تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس/از فرهنگ دفاع مقدس فاصله داریم

اصفهان-رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در تقارن با اربعین حسینی برنامه‌ریزی می‌شود و باید فرهنگ دفاع مقدس در زندگی مردم نهادینه شود.

محمد علی احمدی در آستانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هر روز دفاع مقدس، هر صحنه از آن، هر عملیاتی از دفاع مقدس و هر نفری که در دفاع مقدس بوده، می‌تواند بیانگر خاطرات نابی باشد که برای آیندگان قابل استفاده و بهره برداری است.

وی افزود: از سال‌های گذشته و امروز کاملاً مشهود است که از این آرمان‌ها فاصله گرفته‌ایم‌، در واقع فرهنگ‌های دفاع مقدس که امروزه به فراموشی سپرده شده، فرهنگ پذیرش مسؤلیت در آن دوران بر اساس پیگیری و رفت و آمدهای جریانی، سیاسی و فردی نبود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: امروز اصطلاحی را به عنوان جوان‌گرایی مطرح می‌کنیم اما به جوانان اعتماد نداریم، در حالی که این جوانان بودند که جنگ را پیش برده و به پیروزی رساندند.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌های جنگ بیشمار است، گفت: باید این فرهنگ‌های ناب در سبک زندگی مردم نهادینه شود، زیرا ارزش‌های دفاع مقدس نیاز هر روز ما است.

احمدی گرامیداشت دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان را پیاده کردن سیره زندگی آنها در سبک زندگی فردی و اجتماعی دانست و افزود: برای نزدیک شدن به این آرمان‌ها تلاش می‌کنیم در این دوران برای انجام خدمت به مردم گام برداریم.

وی با اشاره به تقارن اربعین سالارشهیدان حضرت امام حسین (ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: برنامه‌های گرامیداشت این ایام را با نگاه به این موضوع برنامه ریزی می‌کنیم و در اجرای آن دستور العمل‌های بهداشتی را مد نظر خواهیم داشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز به موارد اجرایی مختلفی در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: عطرافشانی مزار شهدا در روز پنجشنبه اول مهر در گلستان‌های سراسر استان، برگزاری برنامه‌های خاص و ویژه اربعین حسینی، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و صلواتی و … از جمله آنهاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا