استفاده از ظرفیت تجارت و گردشگری در کشتیرانی

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از ظرفیت قابل توجه دریا در رونق اقتصادی منطقه آزاد انزلی، استان گیلان و کشور خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت تجارت و گردشگری در کشتیرانی را در دستور کار داریم.

به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، وحید طالب پور با اشاره به اهمیت سواحل دریای خزر که در نوار شمالی کشور وجود دارد گفت: باید از ظرفیت سواحل دریای خزر نهایت استفاده را ببریم.

وی به تشریح رویکرد دوگانه سواحل دریای خزر پرداخت و گفت: از آنجا که کشور‌های دریای خزر ارتباط اقتصادی خوبی با کشورمان دارند و در قالب واردات و صادرات به فعالیت تجاری با این کشور‌ها مشغول هستیم، می‌توانیم از ظرفیت دریای خزر برای انتقال کالا استفاده کنیم.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی با تاکید بر اینکه از ظرفیت کشتیرانی در دریای خزر غافل نبوده ایم گفت: در شرایط فعلی کشتی‌های تجاری در منطقه آزاد انزلی کار می‌کنند و توانسته ایم از کشتیرانی استفاده خوبی ببریم.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم و نباید ظرفیت دریای خزر را نادیده بگیریم گفت: حجم بسیار گسترده‌ای از تجارت با اوراسیا شامل قزاقستان، روسیه و دیگر کشور‌ها از طریق بنادر انزلی و کاسپین انجام می‌شود.

طالب پور از گردشگری به عنوان ظرفیت بسیار بزرگ دریا یاد کرد و گفت: در کنار کار تجاری که با جدیت انجام می‌دهیم، دو ماموریت دیگر را دنبال می‌کنیم که یکی از آن‌ها گردشگری دریایی است.

وی با اعلام اینکه می‌توانیم در قالب سفر‌های دریایی، از این ظرفیت برای گردشگری استفاده کنیم گفت: برای تحقق گردشگری دریایی، اسکله را توسعه می‌دهیم، لایروبی می‌کنیم و کار‌های متفاوتی در پس کرانه انجام می‌شود تا گردشگری دریایی با مشکل رو به رو نشود و بتوانیم گسترش بدهیم.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از ساخت و ارایه خدمات به کشتی‌ها به عنوان ظرفیتی دیگر یاد کرد و گفت: در وهله اول بحث ساخت کشتی و صنایع دریایی را با جدیت در دستور کار داریم تا هم نیاز‌های داخل به کشتی را پاسخ دهیم و هم بتوانیم در آینده به صادرات کشتی‌های ساخت داخل بپردازیم.

طالب پور با اعلام اینکه کشتی‌های بسیاری در دریای خزر رفت و آمد می‌کنند گفت: این کشتی‌ها نیاز به خدمات رسانی در بخش‌های گوناگون دارند به همین دلیل تعمیرات و سرویس دهی به کشتی‌ها را نیز در دستور کار قرار دادیم که در کنار کار تجاری قرار دارد و فعال می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا