مدیریت بحران بیماری‌ها با “بیمه شخص واحد”

از آنجا که بیمه درمان تکمیلی فقط بصورت گروهی امکان پذیر است و همین امر باعث چالش شده، شرکت بیمه دی با “بیمه شخص واحد” امکان خرید انفرادی بیمه تکمیلی را رقم زده است.

به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، یکی از جدی‌ترین چالش‌هایی که امروزه دست به گریبان تمامی افراد جامعه می‌شود، انواع بیماری هاست، معضلی که تنها راه چاره آن، ارایه خدمات درمانی مناسب و به موقع است. اما دسترسی به خدمات درمانی برای تمام آحاد جامعه امکان پذیر نیست. دهک بندی‌ها نشان می‌دهد که درصد قابل توجهی از جامعه را قشر حقوق بگیر تشکیل می‌دهد و بدتر اینکه معضلی به نام قرارداد موقت باعث شده تا همه ساله قرارداد‌های جدید با حداقل حقوق برقرار شود. بنابر این توان مالی اکثریت جامعه به اندازه‌ای است که فقط پاسخگوی هزینه‌های ابتدایی است و چنانچه مشکل یا معضلی پیش بیاید، روند زندگی خانواده به چالش کشیده می‌شود.

معضل هزینه‌های پزشکی

در شرایطی که تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی بیش از ۵۰ درصد اعلام شد، شاهد هستیم که افزایش حقوق کارگران ۲۷ درصد و افزایش حقوق کارکنان دولت ۲۰ درصد اعلام شد. بنابر این قشر حقوق بگیر در اسفبارترین حالت قرار دارد و بیش از ۳۰ درصد از تورم عقب است. از سوی دیگر خدمات درمانی رشد سرسام اوری گرفته و از ویزیت پزشک تا هزینه‌های بیمارستان، دارو، عمل جراحی و… رشد سوال برانگیزی داشته است.

درمان ناکارآمد

اگرچه برای درمان، بیمه پایه در نظر گرفته شده، اما واقعیت این است که مراکز درمانی دولتی، سازمانی و… به اندازه‌ای شلوغ است که امکان استفاده از خدمات درمانی به ویژه در شرایط خاص وجود ندارد و چنانچه افراد بخواهند از خدمات درمانی دولتی یا سازمان تامین اجتماعی بهره بگیرند، باید چندین ماه در نوبت بمانند و همین تاخیر در ارایه خدمات درمانی، باعث اتلاف وقت می‌شود و جان بیمار در خطر می‌افتد.

بیمه تکمیلی تنها راه

برای آنکه افراد بتوانند از عهده هزینه‌های وحشتناک درمانی بخصوص در موارد ویژه بربیایند، باید بیمه تکمیلی داشته باشند. اما بیمه تکمیلی یک مانع بزرگ دارد و تمامی کسانی که بسوی بیمه تکمیلی می‌روند، باید در قالب قرارداد‌های گروهی به این مهم دست یابند که همین امر باعث می‌شود کسانی در کارخانه ها، شرکت‌ها یا بخش‌های دولتی مشغول بکار نیستند، از بیمه تکمیلی محروم شوند. نتیجه آنکه کسانی که در شرکت‌ها مشغول بکار نیستند، احساس می‌کنند که راهکاری برای درمان آنان وجود ندارد و در بسیاری از موارد با چالش رو به رو می‌شوند.

بیمه شخص واحد دی

بیمه دی برای اشخاصی که امکان بیمه گروهی ندارند، تسهیلات ویژه‌ای تدارک دیده است. “بیمه شخص واحد” یکی از انواع بیمه‌های درمان و مناسب کسانی است که نمیتوانند بیمه درمان تکمیلی گروهی دریافت کنند. بیمه شخص واحد را می‌توان به صورت فردی یا خانوادگی خریداری کرد. بر خلاف بیمه درمان تکمیلی، برای خرید این بیمه نیازی به بیمه‌های پایه نیست و هر فرد می‌تواند برای خود و خانواده‌اش بیمه شخص واحد را خریداری کند تا هزینه‌های درمانی همچون هزینه‌های بیمارستانی، پاراکلینیکی، آزمایشگاهی، دندانپزشکی، آمبولانس، جراحی و موارد مشابه تحت پوشش این بیمه قرار گیرد. با بیمه شخص واحد بیمه دی، می‌توان با مراجعه به مراجع درمانی طرف قرارداد بیمه دی، بدون پرداخت هزینه‌های تحت پوشش، به راحتی و بدون دغدغه روند درمانی خود یا خانواده را پیگیری کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا