گامهای استوار بانک سینا در مسیر الوعده وفا

از هنگامی که فتحعلی از سیاستگذاری برای تحول دیجیتال در صنعت بانکی خبر داده بود زمان زیادی نگذشته که بازارگاه «سیمارت» به عنوان دومین مولود سرزمین هوشمند سینا پا به عرصه نظام بانکی گذاشت.

به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، هنگامی که سخن از تحول به میان می‌آید، نوع، سرعت، زمان، کیفیت و بسیاری گزینه‌های دیگر در بحث تحول مطرح می‌شود. باید بپذیریم که اگر قرار بر تحول است، می‌بایست در قالب یک هدف برنامه ریزی شده در یک مسیر و زمان مشخص اتفاق بیفتد. متاسفانه در کشور ما با کلمات بخوبی بازی می‌شود، اما در عمل اتفاق خاصی نمی‌افتد یا انتظاری که از یک اظهار نظر وجود دارد، محقق نمی‌شود.

چالش‌های خدمات بانکی

یکی از بخش‌هایی که مردم با آن سروکار بسیاری دارند، نظام بانکی است. اگرچه تمام امور یک بنگاه اقتصادی یا اشخاص حقیقی به نقل و انتقال مالی وابسته است، اما انجام امور بانکی وقت زیادی می‌گیرد و همین امر باعث نارضایتی شده است. به همین دلیل استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای انجام امور بانکی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، در نتیجه هر بانکی بتواند خدمات بهتر و بیشتری ارایه کند، می‌تواند مشتریان بیشتری جلب کند، به ویژه آنکه گرفتن خدمات بانکی با توجه به زمان بر بودن حضور در بانک و قرار گرفتن در نوبت‌های طولانی، گزینه‌ای پر دردسر است که باعث نارضایتی مشتریان را به همراه دارد.

قول تحول بانکداری

چالش‌های خدمات بانکی باعث شده تا هر بانکی هر از چند گاهی وعده دادن تسهیلات ویژه برای رفاه حال مشتریان را بدهد، اما اینکه این وعده‌ها چقدر عملیاتی است و چه مقدار در عمل کیفیت دارد، بسیار اهمیت دارد. نکته دیگر اینکه چالش‌های گرفتن خدمات بانکی به اندازه‌ای زیاد است که اگر دایم خدمات ویژه ارایه شود، باز هم جا دارد. بانک سینا به این مهم پی برده و برای رفع چالشها، یک نظام تعریف کرده تا همواره خدمات جدیدی ارایه دهد. در این رابطه مدیرعامل بانک سینا از ایجاد «سرزمین هوشمند سینا» با رویکرد ایجاد تحول در کسب‌وکار بانکداری الکترونیک خبرداد و گفت: این سرزمین در بانک سینا در حال شکل‌گیری و تکامل است. غلامرضا فتحعلی با اعلام اینکه سرزمین هوشمند سینا یک زیست‌بوم مبتنی بر پلتفرم‌ها برای توسعه بانکداری دیجیتال، ایجاد زنجیره ارزش دیجیتال در حوزه کسب‌وکار‌های آنلاین، هوشمندسازی فعالیت‌های مالی و… است گفت: در سرزمین هوشمند سینا مجموعه‌ای از پلتفرم‌ها و سامانه‌های انلاین با بهره‌گیری از ظرفیت‌های نوین بانکداری دیجیتال شکل می‌گیرند.

الوعده وفا

از آنجا که فتحعلی قول داده بود مجموعه‌ای از پلتفرم‌ها و سامانه‌های انلاین با بهره‌گیری از ظرفیت‌های نوین بانکداری دیجیتال شکل می‌گیرند، انتظار بود که روندی جدید آغاز شده باشد و همواره برنامه‌های جدید ارایه کند، به ویژه آنکه سرزمین هوشمند راه اندازی شده است. اما مدیرعامل بانک سینا از راه اندازی بازارگاه «سیمارت» به عنوان دومین محصول سرزمین هوشمند سینا خبر داد تا مصداق الوعده وفا باشد. غلامرضا فتحعلی حرکت در مسیر تحول دیجیتال در صنعت بانکی را امری گریزناپذیر برشمرد و گفت: بانک سینا پس از ارائه اپلیکیشن «سیبانک» به عنوان نخستین محصول بانکداری پلتفرمی خود، در شرایط کنونی از طریق راه‌اندازی بازارگاه «سیمارت» در مسیر توسعه بانکداری دیجیتال گام جدیدی برداشته است.

حرکت به سمت تحول دیجیتال

مدیرعامل بانک سینا ابعاد طرح راهبردی کسب‌و کار در افق چشم‌انداز سه‌ساله این بانک را تبیین کرد و افزود: بانک سینا از سال گذشته حرکت به سمت تحول دیجیتال را سرلوحه اقدامات خود قرار داده و پیشبرد طرح راهبردی کسب‌وکار منوط به بهره‌برداری مطلوب از بانکداری دیجیتال است. وی گفت: بر اساس برنامه‌ها و رویکرد‌های آینده‌نگر، به دنبال توسعه سرزمین هوشمند سینا هستیم و در این راستا با راه‌اندازی بازارگاه «سیمارت» به عنوان بخشی از اکو‌سیستم دیجیتال بانک سینا، ارائه خدمات مطلوب و ارزش‌آفرین به گروه‌های مشتریان در دستور کار قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا