اقدامات فرابخشی ایمیدرو برای جذب سرمایه گذار و رونق تولید

مدیرعامل پتروشیمی نگین الماس اقدامات صورت گرفته در منطقه ویژه اقتصادی لامرد را ویژه توصیف کرد و گفت: ایمیدرو برای سرمایه گذاران فرا مسوولیتی عمل می کند و حتی هماهنگی با دستگاههای دیگر را برای به نتیجه رسیدن تولید انجام می دهد.

به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، صمد کارگر که پتروشیمی ستاره هرمز را در منطقه ویژه اقتصادی لامرد راه اندازی کرده، در پاسخ به اینکه منطقه ویژه اقتصادی لامرد و ایمیدرو تا چه اندازه با سرمایه‌گذاران همکاری کرده گفت: ایمیدرو در لامرد ایده‌آل حرکت کرده و نهایت همکاری را با سرمایه گذاران به عمل آورده تا تولید رقم بخورد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین مسائل برای تولید کننده، ایجاد زیرساختهاست گفت: ایمیدرو بهترین زیرساخت‌ها را در لامرد آماده کرده، برق بسادگی در اختیار پتروشیمی ستاره هرمز قرار گرفته، انتقال گاز که بسیار هزینه بر است، لوله کشی گاز تا محل پتروشیمی انجام شده، ایستگاه گاز به سرانجام رسیده و نهایی شده است.

مدیرعامل پتروشیمی نگین الماس با تاکید بر اینکه آب برای پتروشیمی بسیار حیاتی است گفت: برای تامین آب مورد نیاز صنایع فعال در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، با شرکت آب‌شیرین‌کن قرارداد بسته اند که وقتی به نتیجه نهایی برسد، یکی از موفق‌ترین و تاثیرگذارترین پروژه‌هایی است که ایمیدرو به آن وارد شده است.

وی از موازی کاری‌ها بشدت انتقاد کرد و گفت: پتروشیمی درگیر چند نهاد است و انتظاری که از ایمیدرو داریم، این است که نهاد‌های مسوول و توسعه دهنده را با همدیگر هماهنگ کند.

کارگر با اعلام اینکه ایمیدرو در بخش معدنی فعال است در حالی که شرکت ملی صنایع پتروشیمی در زمینه پتروشیمی است گفت: این دو نهاد هر کدام برای کاری تعریف شده اند و نمی‌توانیم از ایمیدرو انتظار داشته باشیم که به بخش پتروشیمی کمک‌های ویژه‌ای داشته باشد، با این وصف بسیاری از همکاری ها، هماهنگی ها، تعاملات بین دستگاهی و… از سوی ایمیدرو صورت می‌گیرد.

رئیس هیات مدیره پتروشیمی ستاره هرمز با تاکید بر اینکه از شرکت ملی صنایع پتروشیمی توقعات بسیاری داریم گفت: انتظار داریم شرکت ملی صنایع پتروشیمی به پتروشیمی‌ها کمک کند، اما ایمیدرو نهایت همکاری و تعامل را با سرمایه گذاران پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد داشته و در حد توان به یاری آنان آمده است.

وی با اعلام اینکه منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد زیر مجموعه ایمیدرو است گفت: آنقدر تعامل و همکاری منطقه ویژه اقتصادی لامرد با سرمایه گذاران زیاد است، که هرگاه مشکلی برای سرمایه گذاران پیش می‌آید، از مدیریت منطقه ویژه کمک می‌گیرند.

کارگر از جلساتی متعددی خبر داد که با هماهنگی مدیریت منطقه ویژه اقتصادی لامرد برگزار می‌شود و گفت: کاری نداریم که مشکل با کدام دستگاه است، کافی است به مدیریت منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر لامرد مشکلاتمان را مطرح کنیم تا به دستگاه‌های مربوطه جلسات را برای رفع مشکلات هماهنگ و برگزار کنند.

وی با یادآوری اینکه از زمان ورود به منطقه ویژه اقتصادی لامرد تا عقد قرارداد، گرفتن مجوز، تجهیز کارگاه و… نهایت همکاری را شاهد بوده ایم گفت: آنقدر همکاری با سرمایه گذار در منطقه ویژه اقتصادی لامرد بالاست که نشان می‌دهد مدیریت منطقه ویژه سرمایه گذار را از خودش می‌داند.

مدیرعامل پتروشیمی نگین الماس در پاسخ به اینکه افزون بر اقدامات انجام شده، چه توقعات دیگری از ایمیدرو دارید گفت: با توجه به توان مالی قابل توجهی که ایمیدرو دارد، می‌تواند در زمینه تامین مالی به پتروشیمی‌ها کمک کند.

وی با اعلام اینکه مذاکره در مورد خوراک، صادرات محصول و موارد تخصصی مرتبط با پتروشیمی‌ها ایمیدرو نمی‌تواند کمک خاصی کند، زیرا مجوز‌ها دست او نیست گفت: شاید ایمیدرو بتواند در زمینه سرمایه گذاری کمک کند یا بتواند زیرساخت‌ها را بیش از این گسترش دهد.

کارگر با اشاره به قرارداد آب شیرین کن و تقدیر از اقداماتی که برای تامین آب مورد نیاز صنایع منطقه ویژه اقتصادی لامرد صورت گرفته گفت: قطع برق یکی از از بزرگترین چالش هاست و ایمیدور می‌تواند برای زمان کمبود برق و هنگامی که برق صنایع را قطع می‌کنند، موارد جایگزینی را در نظر بگیرد.

وی با تاکید بر نقش آفرینی ایمیدرو در ایجاد جذابیت برای سرمایه گذار گفت: ایمیدرو می‌تواند با شناسایی چالشها، ظرفیت تعریف کند و اگر ایمیدرو چنین اقدامی را انجام دهد، بخش خصوصی مجاب و حتی ناچار به ورود می‌شود، به ویژه در بخش‌هایی که دولتی‌ها توان یا سرمایه لازم برای انجام آن را ندارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =

دکمه بازگشت به بالا