اطلاعات کشاورزی در دست صندوق بیمه کشاورزی

مدیر عامل شرکت بوم نگاران هوشمند امید) ست پلت (با تاکید بر اهمیت داده‌ها در برنامه ریزی و انجام بهتر امور گفت: اپلیکیشن آباد برای بالابردن کیفیت و کمیت اطلاعات مورد نیاز صندوق بیمه کشاورزی است.

به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، علیرضا حاجی تبار که مدیریت شرکت طراحی آباد را بر عهده دارد، به تشریح دلایل راه اندازی اپلیکیشن آباد برای صندوق بیمه کشاورزی پرداخت و گفت: مهمترین مساله و چالشی که برای صندوق بیمه کشاورزی وجود داشت و باعث شد استارت‌آپ به آن ورود کند، این بود که شاید بسیاری از داده‌های موجود در کشور معتبر نباشد یا اطمینان خاطر از اینکه داده‌ها درست و تمیز است، وجود نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه اپلیکیشن آباد به کارشناسان و کارگزار‌های صندوق بیمهٔ کشاورزی کمک می‌کند تا دقت اطلاعاتی که ثبت می‌کنند تا حد بسیار خوبی بالاتر برود گفت: تاکنون اطلاعات به صورت سنتی جمع‌آوری می‌شد که دقت این رویه بالا و مناسب نبود.

مدیر عامل شرکت بوم نگاران هوشمند امید) ست پلت (بر جمع آوری اطلاعات بروز تاکید کرد و گفت: فرقی نمی‌کند که صندوق بیمه کشاورزی بخواهد اطلاعات را بروز جمع آوری کند یا بقیهٔ سازمان‌ها بدنبال این رویکرد باشند بلکه همه بخش‌ها و دستگاه‌ها باید با استفاده از تکنولوژی‌های مقام محور، اطلاعاتشان را بهتر، دقیق‌تر و درست‌تر کنند.

وی با اشاره به اینکه برای بروز شدن اطلاعات، بحث‌های هوش مصنوعی خیلی برجسته شده گفت: صندوق بیمه کشاورزی با راه اندازی اپلیکیشن آباد که بتازگی صورت گرفته، می‌تواند از داده‌ها بخوبی استفاده کند و برای توسعه مدل‌های هوش مصنوعی خود نیز، بزرگ‌ترین کاری است که اپلیکیشن آباد انجام می‌دهد.

حاجی تبار در پاسخ به اینکه چه چالش‌هایی وجود داشته که با راه اندازی آباد مدیریت می‌شود گفت: نگرانی‌هایی در صندوق بیمه کشاورزی وجود داشته که راه اندازی آباد می‌توان نسبت به ان‌ها اطمینان حاصل کرد که از آن جمله با آباد می‌توان مطمئن شد کارشناس در مزرعه حضور داشته و گزارش را مطابق دیده‌ها و بررسی‌های دقیق تهیه کرده، زیرا در گذشته کارشناس می‌توانست حضور نداشته باشد و گزارش پشت میزی بدهد، اما با راه اندازی اپلیکیشن آباد می‌توان مطمئن شد کارشناس در مزرعه حضور داشته، بررسی میدانی درستی انجام داده و سپس گزارش تهیه کرده است. این مساله از جمله بزرگ‌ترین چالش‌هایی است که اپلیکیشن آباد به مدیریت آن پرداخته است.

وی در پاسخ به اینکه آباد در زمینه برآورد و پرداخت خسارت نیز تاثیرگذار است گفت: وقتی اپلیکیشن آباد ما کمک می‌کند که اطلاعات درست و به‌موقع جمع بشود، در انتهای دوره مطمئن باشید در بحث تعیین و پرداخت خسارت خیلی کمک کننده است.

مدیر عامل شرکت بوم نگاران هوشمند امید) ست پلت با اشاره به اینکه اکنون در تعیین و پرداخت خسارت تردید‌هایی وجود دارد گفت: الان در بحث خسارت‌هایی که اتفاق می‌افتد، تردید‌هایی وجود دارد و خیلی اوقات نمی‌دانیم واقعا اطلاعات از کجا بوده، درست بوده یا نبوده، تبانی یا کم کاری صورت گرفته و بسیاری موارد دیگر که اکنون می‌توانیم با اپلیکیشن آباد نسبت به اهلیت اطلاعات اطمینان حاصل کنیم.

وی در پاسخ به اینکه با آباد می‌توان میزان خسارت را هم برآورد کرد گفت: تعیین میزان خسارت در اپلیکیشن آباد تعریف نشده و بیشتر بر تعیین داده‌ها متمرکز هستیم. خسارت توسط سامانه جامع تعیین می‌شود و سر جای خودش است، در آباد فقط روی جمع‌آوری داده کار می‌کنیم و برای ارزیابی خسارت کار خاصی انجام نمی‌شود.

حاجی تبار در پاسخ به اینکه آباد برای صندوق بیمه کشاورزی نفع دارد یا کشاورز نیز از آن نفع می‌برد گفت: در مراحل اول به کمک صندوق بیمه کشاورزی می‌آید و برای صندوق نفع دارد که اطلاعات منظم و درست بشود، اما در ادامه برای کشاورز نیز می‌تواند منفعت داشته باشد که کشاورز در آینده اطلاعات را به اپلیکیشن وارد کند و مزیت‌هایی صندوق برای کشاورز در نظر گرفته شود و استفاده کند.

وی در پاسخ به اینکه کم سوادی و نداشتن تسلط به فناوری، از چالش‌های کشاورزان است، آیا راهکاری برای استفاده سریع کشاورزان در نظر گرفته اید گفت: اپلیکیشن آباد بسیار ساده است. البته فاز بهره گیری کشاورزی آن هنوز اجرایی نشده و فعلاً فاز کارگزار‌ها فعال است. ولی به‌شدت ساده است و هیچ دانش خاصی نیاز ندارد. به عبارت بهتر کشاورز با یک گوشی معمولی می‌تواند نرم افزار را نصب، برنامه را اجرا و زمین خود را ثبت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 18 =

دکمه بازگشت به بالا