دومین شب برنامه زنده «ایران 45» از شبکه سپهر سیما به امام موسی بن جعفر(ع) تقدیم شد

به گزارش آماج، دوشنبه 16 بهمن 1402 به مناسبت شهادت امام موسی بن جعفر امام هفتم شیعیان دومین شب از برنامه زنده «ایران 45» با دعوت از پدر و مادر شهید عباس آبیاری از شهدای مدافع حرم آغاز شد و آنها از سجای اخلاقی فرزندانشان برای مخاطبان گفتند.

اقتصاد مقاومتی یعنی هر کاری با زحمت به دست می آید
دوشنبه شب در ادامه برنامه «ایران 45» مهندس کاظم عشقان ملک کارآفرین و تولید کننده پرورش بوقلمون از استان یزد در برنامه حضور یافت و گفت : ده سالی است که در حوزه پرورش بوقلمون و در مناطق بسیارمحروم استان یزد فعالیم، پرورش بوقلمون را پدر بزرگ و پدرم یک دهه است آغاز کردند و 5 سالی است که من با آنها همراهی می کنم، پدربزرگم که ده روز گذشته به رحمت خدا رفتند بنیانگذار عشقان ملک در استان یزد بودند.
وی ادامه داد : پدر بزرگ من در ابتدای فعالیت اقتصادی اش کارشان فروش کفش در سراسر کشور بود و در ادامه پدر و عموهای من هم زیر دست پدربزرگم کار کردند تا اینکه سال 1382 تولیدی کفش «گلسا پوش» را راه اندازی کردند و سپس شرکت پتروشیمی هم به راه انداختند و در حال حاضر خانوادگی به پرورش بوقلمون در مناطق محروم استان یزد مشغول فعالیت هستیم.
وی افزود : ذهنیت مردم از ایجاد شغل این است که برای هر کسب و کاری می بایست پول حسابی داشته باشیم تا کاری راه بیاندازیم ! برای موفقیت در هر کسب کاری می بایست یک هدف بلند داشته باشیم ، به نظر من می شود از صفر شروع کرد و با تمام اراده تلاش کرد چرا که وقتی ما سفره ای برای بندگان خدا پهن کنیم به کسب مان برکت و روزی می دهد.
وی خاطرنشان کرد : سر و کار داشتن با موجودات زنده با تمام محصولات فرق دارد ، نیازمند تمرکز و حواس جمع بودن است حتی یک لحظه هم نباید غفلت کرد و نمی توان آن را در انبار نگاه داشت و تاریخ انقضا ندارد، دام و طیور تمرکز شبانه روزی می خواهد که مبادا دچار تلفات شود ، به دنبال صادرات بوقلمون هستیم و تلاش می کنیم راه باز شود و صادرات داشته باشیم.
وی اظهار داشت : در این 45 سالی که از انقلاب گذشته رشد و توسعه در کشور گسترش یافته و بعید می دانم قبل انقلاب این بحث ها بوده باشد قبلاً بیشتر نگاه ارباب رعیتی بوده و در این پنج سالی که در حوزه بوقلمون فعال هستم مسوولان استان یزد همراهی کردند الحمدالله نه از مدیران نشنیدم.
عشقان ملک با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در تعریف من یعنی هر کاری با زحمت به دست می آید ادامه داد : کار جهادی کردن یعنی سفره پهن کردن برای همه، در مجموعه به طور مستقیم صد نفر و 400 نفر هم غیرمستقیم فعالند و بیشتر آنها از همکاران ادارات دولتی هستند ، خداروشکر همواره پدر و عموهایم در کار خیر بودند ، در محله محمود آباد که محل زندگی ماست صندوق خیریه ای تأسیس کردیم تا به مردم محله کمک وام دریافت و مشکلاتشان را برطرف کنند.


جهاد تبیین یعنی بیان درست حقایق در فضای مجازی
محمدرضا نعیم آبادی استاد حوزه و دانشگاه نیز از جمله میهمانان شب دوم برنامه زنده «ایران 45» بودند که به اهمیت آشنایی با فضای مجازی و شناخت کافی از آن اشاره داشته و گفتند : رسانه پدیده ای است که همه ما با آن روبرو هستیم ، جهاد تبیین یعنی بیان درست محتوای حقایق در فضای مجازی ، کسانی که با فضای مجازی ارتباط دارند به وفور دیدند ترسیمی که رسانه های معاند از انقلاب اسلامی دارند به نسل جوان با نشان دادن رفاه و امنیت در مناطق متمول کشور القا می کنند زندگی مردم پیش از انقلاب سراسر لذت و رفاه بوده و نیازی نبوده که این انقلاب شکل بگیرد!
وی اظهار داشت : خیلی از دانشجویان از من می پرسند چرا انقلاب شد و من در پاسخ به آنها می گویم مردم پیش از انقلاب عزتشان خدشه دار شده بود، ایرانی همیشه عزت داشته در طول تاریخ این عزت خدشه دار شده، سران مملکت ما پیش از انقلاب به شکلی نوکر اربان خارجی و آمریکایی ها بودند.
وی تأکید کرد: جهاد تبیین وظیفه بزرگان ما است ما می بایست به جوانان امروز کشورمان تبیین کنیم که بدانند پیش از انقلاب حرف یک افسر آمریکایی بر شاه مملکت ارجحیت داشت ، سواد رسانه ای یعنی کسی که با رسانه طرف است بایستی این آگاهی داشته باشد که جریان مخالف چه چیزی را نشان داده و چه چیزی را از او مخفی نگه می دارد!
در ادامه برنامه هم دکتر امیر یعقوبی از مداحان اهل بیت به مناسبت شهادت هفتمین اختر تابناک امامت موسی بن جعفر(ع) به ذکر مصیبت و بیان سجایای اخلاقی این بزرگوار و مصایبی که در دوران زندگی این معصوم بر ایشان گذشته پرداخت.

حسین سلطانی نژاد از قصه و غصه حادثه گلراز شهدای کرمان گفت
در ادامه برنامه نیز حسین سلطانی نژاد خانواده ایثارگر که هشت تن از اعضای خانواده اش در حادثه گلزار شهدای کرمان به شهادت رسیدند به همراه برادر همسرش یاسر گلزاری حضور یافت و از قصه و غصه آن روز تلخ گفت : طبق نذر هر ساله مان چهار سال بود که بعد از شهادت حاج قاسم هر سال خانوادگی موکب در گلزار شهدا برگزار می کردیم و همگی به خادمی زایران حاج قاسم می پرداختیم.
وی ادامه داد: بعد از انفجار اول که جلوی مسجد گلزار شهدا رخ داد هشت تن از اعضای خانواده ام همسر، دو فرزند و خواهران و خواهرزاده هایم برای در امان ماندن راهی مسیر خوردرویی کردم که انفجار دوم رخ داد و در این حادثه تنها امیرعلی پسرم جانباز شد و از این حادثه جان سالم به دربرد و باقی عزیزانم به شهادت رسیدند و دعوت حق را لبیک گفتند و حالا من ماندم و خاطرات شیرینی که از همسر ، خواهران و خواهرزاده هایم برایم به یادگار مانده و تنها به این دلخوشم که آنها به بالاترین درجات انسانی رسیده و رستگار شدند.

حمایت سازمان سینمایی سوره، فارابی و اوج از فیلم سازانی شهرستانی در جشنواره چهل دوم مشهود است
حسین کربلایی کارشناس رسانه نیز به ارایه آخرین اخبار روز پنجم چهل و دومین جشنواره فیلم فجر پرداخت و گفت : در پنجمین روز جشنواره فیلم ظهر که دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ در خانه جشنواره برج میلاد تهران برگزار شد. فیلم های «آپاراتچی» به کارگردانی «قربانعلی طاهرفر»، «مجنون» به کارگردانی «مهدی شامحمدی»، «بهشت تبهکاران» به کارگردانی «مسعود جعفری جوزانی» و انیمیشن «رویاشهر» به کارگردانی « محسن عنایتی» به نمایش درآمد.
وی افزود : در سانس اول امروز جشنواره فیلم «آپاراتچی» به تهیه کنندگی سعید نصراللهی در ژانر دفاع مقدسی توانست در خانه جشنواره نظر مخاطبان را جلب کند و فیلم «بهشت تبهکاران» به کارگردانی «مسعود جعفری جوزانی»
متأسفانه خوب نبود و با سالنی خالی از مخاطب زمان اکران روبرو شدیم.
وی خاطرنشان کرد : دو سه روز گذشته فیلم های موفق اکران شده جشنواره چهل و دوم «بی بدن» ، «صبحانه با زرافه ها»، «آپاراتچی»، « تمساح خونی» ، « مجنون» و انیمیشن «رویاشهر» بود و می توان گفت انیمیشن «رویاشهر» در غالب یک انیمشین ایرانی در جشنواره خوب است و باید تقویت شود، انیشیمن ایرانی « لوپوتو» و «پسردلفینی» حرف برای گفتن دارد و می توانیم در صنعت انیمشین بیش از این در جهان بدرخشیم.
وی ادامه داد : فیلم «آپاراتچی» در بخش نگاه نو ارایه شد و اتفاق خوبی بود و اینکه اساسا بگوییم بخش نگاه نو بخش خوبی نیست اشتباه است ! چه فیلم هایی بودند که در بخش نگاه نو خوش درخشیدند حتی در گیشه موفق بودند و در بخش سودای سیمرغ جایزه هم گرفتند. اینکه سازمان سینمایی سوره، فارابی و اوج به فیلم سازانی شهرستانی با امکانات کم برای تأمین بودجه شان حمایت می کند در شهرستان ها بدرخشند و رشد کنند اتفاق خوشایندی است.
برنامه «ایران ۴۵» برنامه ترکیبی است که به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از 15 تا 22 بهمن 1402 به تهیه کنندگی حسین روزبهانی ، کارگردانی ایمان قاسم پور ، محمد جوادی نژاد مدیر تولید و با اجرای جواد تشکری با حضور مادران ، همسران شهید ، فعالین اقتصادی ، مدیران جهادی ، مخترعان ، ورزشکاران موفق ، گروه های سرود دانش آموزی و ارایه آخرین اخبار چهل و دومین جشنواره فیلم فجر هر شب از شبکه سپهر روی آنتن می رود.

با تشکر از تیم رسانه ای آقای دکتر هادی گرجی و خانم مهدیه قطبی کهن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا