قشم؛ بهشت گردشگران(+فیلم)

حسین مردای مدیر روابط عمومی قشم در گفتگو با پول نیوز از فرصت‌های گردشگری، کنسرت‌ها و فعالیت‌های منطقه آزاد قشم این جزیره زیبا صحبت کرد.

به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، حسین مرادی؛ مدیر روابط عمومی منطقه آزاد قشم درباره فرصت‌های گردشگری جزیره قشم گفت: جزیره زیبای قشم تقریبا هزار و پانصد کیلومتر مربع وسعت دارد، از نظر وسعت بزرگتر از 15 الی 16 کشور دنیاست، تنها ژئوپارک ثبت شده یونسکو در خاورمیانه است. ظرفیت‌ها و بسترهای بسیار زیبا، غنی و نابی را از باب گردشگری در جزیره قشم شاهد هستیم که بعضی از این جاذبه‌ها از جمله غار نمکزار، دره ستاره‌ها، دره تندیس‌ها و جاذبه‌های گردشگری دیگر این جزیره را می‌توان به جرات می‌شود گفت در کشور وجود ندارد و در دنیا هم مثال زدنی هستند.

در طول چند سال گذشته یکی از اتفاقات بسیار خوبی که در سازمان منطقه آزاد قشم افتاد این بود که با تشکیل ستادهای سفر از نمیه دوم سال برنامه ریزی و انسجام در هدایت گردشگری در فصل‌های های سیزن ما، ما به هر حال در جزیره قشم به دلیل گرمایی که در تابستان داریم یک مقدار با کم بودن گردشگر مواجه هستیم ولی در نیمه دوم سال به واسطه آب و هوای بسیار خوبی که جزیره دارد با ورود حجم بالایی از گردشگر مواجه هستیم. برنامه‌ریزی‌‌های خوبی که انجام شد، زیرساخت‌هایی که در حوزه گردشگری انجام شد، ایجاد کمپ‌پارک‌های اقامتی، تقویت هتل‌های موجود در جزیره باعث شد که ما در چند سال گذشته هر ساله رشد بالایی از باب ورود گرشگر به جزیره قشم باشیم.

ایشان همچنین در گزارشی از فعالیت‌های منطقه آزاد قشم و گردشگران ورودی به جزیره قشم فرمود: فعالیت ما امسال نوروز 1402 میزبانبیش از یک میلیون گردشگر در 20 روز از تاریخ 25 اسفندماه تا15 فروردین ماه بودیم. یکی از موضوعاتی که ما بررسی و رصد می‌کردیم به واسطه فرمهایی که در مبادی در اختیار گردشگران توزیع کردیم بالغ بر 40 درصد از گردشگران ورودی به جزیره قشم تعدد سفر به جزیره داشتند و برای بار چندم به جزیره قشم سفر می‌کردند. این خود نشان دهنده این است که جاذبه های گردشگری جزیره قشم برای گردشگران تکرار ناپذیر است و گردشگران با وجود اینکه جاذبه‌ها را چند بار تماشا کرده‌اند باز باز هم علاقه‌مند به تماشای دوباره آنها هستند.

ما یک وسعت 1500 کیلومتری داریم و این باعث می‌شود که یک گردشگر دفعات متعدد برای دیدن جاذبه‌های گردشگری قشم به این جزیره زیبا سفر کند. یکی از برنامه‌های خوبی که ما در توسعه گردشگری داشتیم برپایی جشنواره تابستانی قسمبود، در سنواات گذشته به خاطر گرمای هوا ما اصولا با یک کاهش مسافر و گردشگر در ایام تابستان روبرو بودیم، سال گذشته اما برای اولین بار بعد از 13 سال جشنواره تابستانه قشم احیا و با استقبا زیاد و خوبی روبرو شد. همراه با برنامه‌های شبانه،جنگ‌‌ها، کنسرت‌ها، گروه‌ها و فستیوال‌های مختلفی این برنامه برگزار شد. در این راستا اصناف و بازار هم حمایت خیلی خوبی کردند، در برنامه‌ها و جشنواره تخفیف‌های بسیار خوبی دادند که با استقبال خوبی روبرو شد.

امسال نیز با سیاست گذاری‌هایی که سازمان منطقه آزاد قشم و برنامه‌هایی که جناب آقای دکتر پیغامی مد نظر خودشان دارند بحث برپایی جشنواره‌ها و فستیوال‌ها جشنواره تابستانه در برنامه‌های سازمان منطقه آزاد قشم هست. امیدوارم امسال هم ب واسطه این برنامه‌ها شاهد حضور گردشگران بسیار در جزیره قشم باشیم. در خصوص کنسرت‌ها در ایام عید امساد برای اولین بار دو گروه کنسرتی در دو تالار مجزای قشم کنسرت‌های شبانه برگزار کردند.

در خصوص کنسرت‌ها تمام کار با بخش خصوصی، در همکاری با پیمانکار‌ها هستیم که با توجه به درخواست‌هایی که در صول دارند دعوت می‌کنیم و مجوز در اختیار پیمانکارها قرار می‌دهیم و کنسرت در قشم مثل همه جای کشور برگزار می‌شود. در خصوص جشنواره‌ها سازمان منطقه آزاد قشم در چهارچوب سیاست گذاری‌های کلان فرهنگی در کنار بخش خصوص در قالب مشارکت جشنواره‌ها را به صورت فصلی و دوره‌ی برگزار ‌ای برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 4 =

دکمه بازگشت به بالا