برگزاری نشست هم اندیشی و مراسم یادبود شهید آیت الله شیخ نمر باقر النمر (ره ) در شهر شهر نجف اشرف )

برگزاری نشست هم اندیشی و مراسم یادبود شهید آیت الله شیخ نمر باقر النمر (ره ) در شهر شهر نجف اشرف )

به گزارش پایگاه خبری آماج : جنبش الدعوه اسلامیه عراق به مناسبت ششمین سالگرد اعدام فقیه شبه جزیره عرب و منطقه خلیج فارس حضرت آیت الله شیخ نمر باقر النمر (ره) و همراهان شهیدش در شهر نجف اشرف نشست سیاسی برگزار کرد .

در ششمین سالگرد شهادت فقیه شبه جزیره عربی و منطقه خلیج فارس شهید حضرت آیت الله نمر باقر النمر (رضوان الله تعالی علیه) و یارانش که بدون هیچ گناهی به دست مقامات ظالم آل سعود اعدام و به شهادت رسیدند ، دبیرخانه جنبش الدعوه الاسلامی عراق شاخه شهید باسعادت عزالدین سلیم (حاج ابو یاسین) با همکاری مؤسسه بین المللی شهید آیت الله نمر(ره) با شعار (مژده و بشارت از آن آنهاست ) نشست سیاسی بدین منظور در شهر نجف اشرف عراق و در شامگاه شنبه 31/12/2021 میلادی برگزار نمود . در این جلسه هم اندیشی سیاسی و مراسم یادبود با حضور تمامی اعضای کادر رهبری کل جنبش الدعوه اسلامی برگزار شد.

جناب حجت الاسلام والمسلمین سید علی علی خان و استاد حاجی محمد صفوا محمد (ابو داود) در این نشست طی سخنانی از رشادت های شهید آیت الله النمر (ره) و دفاع وی از کلمه حق و اقدامات این شهید در اقامه فریضه امر به معروف ونهی از منکر تجلیل کردند. امر به معروف و نهی از منکری که در مقابل پادشاه ظالم سعودی و مطالبه او برای احقاق حقوق مردمش در سراسر شبه جزیره عربستان و ارائه طومار مطالبات بر حق دستیابی به حقوق دینی، سیاسی، اجتماعی، آزادی های سیاسی و آزادی های بیان، واستفاده همگان از این حق برای همه مردم اعم از سنی و شیعه و در بهره مندی از ثروت و مواهب کشور، حق آنها در انجام شعائر دینی، حق آنها بر عدالت و برابری در شهروندی عادلانه به ارائه سخن پرداختند .

آقای دکتر جواد فاهم العبودی (حاج ابوصادق) جانشین دبیرکل جنبش الدعوه اسلامی و مدیر اداره مهاجرت شهر نجف اشرف طی سخنانی به نوبه خود در این نشست هم اندیشی جنایت اعدام شهید فقیه آیت الله شیخ النمر و یارانش و این جنایت اعدام آنان به بهانه آنچه که در آن زمان هسته امنیتی الکفائات درجامعه شیعه توسط رژیم سعودی نامیده می شد و سپس دستگیری و یورش به استان ها و شهرها به ویژه شهر الاحساء و استان های القطیف و به ویژه شهر العوامیه، زادگاه شهید آیت الله النمر را به شدت محکوم کرد .

دکتر جواد العبودی به نقش شهید آیت الله النمر در توسعه اندیشه اصلاحات سیاسی در منطقه خلیج فارس پرداخت و خاطرنشان کرد: حاکمان ظالم سعودی او را نکشتند، بلکه او را شهید کردند تا شاهد اتفاق اجتناب ناپذیر آنان درسرنگونی تاج و تخت ظالمان رژیم آل سعود باشیم و این حقیقت در امتداد سرنگونی حکومت ها، پادشاهی ها و پادشاهان قبل از خود، مانند حکومت امویان، حکومت عباسیان و حکومت های ظالم و ستمگر در طول تاریخ و حکومت صدام ملعون. و یاران بعثی او، ظالمان فاسد و آنچه پس از سقوط تاج و تخت حاکمان ستمگر و فاسد در آن دوره و دوران اخیر پس از آنها به وجود آمده می باشد .

دکتر العبودی همچنین سلسله جنایات، یورش ها، دستگیری ها و شکنجه های ظالمانه و هدفمند علیه مردمان جامعه شیعه در استان های قطیف و الاحساء و در پی آن سلسله اعدام های غیرقانونی جامعه شیعه در کشور حرمین شریفین و تخریب مسجد امام حسین علیه السلام که شهید النمر در آن نماز جمعه و جماعت را اقامه می کرد و همچنین تخریب و نابود کردن محله تاریخی “المسوره” در عوامیه را محکوم نمود .

دکتر ابوصادق العبودی همچنین به آزار و اذیت مستمر علماء، مؤمنان، مجاهدان، سیاست مداران و مدافعان حقوق بشر توسط حاکمان ظالم رژیم سعودی و دیگر رژیم های ظالم و وحشی خلیج فارس به ویژه در بحرین و شیعیان استان قطیف اشاره کرد .
وی طی سخنانی در این نشست سیاسی و مجلس یادبودی که برای روح شهید آیت الله النمر و یارانش شهدای صالح برگزار شد، از رژیم سعودی خواست از تعقیب فعالان سیاسی، رسانه ای و حقوق بشری مردم عرب شبه جزیره در داخل و خارج از کشور دست بردارد… چراکه این ها انسان های آزاده و شریفی هستند که خواهان احقاق حقوق مردم خود هستند. وی همچنین خواستار پایان دادن به کمپین دستگیری و شکنجه های سازمان یافته در زندان های آل سعود و کمپین مداوم محکومیت اعدام های ظالمانه بر علیه انسان های آزاده و شرافتمند توسط آل سعود شد .

دکتر جواد فهیم العبودی از فرزندان امت اسلامی خواست تا زیر پرچم “لا اله الا الله و محمد رسول الله” (صلی الله علیه و آله و سلم) متحد شوند. و این این که اهل سنت و شیعه در یک صف و خندقی و سنگر واحد برای خنثی کردن توطئه های دشمنان و استکبار جهانی و شیطان بزرگ آمریکا و کشورهای صلیبی مستکبر غربی و با آنها موجودیت دشمن صهیونیستی و عوامل آن از مفسدان متحد شوند. حاکمانی که برای تضعیف وحدت مسلمانان و اجرای برنامه‌ها، نقشه‌ها، توطئه‌ها و پروژه‌های خود برای در دست گرفتن ثروت امت اسلامی و غارت نعمت‌های مردم آن و زمینه‌سازی برای سیطره رژیم صهیونیستی به نزاع‌های فرقه‌ای دامن می‌زنند. کشورهای عربی و اسلامی از (نیل تا فرات) و گذراندن پروژه عادی سازی و خیانت بین کشورهای حاشیه خلیج فارس و رژیم اشغالگر صهیونیستی.

دکتر العبودی امت اسلامی کشور های اسلامی و عربی را به وحدت، همبستگی و همبستگی فرزندان امت اسلامی و پیروی از راه شهید النمر فراخواند تا به پروژه های خیانت و شهرک سازی علیه مردم و آرمان فلسطین خاتمه داده شود.
جانشین دبیرکل جنبش الدعوه اسلامی همچنین نسبت به افزایش سطح آگاهی امت اسلامی و ملت بزرگ عراق برای ایستادگی در برابر تصویب پروژه و پدیده دروغین وحدت ادیان ابراهیمی که دین جدیدی برای تغییر دین و تغییر نقشه خاور میانه است هشدار داد. وی همچنین نسبت به تهاجم شدید فرهنگی علیه ارزش‌ها و اعتقادات مردم امت عربی و اسلامی با اشاعه افکار مسموم و زهراگین و اشاعه فرهنگ فسق و فجور و بی بند وباری در بین ملت های اسلامی و عربی و به ‌ویژه در میان مردان و زنان جوان هشدار داد.

دکتر جواد العبودی همچنین بر لزوم ارتقای سطح آگاهی ملت اسلامی و منافع ملت ‌ها و جنبش‌های آزادی‌بخش آن و نهضت‌های مقاومت اسلامی، ملی و مردمی در موضوع محوری ملت و آرمان فلسطین و تلاش همه برای آزادی فلسطین از دریا تا رودخانه تلاش می کنند تاکید نمود .

در پایان مراسم یادبود، حاضران برای شادی روح ملکوتی شهید آیت الله شیخ النمر رضوان الله علیه و شادی روح همرزمان شهیدش ، تمامی شهدای اسلام و شهدای عراق به ویژه فرماندهان شهید پیروزی بر داعش، وهابی تکفیری تروریست، سردار شهید ابومهدی المهندس، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانشان از شهدای صالح که درود خداوند بر آنها باد به قرائت فاتحه پرداختند .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 11 =

دکمه بازگشت به بالا