استوری به تلگرام باز شد

تلگرام به وعده خود وفا کرد و قابلیت استوری را به اپلیکیشن پیام‎‌رسان خود اضافه کرد اما فعلا برای کاربران نسخه پولی تلگرام قابل استفاده خواهد بود.

این قابلیت جدید در حالی برای کاربران تلگرام پریمیوم عرضه شده که پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام در ماه گذشته میلادی ضمن اعلام خبر ارائه این ویژگی، عنوان کرد که استوری تلگرام، نسبت به آنچه در دیگر اپلیکیشن‌ها مشاهده می‌شود، از امکانات و گزینه‌های بیشتری برخوردار خواهد بود.

به گفته درورف، این امکان برای کاربران فراهم شده تا افرادی را که امکان مشاهده استوری‌هایشان را دارند، مشخص کنند و یا پس از گذشت چه بازه زمانی، به صورت خودکار حذف شود.

این قابلیت از ساعاتی پیش در دسترس کاربران نسخه پریمیوم یا همان پولی تلگرام قرار گرفته و برخی از کاربران نیز با انتشار پیام‌هایی در توییتر، از دریافت این قابلیت خبر داده‌اند.

بر اساس این گزارش، می‌توان گفت که استوری تلگرام، شباهت زیادی به این ویژگی در مسنجر فیسبوک دارد و به صورت حباب‌هایی با قابلیت بزرگ شدن در بالای لیست مکالمات نشان داده خواهد شد.

کاربران می‌توانند از میان سه گزینه نمایش برای عموم، تنها مخاطبان و مخاطبان منتخب یا دوستان نزدیک، نحوه نمایش استوری‌هایشان را انتخاب کنند. همچنین این امکان برای کاربران فراهم شده تا تصاویر و ویدیوهای ثبت‌شده به صورت همزمان از طریق دوربین سلفی و اصلی را در استوری به اشتراک بگذارند.

همچنین اگر تمایلی ندارید که یک فرد خاص، استورهایتان را ببیند، می‌توانید وی را به لیست مخفی که در بخش مخاطبان وجود دارد، اضافه کنید. افزون بر این، قابلیت انتخاب زمان انقضای استوری نیز در این ویژگی تعبیه شده است.

به گفته تلگرام، کاربران می‌توانند علاوه بر بازه زمانی ۲۴ ساعته، زمان‌های ۶.۱۲ و ۴۸ ساعت را نیز برای ناپدید شدن استوری‌های خود انتخاب کنند. البته امکان نمایش دائم استوری‌ها در پروفایل کاربران نیز فراهم شده است.

در کنار این گزینه، کاربران می‌توانند برای استوری‌ها، واکنش‌ها و پاسخ‌های خود را نیز ارسال کنند. با این حال، همانطور که پیشتر نیز گفته شد، دسترسی به این قابلیت‌ها تنها برای کاربران تلگرام پریمیوم امکان‌پذیر است.

خرید اشتراک تلگرام و قرار گرفتن در شمار کاربران پریمیوم، مستلزم پرداخت ۴.۹۹ دلار به صورت ماهانه است. البته علاوه بر این قابلیت، امکانات دیگری همچون دسترسی به گزینه آپلود فایل‌هایی تا ۴ گیگابایت، سرعت دانلود سریع‌تر، استیکرهای منحصر به‌فرد، رونویسی صوتی به متن و… هم در اختیار این کاربران قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا