گام بلند بیمه البرز در مدیریت چالشهای پرداخت خسارت

شرکت بیمه البرز با رونمایی از سامانه برخط ثبت خسارت، گام بلندی در مدیریت چالشهای پرداخت خسارت برداشت.

به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، از هنگامی که موفق به خرید خودرو می‌شویم، همواره این نگرانی وجود دارد که با یک خودرو تصادف کنیم. اینکه مقصر این تصادف چه کسی است، تفاوتی نمی‌کند، بلکه نکته مهم توانایی دریافت خسارت از مقصر است. اگر در تصادف رانندگی مقصر باشیم، باید امیدوار به دوراندیشی و داشتن بیمه بدنه بود و اگر هم مقصر نباشیم، باید امیدوار بود بیمه نامه شخص ثالث فرد مقصر، از شرکت بیمه معتبری باشد تا بتواند خدمات بهتری برای زیاندیده ارایه کند.

خدمات بیمه‌ای نامناسب

دریافت خسارت همواره چالش آفرین است و چنانچه مقصر تصادف نباشید، بیشتر نگران می‌شوید. امروزه بسیاری از افراد برای آنکه حق بیمه کمتری بپردازند، بیمه را از شرکت‌های بیمه‌ای خریداری می‌کنند که خدمات مناسبی ندارد و به همین دلیل حق بیمه پایین تری دریافت می‌کنند. از سوی دیگر روند دریافت خسارت بسیار طولانی است و فرد زیاندیده ناچار می‌شود به ساز شرکت بیمه‌ای برقصد که واردکننده خسارت بوده و باید خسارت بپردازد.

اهمیت خدمات آنلاین

شرکت‌های بیمه برای آنکه رضایت مشتری را جلب کنند، اقدامات قابل توجهی انجام می‌دهند که مهمترین آن‌ها بکار بردن خدمات آنلاین است. در واقع شرایط جهانی به نوعی شده که بیشتر اتفاقات در فضای مجازی صورت می‌گیرد. آلودگی هوا، ترافیک، زمانبری و بسیاری چالش‌های دیگر حکایت از آن دارد که باید به سمت فضای مجازی برویم و بسیاری از تصمیمات و برنامه ریزی‌ها را در فضای مجازی بگیریم و انجام دهیم.

کوچ بیمه به فضای مجازی

بیمه نیز یکی از مواردی است که در حال کوچ کردن به سوی فضای مجازی است. امروزه بسیاری از خدمات بیمه‌ای در فضای مجازی انجام می‌شود. شعب بیمه‌ای در قالب دفتر کمرنگ شده و نیازی به مراجعه حضوری برای خرید بیمه یا بسیاری دیگر از امور بیمه‌ای وجود ندارد. این قبیل اقدامات باعث شده تا آن دسته از شرکت‌های بیمه که خدمات آنلاین در فضای مجازی انجام می‌دهند، با اقبال بیشتری رو به رو شوند.

چالش‌های پرداخت خسارت

مهمترین چالشی که هنگام بروز تصادفات رخ می‌دهد، مراجعه به شرکت بیمه و طی مراحل قانونی برای دریافت خسارت است. انتقال ماشین‌های خسارت دیده به کارشناسی بیمه که در بسیاری موارد امکان حرکت ندارند و باید با حمل خودرو جابجا شوند، ورود به مرکز کارشناسی بیمه که در مناطق شلوغ و گاهی طرح ترافیک قرار دارند، وقتی که از طرفین گرفته می‌شود و بسیاری موارد دیگر، بر چالش‌های تصادف می‌افزاید. به همین دلیل شرکت‌های بیمه تصمیم گرفته اند پرداخت خسارت را به صورت آنلاین انجام دهند. در این روش، طرفین تصادف، از محل حادثه عکس و فیلم می‌گیرند و برای کارشناسانی می‌فرستند که در شرکت بیمه حضور دارند. این کارشناسان با دیدن فیلم‌های ارسالی، میزان خسارت را برآورد و پرداخت می‌کنند. در خصوص بیمه بدنه نیز از این ظرفیت استفاده می‌شود تا افرادی که نسبت به بیمه بدنه اقدام کرده اند، ناچار نشوند مشکلات انتقال خودرو و چالش‌های تشکیل پرونده را متحمل شوند.

رونمایی از سامانه ثبت خسارت

یکی از شرکت‌هایی که به سوی ارایه خدمات آنلاین و پرداخت خسارت برخط اقدام کرد، بیمه البرز است. بیمه البرز با حضور رییس کل و هیات عامل بیمه مرکزی، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بیمه البرز، از سامانه برخط ثبت خسارت خودرو این شرکت رونمایی کرد. این سامانه جهت سهولت بیمه گزاران بیمه‌های بدنه طراحی شده که با استفاده از این سامانه می‌توانند بدون مراجعه به شعب واحد‌های پرداخت خسارت، نسبت به تشکیل پرونده اقدام و تا پایان مراحل کامل دریافت خسارت پرونده خود را پیگیری نمایند.

مشتری مداری در دستور کار

در این مراسم رییس کل بیمه مرکزی با گرامیداشت هفته دولت و با اشاره به عملکرد مناسب بیمه البرز در استفاده از فناوری‌های هوشمند و پیشگامی در این حوزه ضمن قدردانی از هیات مدیره و کارکنان این شرکت، گفت: مشتری مداری، جلب و حفظ اعتماد مردم جزو سیاست‌های اصلی بیمه البرز بوده و راه اندازی سامانه برخط ثبت خسارت بدنه خودرو این شرکت نیز تاییدی بر رویکرد مشتری مداری بیمه البرز است.

خدمتگزاری مطلوب

مدیرعامل بیمه البرز نیز در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و دولتمردان فقید انقلاب اسلامی، هدف از راه اندازی سامانه برخط ثبت خسارت بدنه خودرو را خدمتگزاری مطلوب به هموطنان و بیمه گزاران عنوان کرد و گفت: تمامی فرایند ثبت برخط (آنلاین) خسارت بدنه خودرو در چند دقیقه انجام می‌شود. موسی رضایی از تصویب افزایش سرمایه بیمه البرز از ۳۵۰۰ به ۷۰۰۰ میلیارد تومان از سوی هیات مدیره این شرکت خبر داد و گفت: با این افزایش سرمایه، بیمه البرز بزرگترین شرکت بیمه خصوصی به لحاظ سرمایه و توانگری مالی در صنعت بیمه خواهد شد. وی اشاره‌ای هم به وضعیت فروش شوکا و پورتفوی این محصول داشت و افزود: خوشبختانه شبکه فعال فروش بیمه البرز توانسته است در کم‌تر از سه ماه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان پورتفوی جذب کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا