انطباق بیمه کوثر با قوانین و استاندارد‌های بین المللی

بیمه کوثر موفق به تمدید گواهی نامه‌های سیستم مدیریت کیفیت ISO۹۰۰۱:۲۰۱۵، شد.
به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، ایزو یک سازمان بین المللی مستقل و غیر دولتی است که دارای ۱۶۲ سازمان استاندارد ملی است. دبیرخانه مرکزی این سازمان در ژنو سوئیس می‌باشد و کشور ایران نیز یکی از اعضای این سازمان می‌باشد. در حقیقت کلمه ISO مخفف عبارت International Organization for Standardization می‌باشد که به معنای سازمان بین المللی استاندارد سازی می‌باشد. اخذ گواهینامه ایزو یکی از مهم‌ترین مسائل برای هر نهاد، سازمان یا صنایع می‌باشد که بیمه کوثر موفق با تمدید این گواهینامه شده است.

بیمه کوثر خود را به استانداردهای بین المللی رسانده است و توانسته طبق استانداردهای این سازمان از طریق اعضای آن، کارشناسانی را تربیت کند تا دانش و توسعه استاندارد‌های بین المللی را به طور داوطلبانه و بر اساس توافق بر پایه‌ای که از تغییرات و نوآوری پشتیبانی کنند و راه حل‌هایی را برای چالش‌های جهانی ارائه نمایند و در هر سازمانی اجرائی نمایند.

به طور کلی اصلی‌ترین وظیفه سازمان بین المللی استاندارد سازی ایزو وضع قوانین برای انواع مشاغل و صنایع می‌باشد و تمامی این صنایع فعالیت‌های خود را می‌بایست بر اساس استاندارد‌های تعریف شده انجام دهند.

تمدید گواهی نامه‌های ایزوی بیمه کوثر در ISO۹۰۰۱، ISO۱۰۰۰۲, ISO۱۰۰۰۴ و ISO۱۰۰۱۵

بیمه کوثر موفق به تمدید گواهی نامه‌های سیستم مدیریت کیفیت ISO۹۰۰۱:۲۰۱۵، سیستم رسیدگی به شکایات مشتریان ISO۱۰۰۰۲:۲۰۱۸، سیستم مدیریت رضایتمندی مشتریان ISO۱۰۰۰۴:۲۰۱۸ و سیستم مدیریت شایستگی و توسعه کارکنان ISO۱۰۰۱۵:۲۰۱۹ گردید.

استاندارد چیست؟

استاندارد‌های بین المللی یکسری الزامات را در سازمان‌ها پیاده سازی می‌کنند. آن‌ها برای محصولات، خدمات و سیستم ها، به منظور اطمینان از کیفیت، ایمنی و کارایی، مشخصات کلاس جهانی را توضیح داده و بستری را جهت تسهیل تجارت بین المللی هر سازمانی فراهم می‌نمایند. سازمان جهانی ایزو، تعداد ۲۱۹۹۱ گواهینامه ایزو را معرفی نموده که تمامی آن‌ها تقریبا در هر سازمانی با هر نوع فعالیتی شامل فناوری، ایمنی مواد غذایی، کشاورزی و مراقبت‌های بهداشتی از آن‌ها استفاده می‌کنند.

استاندارد‌های بین المللی ایزو تمامی بخش‌های بیمه کوثر را تحت تاثیر خود قرار داده است که توانسته برای چندمین سال این گواهینامه ایزو را اخذ و دستورالعمل‌های لازمه را اجرا نمود.

البته با مروری بر افتخارات این شرکت در چندسال گذشته با دریافت این گواهینامه در رتبه برتر قرار داشت. طی سال 1400 با مدیریت ریسک سازمانی در بیمه کوثر منطبق با رهنمود‌های استاندارد معتبر بین‌المللی ایزو ۳۱۰۰۰ طراحی، تدوین و پیاده‌سازی شده است. از همین رو، با تلاش همه همکاران شرکت به ویژه مدیریت ریسک، پس از ارزیابی شرکت QAL انگلستان و کسب نمره قبولی، توانستیم گواهینامه ISO۳۱۰۰۰:۲۰۱۸ را به گنجینه افتخارات شرکت بیفزاییم.

مزایای اخذ گواهینامه ISO چیست؟

استاندارد‌های بین المللی و اخذ گواهینامه ایزو این اطمینان را حاصل می‌کنند که تمامی محصولات و خدمات بصورت ایمن، قابل اعتماد و با کیفیت خوب ارائه می‌شوند. برای مثال می‌توان به گواهینامه ایزو حلال اشاره کرد که در زمینه مواد غذایی حلال می‌پردازد. تمامی این استاندارد‌ها بصورت ابزار‌های استراتژیک برای کسب و کار هستند که استفاده از آن‌ها با کاهش هزینه‌ها و اشتباهات و همچنین افزایش بهره وری همراه خواهد بود. آن‌ها به شرکت‌ها برای دسترسی به بازار‌های جدید و افزایش میزان حضورشان در آن‌ها و همچنین تسهیل تجارت آزاد و عادلانه جهانی کمک می‌کنند. جهت اخذ گواهینامه ایزو می‌توانید با کارشناسان شرکت QAL در ارتباط باشید.

ISO چگونه استاندارد‌ها را توسعه می‌دهد؟

استاندارد‌های این مجموعه توسط افرادی که به آن‌ها نیاز دارند، از طریق یک فرایند اجماع توسعه یافته است. کارشناسان از سراسر جهان استاندارد‌های مورد نیاز در بخش خود را توسعه می‌دهند و این بدین معنی است که بازتاب ثروت از تجربه و دانش بین المللی می‌باشد؛ بنابراین اخذ ایزو این امکان را برای مشاغل به همراه دارد که می‌توانند با استفاده از آن وارد حرفه بین المللی شده و از مزایای آن بهره گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا