رونق گردشگری در دستور کار منطقه اقتصادی پارسیان

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان گفت: گردشگری می‌تواند چرخه زندگی مردم را تکمیل کند، رویکردی که در منطقه ویزه اقتصادی پارسیان بدنبال تحقق آن هستیم.

به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، مناطق ویژه اقتصادی با محوریت‌های خاص صنعت، کشاورزی، تولید، صادرات، واردات و مواردی از این دست فعال می‌شوند. بدلیل آنکه این مناطق در شرایطی خاص قرار می‌گیرند، برخی مجوز‌ها از جمله مجوز گردشگری را ندارند، اما آن تعداد از مناطق ویژه اقتصادی همچون منطقه آزاد انزلی که در منطقه گردشگر پذیر تاسیس شده و ماهیت گردشگری دارند، می‌توانند در این زمینه نیز فعالیت کنند. منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان نیز بدلیل قرار گرفتن در جوار دریا، از این ظرفیت جذاب برخوردار است و مجوز فعالیت‌های مرتبط با گردشگری را بدست آورده است. اما اکنون این سوال مطرح می‌شود که در زمینه گردشگری چه اقداماتی صورت گرفته و تأثیرات منطقه ویژه اقتصادی از گردشگری و کاری که می‌توان در این زمینه انجام داد، به چه صورت بوده است.

در این زمینه با علی اصغر علامه مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان گفتگو کردیم. وی با تاکید بر اینکه قرار نیست فقط بر یک بخش از ظرفیت‌ها متمرکز شویم و دیگر فرصت‌ها و ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی پارسیان را نادیده بگیریم گفت: برای آنکه منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با قدرت هرچه تمام‌تر تکمیل شود و فعالیت خود را اغاز کند، به سرمایه گذار نیاز داریم و هر سرمایه‌گذاری با هر رویکردی که به منطقه وارد شویم، سعی می‌کنیم مطابق علاقه و سرمایه‌ای که دارد، ظرفیت‌های منطقه را فعال کنیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان با تاکید بر این که در منطقه ویژه پارسیان همان قدر که برای مباحث اقتصادی همچون اشتغال، تولید، صادرات، واردات و… به عنوان مباحث اقتصادی ارزش قایل هستیم، باید برای سلامت روحی و جسمی مردم نیز ارزش قایل شویم گفت: همانقدر که برای شغل و درآمد مردم به ویژه کسانی که در پارسیان حضور دارند، باید نگران باشیم، برای تفریح آن‌ها نیز باید دغدغه داشته باشیم.

علامه با تاکید بر اینکه نیاز‌های مردم از تنوع گسترده‌ای برخوردار است گفت: بخش قابل توجهی از نیاز‌های مردم به تفریحات اختصاص دارد و بدلیل اهمیتی که تفریح در بهره وری نیروی کار دارد، باید نیاز مردم به تفریح برطرف بشود، به همین دلیل تصمیم گرفتیم بخش گردشگری منطقه ویژه اقتصادی پارسیان را با جدیت فعال کنیم.

وی با اعلام اینکه مناطق اقتصادی بزرگی همچون لامرد و عسلویه در جوار پارسیان قرار دارد گفت: اکنون با کمبود مناطق گردشگری در بیشتر شهر‌های اطراف رو به رو هستیم و به همین دلیل به این نتیجه رسیدیم که بایستی برای ایجاد مناطق گردشگری اقدام کنیم تا منطقه ویژه اقتصادی پارسیان این خلا و کمبود را هم برای خود پارسیان، هم برای عسلویه، هم برای لامرد و دیگر شهر‌های اطراف پر کند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان با تاکید بر اینکه یکی از زیباترین سواحل جنوب ایران، در شهرستان پارسیان است گفت: تعریف کردن زمانی ملموس می‌شود که دیده شود و من از تمامی مردم ایران درخواست می‌کنم به پارسیان بیایند و از نزدیک همه چیز را در پارسیان ببینند.

وی با تاکید بر اینکه پارسیان سواحل بسیار زیبایی دارد گفت: سواحل پارسیان در جنوب ایران سرآمد بسیاری از مناطق در حوزه گردشگری است و مردم می‌توانند در ماه‌های سرد سال به پارسیان بیایند و از آب و هوای مطلوب لذت ببرند.

علامه با ابراز تاسف از اینکه هنوز سواحل و بخش‌های گردشگری پارسیان شناخته شده نیست گفت: آنچه پارسیان را با مناطق ویژه اقتصادی دیگری متفاوت می‌کند، این است که در کنار صنعت، گردشگری هم داریم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ منطقه ویژه‌ای در ایران نیست که در کنار صنعت، گردشگری هم داشته باشد گفت: در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان حدود ۳۰۰ هکتار منطقه گردشگری در کنار سواحل زیبای نیلگون خلیج همیشه فارس داریم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان با تاکید بر اینکه ساحل دریا ظرفیت جذب گردشگر را دارد گفت: برای آنکه گردشگر جذب شود، به ایجاد زیرساخت‌ها همچون جاده، هتل، امکانات تفریحی و سرگرمی نیاز است که در اندیشه جذب گردشگر و آماده کردن زیرساخت‌ها هستیم تا مردم عزیزمان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت گردشگری به اندازه‌ای زیاد است که در صورت ایجاد زیرساخت‌ها و رونق گرفتن گردشگری، مردم هم حالشان خوب می‌شود و هم روزی و مالشان را دارند گفت: گردشگری می‌تواند چرخه زندگی مردم را تکمیل کند، رویکردی که در پارسیان بدنبال آن هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + هفده =

دکمه بازگشت به بالا