واکنش بله به نشت اطلاعات از این پیام رسان: امنیت کاربران خط قرمز ماست

روز گذشته تصویری در توییتر دست به دست می‌شد که حکایت از درز چت‌های یک گروه در پیام‌رسان بله را داشت. در واقع یک کاربر با انتشار تصویری از یک مانیتور نشان می‌داد که کارمندان بله به پیام‌های کاربران این پلتفرم در گروه‌ها دسترسی دارند. حالا پیام‌رسان بله با انتشار یک بیانیه کوتاه اعلام کرده که حریم شخصی و امنیت کاربران خط قرمز این پیام‌رسان است و تصویری که منتشر شده مورد محتواهای عمومی کانال‌های بیش از هزار کاربر است که محتوای ‌آنها به‌وسیله سایر کاربران به عنوان محتوای نامناسب گزارش شده و از سوی بله مورد بررسی قرار گرفته است.

در ابتدای این بیانیه بله خاطر نشان کرده است که، امنیت و داده‌های شخصی کاربران، جزو خط قرمزهای بله است و با تمام وجود از آن حفاظت کرده، می‌کند و خواهد کرد. بله گفته است که این موضوع در این بیش از ۷ سال که از عمر بله می‌گذرد، هموازه مورد تاکید بله بوده است.

بله در ادامه تاکید کرده است که این پیام‌رسان، مانند تمام پلتفرم‌های دیگر موظف است تدابیر لازم را برای جلوگیری از کلاهبرداری و حفظ امنیت، درباره فعالیت کاربران خود در پلتفرم اتخاذ کند. از این رو طبق ادعادی بله براساس سند قوانین و شرایط استفاده از بله که در آدرس terms.bale.ai منتشر شده » برای کانال‌ها و بازوهایی که به صورت عمومی در دسترس هستند، بله از الگوریتم‌های خودکار برای آنالیز پیام‌ها برای جلوگیری از محتوای مجرمانه استفاده می‌کند.

بله تاکید کرده که کاربران می‌توانند در صورت مشاهده این موارد گزارش آن را به بازوی پشتیبانی ارسال یا گزینه «گزارش محتوای نامناسب» استفاده کنند. در این حالت بله این گزارش‌ها را بررسی می‌کند و در صورت تایید مجرمانه بودن آن، طبق قانون برخورد لازم انجام می‌شود.

بله در بیانیه خود تاکید کرده که با گروه‌هایی که بیش از هزار عضو داشته باشند در حوزه بررسی محتوا، مشابه کانال‌های عمومی رفتار می‌شود.

در ادامه بیانیه بله در توضیح تصویر افشای اطلاعات یک چت گروهی در شبکه‌های اجتماعی گفته است: « آنچه در این تصویر از صفحه مانیتور منتشر شده، مربوط به ابزار اجرایی همین موضوع است. این ابزار صرفا حاوی محتوای منتشر شده در کانال‌های عمومی و گروه‌های بیش از ۱۰۰۰ عضو است که به صورت سیستمی و حسب نیاز کارشناسی، برای مقابله با کلاهبرادری از کاربران مورد بررسی قرار می‌گیرد. بدیهی است که اطلاعات خصوصی کاربران، آی‌دی، و شماره فرستنده محتوا و مواردی از این قبیل در راستای حفظ حریم خصوصی کاربران به عنوان خط قرمز بله، در حیطه این ابزار وجود ندارد و تنها محتوا به صورت بی‌نام در آن وجود دارد.»

در پایان بیانیه بله تاکید کرده که حریم خصوصی کاربران خط قرمز این پیام رسان است و با تمام وجود از آن حفاظت می‌کند. همچنین بله حق قانونی خود برای پیگیری و برخورد با منتشر‌کنندگان این تصویر را نیز محفوظ دانسته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

دکمه بازگشت به بالا